Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2023

Nu såg jag att Margareta grääs öppnat årets första kalender.
Kul och skrämmande på samma gång...:rofl::eek:
Jag kollade igår! Kul, verkade för övrigt vara en perfekt kalender till någon som precis börjat sminka sig. Saknade någon brynprodukt men annars innehöll den ju allt för en hel sminkning. Ja förutom foundation eller liknande bas då men det hör inte riktigt hemma i en kalender som ska passa alla tycker jag :)
 
Jag ska nog inte ha något med smink eller hudvård i år, har nog sen andra år nu känner jag. Men lite sugen på tekalender, något man kan äta eller något med nagellack.

I fjor hade en del en tekalender från någon spännande svensk te butik, någon som kommer ihåg/hade den?

På nagellack tycker jag om Essie, mavala och depend. Vet Essie har kalender osäker på de andra har. Hade gärna hört vad ni som haft nagellack tyckte om de ☺️

Oh, också Ferrero Rocher vill jag ha igen , så nu blev det en liten lista kalendrar ändå :o :angel:
 
Jag och sambon delade på en ostkalender förra året. I år ska vi ha två :D

Jag ska som vanligt ha Ikeas kalender, gillar oftast innehållet och använder presentkorten så det är ren vinst.

Sen vet jag inte. Exit är jag sugen på, den verkar kul. Skulle vilja ha nån prylkalender men vet inte riktigt var jag hittar en som matchar mina hobbys tyvärr. Skönhet är inte min grej liksom :laugh: Skulle hellre hitta nån med typ krukväxtgrejer eller nåt sånt. Eller möjligtvis broderi.
 
Jag och sambon delade på en ostkalender förra året. I år ska vi ha två :D

Jag ska som vanligt ha Ikeas kalender, gillar oftast innehållet och använder presentkorten så det är ren vinst.

Sen vet jag inte. Exit är jag sugen på, den verkar kul. Skulle vilja ha nån prylkalender men vet inte riktigt var jag hittar en som matchar mina hobbys tyvärr. Skönhet är inte min grej liksom :laugh: Skulle hellre hitta nån med typ krukväxtgrejer eller nåt sånt. Eller möjligtvis broderi.
Ostkalender låter trevligt, vilken hade ni?

I palettbladsgrupper på facebook brukar det finnas frökalendrar. Finns säker för andra krukväxter också.
 
Ostkalender låter trevligt, vilken hade ni?

I palettbladsgrupper på facebook brukar det finnas frökalendrar. Finns säker för andra krukväxter också.
Det var det! Vi hade Ilchester, har inte hittat nån annan :)

Ja frökalendrarna har jag sett. Jag sysslar tyvärr inte med palettblad längre. Har sett för trädgård och grönsaker också men det är inte min grej det heller. Jag sysslar främst med aroider och lite andra gröna inomhusväxter, men det är ont om kalendrar för sånt :p
 

Bifogade filer

  • 144823-5014442014766_1568592680469_master_axfood_400.jpg
    144823-5014442014766_1568592680469_master_axfood_400.jpg
    39,9 KB · Visningar: 47
Är lite "bekymrad" över att jag kommer att jämföra alla kalendrars innehålls med Cult Beautys från ifjol, även deras egen. Det har kommit lite spoilers redan där, som egentligen verkar lovande men förra årets kalender har kanske förstört mig. :nailbiting:
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 507
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 815
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp