Bukefalos 28 år!

Åååå, hämndbegär

Stjaerna

Trådstartare
Jag har precis avslutat min relation med min kille som jag har varit tillsammans sedan 4 år tillbaka. Vi valde att göra slut dels för att vi har växt ifrån varandra, dels på grund av att han har sexchattat med andra tjejer under hela tiden vi har varit tillsammans!! :eek: I början var jag mest ledsen över att relationen var slut, men nu några veckor senare blir jag bara argare och argare för att han har varit så in i h*lvetes respektlös. Jag kom på honom i början när vi var tillsammans med detta chattande och då bedyrade han hur mycket han älskade mig. Jag gav han då ett ultimatum - sluta med chattandet eller avsluta relationen. Han "valde" då att sluta chatta med andra tjejer, trodde jag.... Jag har även hört på omvägar att han redan har börjat flirta med andra tjejer, de som han sade till mig var "bara" hans vänner. Visserligen har vi gjort slut nu, men vi bor fortfarande tillsammans ett litet tag till tills jag har hittat ett annat boende.

Åååååå! Jag blir stundtals så himla arg att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag vill så gärna ge honom en "knäpp på näsan", utan att vara den galna ex-flickvännen. Vad gör man?? :arghh:
 
Man går vidare med sitt liv och lever det till fullo. :) Visa helt enkelt att du inte behöver honom.

Ja, det är det jag VILL göra men har så svårt att släppa det faktum att han ljög rakt upp i ansiktet på mig 4 år i sträck. Jag vill verkligen visa att jag klarar mig utan honom och gärna med ett litet fräckt "HA! Rätt åt dig-scenario". Man kanske skulle byta lösenord till hans mycket högt älskade ägodel - datorn? :devil:
 
Man går vidare. Skitsvårt. Jag ville med hämnas på senaste. Rejält!
Ganska skön känsla ändå efteråt och veta att man varit "den större personen" (nu hoppas jag jag använde rätt utryck :p).

Man går vidare och visar att man har det bättre utan den människan i sitt liv helt enkelt.

Låter väl rätt lätt men det är det inte. Det har inte varit det för mig iaf. Och jag är väl inte hundra där än men fake it til u make it typ.
 
Ja, det är det jag VILL göra men har så svårt att släppa det faktum att han ljög rakt upp i ansiktet på mig 4 år i sträck. Jag vill verkligen visa att jag klarar mig utan honom och gärna med ett litet fräckt "HA! Rätt åt dig-scenario". Man kanske skulle byta lösenord till hans mycket högt älskade ägodel - datorn? :devil:

Gör ingenting mot honom, försök att skita i hans existens och börja fokusera på dig själv. Svårt? Absolut! Värt det? Utav bara fan!
 
Jag funderar helt seriöst på det där med att byta lösenord. Då skulle han minsann få något att jobba med.. :sneaky: Nej, jag vet såklart att ni alla har rätt. Men känslan... ÅÅÅÅH! Det tar kål på mig. Det är dessutom inte så lätt att vistas i samma lägenhet som honom i detta läget. Blir på fruktansvärt dåligt humör och det blir inte bättre av att jag ser honom sitta vid datorn 99% av tiden och förmodligen fortfarande chattar med andra tjejer. :yuck:
 
Jag satt lite i din sits i våras. Tog slut med killen delvis p.g.a hans lögner (eller som han sa han förfinade sanningen för att jag skulle ändra mina åsikter och inse att han var viktigare för honom än mina viktigaste livsvärderingar). Efter att det tog slut fick vi lov att bo tillsammans i tre månader och jag ville inget hellre än att göra livet riktigt surt för honom för att han fått mig att må dåligt. Nu höll jag mig från att göra nånting och jag flyttade ut med huvudet högt tvärt emot honom som var en riktig idiot sista tiden och det är jag stolt över att jag gjorde!

Mitt enda tips till dig är: flytta ut så fort du bara kan, hem till föräldrarna eller ta en kompis soffa tills du hittar nånting! Den irritationen man bygger upp och det lidande man utsätter sig för är inte värt det. (Nu kanske ni inte är ovänner så som jag och mitt ex blev men jag tror ändå inte det går att ha en sund relation med sitt ex innan man får avstånd från varann och kan släppa allt som vart.)
 
Jag har precis avslutat min relation med min kille som jag har varit tillsammans sedan 4 år tillbaka. Vi valde att göra slut dels för att vi har växt ifrån varandra, dels på grund av att han har sexchattat med andra tjejer under hela tiden vi har varit tillsammans!! :eek: I början var jag mest ledsen över att relationen var slut, men nu några veckor senare blir jag bara argare och argare för att han har varit så in i h*lvetes respektlös. Jag kom på honom i början när vi var tillsammans med detta chattande och då bedyrade han hur mycket han älskade mig. Jag gav han då ett ultimatum - sluta med chattandet eller avsluta relationen. Han "valde" då att sluta chatta med andra tjejer, trodde jag.... Jag har även hört på omvägar att han redan har börjat flirta med andra tjejer, de som han sade till mig var "bara" hans vänner. Visserligen har vi gjort slut nu, men vi bor fortfarande tillsammans ett litet tag till tills jag har hittat ett annat boende.

Åååååå! Jag blir stundtals så himla arg att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag vill så gärna ge honom en "knäpp på näsan", utan att vara den galna ex-flickvännen. Vad gör man?? :arghh:

Flyttar så fort man bara kan, ignorerar honom och visar att man har kul och klarar sig daamn good utan honom. Verkligen få honom att förstå att du är sååå över honom (även om du inte är det :p). Tycker inte att du ska ändra hans lösenord. Plus tänk om han då vill hämnas på dig och så är det fullt krig helt plötsligt :p Nog inte så roligt.
 
Jag satt lite i din sits i våras. Tog slut med killen delvis p.g.a hans lögner (eller som han sa han förfinade sanningen för att jag skulle ändra mina åsikter och inse att han var viktigare för honom än mina viktigaste livsvärderingar). Efter att det tog slut fick vi lov att bo tillsammans i tre månader och jag ville inget hellre än att göra livet riktigt surt för honom för att han fått mig att må dåligt. Nu höll jag mig från att göra nånting och jag flyttade ut med huvudet högt tvärt emot honom som var en riktig idiot sista tiden och det är jag stolt över att jag gjorde!

Mitt enda tips till dig är: flytta ut så fort du bara kan, hem till föräldrarna eller ta en kompis soffa tills du hittar nånting! Den irritationen man bygger upp och det lidande man utsätter sig för är inte värt det. (Nu kanske ni inte är ovänner så som jag och mitt ex blev men jag tror ändå inte det går att ha en sund relation med sitt ex innan man får avstånd från varann och kan släppa allt som vart.)

Nej, vi är ju inte ovänner direkt. När vi hade "SNACKET" sa vi att vi skulle skiljas som vänner, mest för att jag inte orkade med att vara ovänner. Nu när den första chocken, eller vad man ska säga, har lagt sig börjar jag dock inse vilken idiot han har varit mot mig på flera sätt.. Det är det som stör mig. Jag vill inte att han ska komma undan med det så lätt egentligen.. Men jag jobbar på det där med boendet! Har eventuellt ett på G som verkar bra, så jag hoppas verkligen på att jag får det.
 
Flyttar så fort man bara kan, ignorerar honom och visar att man har kul och klarar sig daamn good utan honom. Verkligen få honom att förstå att du är sååå över honom (även om du inte är det :p). Tycker inte att du ska ändra hans lösenord. Plus tänk om han då vill hämnas på dig och så är det fullt krig helt plötsligt :p Nog inte så roligt.

Ja, det har jag faktiskt inte tänkt på... Inte så kul om jag plötsligt inte kan logga in på min facebook :cautious: Jag antar att mina planer får stanna i planeringsstadiet...
 
Men alltså, rent allmänt. Nu är ju vi inte tillsammans längre men hur tidigt kan man börja flirta med andra utan att det ska vara respektlöst? Jag kan inte låta bli att bli ganska stött när han i princip två veckor efter att vi har gjort slut börjar flirta och nästan gå hela vägen med en av sina "tjejkompisar". Är det jag som bryr mig för mycket eller hur brukar man se på det??
 
Även om jag förstår att hämnd kan locka tror jag inte att det för dig får dig att må bättre, snarare tvärtom. Den känslan stannar en stund och sen kommer du nog känna samma sak ändå. Visa i stället att du är den större människan genom att hålla dig sval, det kommer förmodligen vara värre för honom
 
Du har ingen vän, förälder eller annat i närheten som du kan bo hos tillfälligt, istället för att bo med ditt ex?
 
Du har ingen vän, förälder eller annat i närheten som du kan bo hos tillfälligt, istället för att bo med ditt ex?

Jo, de flesta av mina vänner har erbjudit sina soffor i samma stad och mina föräldrar finns en halvtimmes pendling bord. Jag är redan hos mina föräldrar ganska mycket för tillfället i vilket fall och jag försöker sysselsätta mig med saker med min kompisar så mycket som möjligt så jag slipper vara hemma långa stunder. Jag hoppas bara på att kunna hitta mitt eget så snart som möjligt.
 
Blir på fruktansvärt dåligt humör och det blir inte bättre av att jag ser honom sitta vid datorn 99% av tiden och förmodligen fortfarande chattar med andra tjejer. :yuck:

Men alltså, rent allmänt. Nu är ju vi inte tillsammans längre men hur tidigt kan man börja flirta med andra utan att det ska vara respektlöst? Jag kan inte låta bli att bli ganska stött när han i princip två veckor efter att vi har gjort slut börjar flirta och nästan gå hela vägen med en av sina "tjejkompisar"

Eftersom ni har gjort slut så han har ju faktiskt full rätt att gå vidare på det sätt han vill oavsett vad du kan tycka och tänka eller anta faktiskt.
 
Eftersom ni har gjort slut så han har ju faktiskt full rätt att gå vidare på det sätt han vill oavsett vad du kan tycka och tänka eller anta faktiskt.

Jag förstår din poäng, och jag vet att det är hans fulla rätt liksom det är min fulla rätt att hångla upp en kille på krogen om jag så vill. Dock handlar det ju mer om respekt till varandra. Fyra år är ju ändå inte en jättekort tid och att nästan direkt se på andra tjejer kan jag tycka är respektlöst mot den andra, dock inte sagt att han inte har rätt till det. Jag är ju dock knappast opartisk i det här fallet :o
 
Efter 23 år tillsammans med mitt ex, så kom han dragandes med sin älskarinna hem till vår gård typ en vecka efter att otroheten uppdagades för att hämta kläder och sånt och nej, jag hämnades inte och tänkte inte ens tanken. Jag konstaterade bara att han är en idiot, hon är både äldre och ser rätt stygg ut rent allmänt och gick vidare med mitt liv.

Respektlöst javisst, men vi var inte längre ett par och alltså hade han rätt att umgås med vem han ville. Har man avslutat en relation så har man och då upphör ens rätt att ha några krav och det går ju åt båda håll.
 
Jag förstår att de kliar i Fingrarna och jag själv hade antagligen inte kunnat låta bli. Själv hade jag nog dragit hem något krogragg till den gemensamma lägenheten ;-)

Fast håller med de andra, låt bli och gå därifrån som den vuxna person du är! :-)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 222
Senast: Anders
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 781
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning för långt och vimsigt inlägg, måste bara få skriva av mig, kände jag. Jag lever i en relation sedan två och ett halvt år...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 657
Senast: Vallmo
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp