Bukefalos 28 år!

A-fil till katt?

A

Atalantha

A-fil funkar super till både hundarna och oss människor när magen är i tillfälligt kaos. Men hur är det med katter, kan dom dricka det? Det är väl laktos man ska akta sig för va?
 
Sv: A-fil till katt?

En del katter tål laktos, andra inte. Det är bara att testa sig fram. Verum hälsofil påstod nån fanns laktosfri, annars.

Det finns speciella probiotika-produkter till katter, exv Pro-Kolin och FortiFlora.
 
Sv: A-fil till katt?

En del katter tål laktos, andra inte. Det är bara att testa sig fram. Verum hälsofil påstod nån fanns laktosfri, annars.

Det finns speciella probiotika-produkter till katter, exv Pro-Kolin och FortiFlora.

Då testar jag det inte nu medan hans mage är i obalans, utan när den är "normal" i sådana fall så att man får ett rättvist "resultat". Vet du om A-fil innehåller mycket laktos, tex jämfört med mjölk?

Ska kika på både Pro-Kolin och FortiFlora också, till katten vars mage är helt kaos nu :(
 
Sv: A-fil till katt?

Jag skulle iaf ge så lite nöt som möjligt. En del katter blir allergiska av nöt.

Mjo, jag tror jag ska låta bli det om inte vet eller liknande rekommenderar det. Har fått rekommendation om ett foder som jag ska testa, men jag är inte alls förtjust i fodret i övrigt så vi får hålla tummarna :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Jeps
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
880
Senast: cherie
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 605
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp