Bukefalos 28 år!

Åååå, hämndbegär

Han får hångla/ragga/ligga med vem han vill. Du också. Ni är inte tillsammans längre och det finnsingen tidsgräns på hurlänge man är paxad efter breakup ellerensen regel om ATT man är. Visst känns det kanske i hjärtat attse/veta om attnån man älskar kan ägna sig åt andra på DET sättetsom brukade vara ert, men de känslorna är dina och inte din(ex)partners ansvar.
 
Han får hångla/ragga/ligga med vem han vill. Du också. Ni är inte tillsammans längre och det finnsingen tidsgräns på hurlänge man är paxad efter breakup ellerensen regel om ATT man är. Visst känns det kanske i hjärtat attse/veta om attnån man älskar kan ägna sig åt andra på DET sättetsom brukade vara ert, men de känslorna är dina och inte din(ex)partners ansvar.
 
Jo, de flesta av mina vänner har erbjudit sina soffor i samma stad och mina föräldrar finns en halvtimmes pendling bord. Jag är redan hos mina föräldrar ganska mycket för tillfället i vilket fall och jag försöker sysselsätta mig med saker med min kompisar så mycket som möjligt så jag slipper vara hemma långa stunder. Jag hoppas bara på att kunna hitta mitt eget så snart som möjligt.

Kan det då inte vara värt att tacka ja till något av erbjudandena, även om det bara blir så att du bor där i en vecka eller två?
 
Eftersom alla andra ger dig svaret på hur du borde agera så tycker jag att du fixar ett eget boende och när du flyttar så pillar du in räkskal i gardinstängerna. Så omogen skulle jag vilja vara. :o
Personligen skulle jag nog väntat till utflyttningen och sen 'face rape':at hans sexchat konto(n) och skrivit till tjejerna i hans ställe, föreslagit någon sjukt udda sexakt som han "tänder" på. Typ blöjsex, fisar, furries eller något. Och då även bytt lösenord på din egen mail, facebook och alla andra platser på nätet där du loggat in från hans dator, till ett lösen som är helt omöjligt för honom att lista ut.
 
Vad sägs om att fejka ett telefonsamtal (eller prata på riktigt med en kompis som är med på det) och hitta på att du varit på en fantastisk date och detaljerat berätta om hur det gick till.. Håll dig inom hörhåll ;)

Då fattar han verkligen att du gått vidare haha..och behöver inte veta att det är påhittat ;)
 
Han får hångla/ragga/ligga med vem han vill. Du också. Ni är inte tillsammans längre och det finnsingen tidsgräns på hurlänge man är paxad efter breakup ellerensen regel om ATT man är. Visst känns det kanske i hjärtat attse/veta om attnån man älskar kan ägna sig åt andra på DET sättetsom brukade vara ert, men de känslorna är dina och inte din(ex)partners ansvar.
Strikt taget håller jag med dig men fortsätter man bo ihop efter uppbrottet tycker jag att det ligger på båda parter att sköta ev dejtande på ett snyggt sätt.

Jag hade aldrig när jag bodde med mitt ex varit in his face med att jag träffade nån annan. Det var tufft nog ändå som det var och man får fan försöka bete sig och vara så snäll man kan.
 
Du kan fundera ut de allra hemskaste sätt att hämnas på om du mår bra utav det. Du kan gotta dig åt hur dåligt han skulle må om du hade genomfört allt du planerar men låt det stanna på planeringsstadiet. Ingen har mått bättre utav att hämnas. Jo kanske i några minuter men som du själv skriver, ni har haft 4 år ihop. Vill du verkligen att de åren ska överskuggas utav att du gjorde honom illa? Är det inte bättre att du lär dig något både om dig själv och om relationer så att du kan gå vidare mognare och stolt över dig själv över att du iallafall inte föll ner på sandlådenivån och gjorde honom illa? Se ert förhållande som en bit på vägen till att lära dig så mycket om hur man lever i en relation och vad som faktiskt krävs för att må bra i en relation och få den att fungera så att du är redo den dagen du träffar den människan som du faktiskt vill dela ditt liv med.

Det som verkligen skulle få honom att må dåligt är att se dig lyckas, att du blir lycklig och lever exakt det liv du vill leva. Att du kastar dig in i ett nytt förhållande rör inte honom i ryggen. Han har redan gått vidare. Gör det du med.
 
Det som verkligen skulle få honom att må dåligt är att se dig lyckas, att du blir lycklig och lever exakt det liv du vill leva. Att du kastar dig in i ett nytt förhållande rör inte honom i ryggen. Han har redan gått vidare. Gör det du med.

Fast att "kasta sig" in i ett nytt förhållande behöver inte vara något negativt (säg att man hittar en kanonkille) ? Nu är ju inte jag sådan som person som hoppar från den ena relationen till den andra men det är ju ingen omöjlighet att hon kan hitta rätt.

Hur kan du tycka att han verkligen skulle må dåligt av att se henne lyckas och bli lycklig, samtidigt som ett nytt förhållande inte rör honom i ryggen? Tycker de sakerna skulle kunna gå lite hand i hand.
Nytt förhållande med en bra man = lycklig, lyckas.
 
Jag tycker inte du behöver lägga fokus på att "verkligen få honom att må dåligt". Visa istället att du verkligen mår bra.
Så viktig var han inte helt enkelt..
 
Fast att "kasta sig" in i ett nytt förhållande behöver inte vara något negativt (säg att man hittar en kanonkille) ? Nu är ju inte jag sådan som person som hoppar från den ena relationen till den andra men det är ju ingen omöjlighet att hon kan hitta rätt.

Hur kan du tycka att han verkligen skulle må dåligt av att se henne lyckas och bli lycklig, samtidigt som ett nytt förhållande inte rör honom i ryggen? Tycker de sakerna skulle kunna gå lite hand i hand.
Nytt förhållande med en bra man = lycklig, lyckas.

Om man träffar en person som man vill ha ett förhållande med så kastar man sig inte in i ett nytt förhållande. Om man kastar sig in i ett nytt förhållande så gör man det för att göra sitt ex svartsjuk och för att man är rädd för att vara ensam. Inte för att man själv har träffat någon man vill ha ett förhållande med. Att kasta sig in i ett förhållande innebär också att man gör saker och ting väl snabbt, man kanske flyttar ihop snabbt och man kanske förlovar sig snabbt, allt för att visa sitt ex att man minsann har en ny. Då har man inte ett förhållande för sin egen skull utan för sitt ex skull och det kan jag verkligen inte se något positivt med. Om man träffar någon som man vill leva med så låter man förhållandet utvecklas i den takt som parterna själva tycker känns bra och bryr sig inte ett dugg om vad exet tycker eftersom hans åsikter inte har med det nya förhållandet att göra.

Han har redan gått vidare och börjat träffa andra så varför skulle han bry sig om att hon gör samma sak? Om hon däremot satsar på sig själv och mår bra i sig själv och på så sätt utstrålar att hon inte har något behov utav att skaffa sig en ny partner omgående bara för att slippa vara ensam så svider det i mångas hjärtan eftersom de själva vet att de inte hade klarat av att leva ensamma och vara lyckliga själva.

Hur kan du tycka att det är att lyckas att man har ett förhållande? Det ena har inte med det andra att göra. Man kan leva som singel och vara otroligt lycklig och framgångsrik på alla sätt eller menar du att man som singel är misslyckad? Vi lever inte på 1800 talet där det viktigaste var att bli gift.
 
Tycker du att det är ett misslyckande med ett förhållande då? Eller varför den konstiga frågan?

Jag tycker verkligen inte att man är misslyckad som singel, var har jag uttryckt det? Sedan har inte jag uppmuntrat att man ska "kasta sig in i förhållanden" därav mina markeringar på just det uttrycket i ditt citat.
Man kan faktiskt skapa en relation utan att hetsa in i den, eller tror du att bara för att man träffar någon tidigt så är det bara för att hämnas? Det kan inte vara på riktigt?

Ja men om han nu redan gått vidare och börjat träffa andra, varför skulle han överhuvudtaget bry sig om hur hon mår alls? Det var där jag tyckte ditt första inlägg inte höll.
 
Tycker du att det är ett misslyckande med ett förhållande då? Eller varför den konstiga frågan?

Jag tycker verkligen inte att man är misslyckad som singel, var har jag uttryckt det? Sedan har inte jag uppmuntrat att man ska "kasta sig in i förhållanden" därav mina markeringar på just det uttrycket i ditt citat.
Man kan faktiskt skapa en relation utan att hetsa in i den, eller tror du att bara för att man träffar någon tidigt så är det bara för att hämnas? Det kan inte vara på riktigt?

Ja men om han nu redan gått vidare och börjat träffa andra, varför skulle han överhuvudtaget bry sig om hur hon mår alls? Det var där jag tyckte ditt första inlägg inte höll.

Jag tror att du får läsa båda mina inlägg en gång till för jag orkar inte upprepa mig.
 
Du kan fundera ut de allra hemskaste sätt att hämnas på om du mår bra utav det. Du kan gotta dig åt hur dåligt han skulle må om du hade genomfört allt du planerar men låt det stanna på planeringsstadiet. Ingen har mått bättre utav att hämnas. Jo kanske i några minuter men som du själv skriver, ni har haft 4 år ihop. Vill du verkligen att de åren ska överskuggas utav att du gjorde honom illa? Är det inte bättre att du lär dig något både om dig själv och om relationer så att du kan gå vidare mognare och stolt över dig själv över att du iallafall inte föll ner på sandlådenivån och gjorde honom illa? Se ert förhållande som en bit på vägen till att lära dig så mycket om hur man lever i en relation och vad som faktiskt krävs för att må bra i en relation och få den att fungera så att du är redo den dagen du träffar den människan som du faktiskt vill dela ditt liv med.

Det som verkligen skulle få honom att må dåligt är att se dig lyckas, att du blir lycklig och lever exakt det liv du vill leva. Att du kastar dig in i ett nytt förhållande rör inte honom i ryggen. Han har redan gått vidare. Gör det du med.

Det tyckte jag var en bra idé och det ska jag verkligen ta till mig. Ååå.. Så mycket som jag hade KUNNAT göra men INTE kommer att göra! Bara tanken av att byta lösenord lite här och var på hans dator.. :sneaky:
 
Hämnas inte på nåt sätt. Man framstår bara som jävla patetisk när man gör sånt och jag är rätt säker på att du ångrar dig i efterhand.

Jag tycker inte du behöver lägga fokus på att "verkligen få honom att må dåligt". Visa istället att du verkligen mår bra.
Så viktig var han inte helt enkelt..

Ni har ju såklart rätt båda två. Jag ska INTE hämnas, utan jag har bestämt mig för att visa honom hur lite jag behöver honom och hur attans bra jag kan ha det utan honom! DET är vad jag ska fokusera på nu - mitt välmående. :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 223
Senast: Anders
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 787
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning för långt och vimsigt inlägg, måste bara få skriva av mig, kände jag. Jag lever i en relation sedan två och ett halvt år...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 675
Senast: Vallmo
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp