Bukefalos 28 år!

Ännu en frisyr-tråd

Har du någon bild på dig rakt framifrån så man ser din ansiktsform? Lättare att ge tips om frisyrer då :) Även en bild med klart, neutralt ljus vore bra för att se underton i huden (du ser rätt kall ut?)
Även om det såklart bara är rekommendationer för vad som generellt passar bäst utifrån din ansiktsform och underton, man kan ju ändå göra precis som man vill. Men det kanske är bra och kul att ha nån liten aning om vad som anses passa bäst :)
 
@WBanna Tack :) Kul med någon som står på min sida gällande färgen iaf :)

@Lovisaleonora och jag kan tycka slingor ser mjäkigt ut, jag är nog den som hellre drar i rejält. Fast ett par enstaka större slingor hade jag kunnat tänka mig, det hade kunnat kännas kul. Nej, det är ju där jag blir så kluven! *gnäll gnäll*

@pepp Tack! Ha håret uppsatt kan jag inte, så långt är det inte :P (eller jo, just nu är lite av det det, men lite ska det klippas iallafall!) Raka mönster hade kunnat vara kul, visst det kommer bara vara kvar ett kort tag, men iallafall.

@Septicemia Jomen det är samma här! Jag kan fastna för en massa frisyrer som jag sen när jag tänker efter inser att de inte kommer funka. Sen vissa vill jag inte inse att jag inte vill ta jobbet med. Frisören brukar ju fråga t ex "brukar du styla det" osv och det gjorde min frisör då när det blev för kort också och jag svarade typ att jag ville börja göra det mer, men sen blev det för kort ändå och hon sa det också att hon hade varit tveksam. Så någonstans har jag och min frisör (nu klipper jag mig på samma salong, men av en annan tjej) kommit fram till någonting ändå...

@tornblomma Jag håller med om det där med gult. Jag har tidigare färgat håret hemma just pga ekonomifrågan och tidigare har jag tyckt att det har blivit bra! Men inte på sistone så på sista tiden har jag blonderat mig hos frisör. Det kostar mer, men blir mycket bättre. Jag är nöjd med färgen jag har nu. Men, det är ju som du säger det kostar en del! Jag har funderat många varv på det där och det är som du säger att vill man inte lägga så mycket så borde man inte färga. Men, jag tror inte jag vill ha min naturliga färg så what to do... Kanske raka av och skaffa peruk? :D (fast de är väl också dyra :p)
Jo, precis jag får nog behålla lite längd, fast jag vill ha en förändring iallafall, men vill ju som sagt inte ha det för kort! Jag får nog gå in till frisören och ha en dialog där innan jag bokat nån tid, som sagt vi har ju kommit en bit längs den här vägen förut jag och min(a) frisör(er).

@Problematisk Här är bilder sen jag var hårmodell för cirka ett år sen :) (scrolla ner, jag är längst ner)
http://www.morakopstad.se/blogg/contouring-med-harklippet/

//r
 
Ett sätt att ha väldigt ljust hår men slippa utväxtproblemet är att lägga en mörkare bottenfärg.
Det ger lite mer liv i håret också :)

Jag (alltså: min frisör) brukar tona en bottenfärg som är några steg mörkare än min naturliga färg. Lagom till att håret växer så bleks den lite och man får ingen skarp kant av utväxten.
Funkar ju oavsett vilken färg man har i övrigt :up:

Platina är ju förövrigt hett igen. Men då ska den vara riktigt kall så man behöver underhålla med en bra kall färginpackning. Jag tycker Evo Fabuloso Platinum Blonde är överlägset bäst!
 
Tycker du var skitsnygg i hårmodells-frisyren! Gillade färgen också. Jag har lite samma ansikte som du och har oftast sidecut med ganska mycket hår kvar på huvudet. Måste ha lite längder som ramar in ansiktet för att det inte ska se för smalt ut.
 
@WBanna Tack :) Kul med någon som står på min sida gällande färgen iaf :)

@Lovisaleonora och jag kan tycka slingor ser mjäkigt ut, jag är nog den som hellre drar i rejält. Fast ett par enstaka större slingor hade jag kunnat tänka mig, det hade kunnat kännas kul. Nej, det är ju där jag blir så kluven! *gnäll gnäll*

@pepp Tack! Ha håret uppsatt kan jag inte, så långt är det inte :P (eller jo, just nu är lite av det det, men lite ska det klippas iallafall!) Raka mönster hade kunnat vara kul, visst det kommer bara vara kvar ett kort tag, men iallafall.

@Septicemia Jomen det är samma här! Jag kan fastna för en massa frisyrer som jag sen när jag tänker efter inser att de inte kommer funka. Sen vissa vill jag inte inse att jag inte vill ta jobbet med. Frisören brukar ju fråga t ex "brukar du styla det" osv och det gjorde min frisör då när det blev för kort också och jag svarade typ att jag ville börja göra det mer, men sen blev det för kort ändå och hon sa det också att hon hade varit tveksam. Så någonstans har jag och min frisör (nu klipper jag mig på samma salong, men av en annan tjej) kommit fram till någonting ändå...

@tornblomma Jag håller med om det där med gult. Jag har tidigare färgat håret hemma just pga ekonomifrågan och tidigare har jag tyckt att det har blivit bra! Men inte på sistone så på sista tiden har jag blonderat mig hos frisör. Det kostar mer, men blir mycket bättre. Jag är nöjd med färgen jag har nu. Men, det är ju som du säger det kostar en del! Jag har funderat många varv på det där och det är som du säger att vill man inte lägga så mycket så borde man inte färga. Men, jag tror inte jag vill ha min naturliga färg så what to do... Kanske raka av och skaffa peruk? :D (fast de är väl också dyra :p)
Jo, precis jag får nog behålla lite längd, fast jag vill ha en förändring iallafall, men vill ju som sagt inte ha det för kort! Jag får nog gå in till frisören och ha en dialog där innan jag bokat nån tid, som sagt vi har ju kommit en bit längs den här vägen förut jag och min(a) frisör(er).

@Problematisk Här är bilder sen jag var hårmodell för cirka ett år sen :) (scrolla ner, jag är längst ner)
http://www.morakopstad.se/blogg/contouring-med-harklippet/

//r


Jag tycker efter att hs tittat på bilden att du ska köra på en kall nyans och mörkare bottenfärg. Rakt avklippt lugg och spara ut det till en lång page.
 
Tack för svaren alla. :)

@MiniLi och @Hyacinth Mörkare bottenfärg kommer jag ihåg att de pratade om då när jag var hårmodell. Det hade ju kunnat vara något. Ifall det inte behöver bli jättemörkt? Den färgen jag fick då jag var modell tycker jag är för mörk, trivdes inte riktigt i den. Jag har haft mörkt hår tidigare, men som sagt, nu trivs jag bäst i ljust.
Men det går alltså att ha en mörkare bottenfärg, men ändå vara blond? För att utväxten ska synas mindre? Det hade ju kunnat vara något i så fall.
Just nu är håret för långt (som sagt det är lite från dag till dag, men det är nog oftare för långt än bra nu ^^), så en del ska det iallafall klippas.
Jag kommer inte orka knalla in till stan bara för att rådfråga frisören idag, men fyra kompisar ska komma hit på fika idag, ska fråga dem om råd också! :)

//r
 
Sitter här och läser...

Jag är sjukt trött på mitt långa hår med lugg och funderar på att klippa av det till en mer lättskött frisyr. Hoppsa få lite inspiration här :)
 
Ehum.. ja vi f¨år väl ta lite bilder där jag ser lite anständig ut:

19875219_10154848217836819_3824349021184452274_n.jpg
522289_10151157456656819_484549843_n.jpg


Den här frisyren har jag nu haft i nästan 8 år så börjar ruttna rätt rejält.

Haft kort hår innan:
40915_418500926818_1141889_n.jpg


Något sådant igen kanske? Dock ser man ju inte lika ung ut längre så tusan vet om man skulle passa i det. Börjar ju närma mig tant...
 
Ehum.. ja vi f¨år väl ta lite bilder där jag ser lite anständig ut:

19875219_10154848217836819_3824349021184452274_n.jpg
522289_10151157456656819_484549843_n.jpg


Den här frisyren har jag nu haft i nästan 8 år så börjar ruttna rätt rejält.

Haft kort hår innan:
40915_418500926818_1141889_n.jpg


Något sådant igen kanske? Dock ser man ju inte lika ung ut längre så tusan vet om man skulle passa i det. Börjar ju närma mig tant...
Jag gillar översta bilden bäst :). Tycker ditt hår där passar bra till din ansiktsform och lite varmare ton i håret. Nått liknande kanske men mer brunt i?
 
Tack för svaren alla. :)

@MiniLi och @Hyacinth Mörkare bottenfärg kommer jag ihåg att de pratade om då när jag var hårmodell. Det hade ju kunnat vara något. Ifall det inte behöver bli jättemörkt? Den färgen jag fick då jag var modell tycker jag är för mörk, trivdes inte riktigt i den. Jag har haft mörkt hår tidigare, men som sagt, nu trivs jag bäst i ljust.
Men det går alltså att ha en mörkare bottenfärg, men ändå vara blond? För att utväxten ska synas mindre? Det hade ju kunnat vara något i så fall.
Just nu är håret för långt (som sagt det är lite från dag till dag, men det är nog oftare för långt än bra nu ^^), så en del ska det iallafall klippas.
Jag kommer inte orka knalla in till stan bara för att rådfråga frisören idag, men fyra kompisar ska komma hit på fika idag, ska fråga dem om råd också! :)

//r
Man kan ha hur ljus eller mörk bottenfärg man vill. Jag brukar (när jag är blond) ha några steg mörkare än min naturliga hårfärg.
Lägger alltid toning för att slippa skarp utväxtkant.
 
Vad man tycker är snyggt är ju högst individuellt. Jag håller med @Lovisaleonora ang blondering. Jag tycker att det blir snyggast om man går till en bra frisör och slingar det ljusare. Jag har också lite svårt för blonderingar där det drar för mycket åt gult, vilket det tenderar att göra om man gör det hemma eller hos en mindre duktig frisör. Sen måste det ju hållas efter hela tiden om man är mörkare i sig själv, även om man slingar. Det blir ju ganska dyrt i längden med frisörbesök och produkter.

Vill man inte lägga för mycket cash på sitt hår bör man inte färga det alls, och absolut inte bleka det ;) Jag färgade mitt hår i många år, både rött och mörkt men i våras förra året bestämde jag mig för att gå tillbaka till min naturliga hårfärg. På sommaren är det guld/honungsblont och på vintern mer åt det askblonda/råttfärgade hållet. Jag tycker att det är sååååå skönt!

Det är också svårt när man har önskemål om att klippa en frisyr, men vill ha den "skötselfri". I stort sett alla frisyrer kräver styling. Jag tror att du ska behålla längden om du inte vill hålla på med det alltför mycket!

Jag var bombsäker på att rött var din riktiga färg och att den färg du nu har var en blondering och nyansering! Ja det hade jag till och med kunnat ta gift på (vilket i backspegeln var tur att jag inte gjorde :p).
 
Jag var bombsäker på att rött var din riktiga färg och att den färg du nu har var en blondering och nyansering! Ja det hade jag till och med kunnat ta gift på (vilket i backspegeln var tur att jag inte gjorde :p).

Haha ser synen framför mig. Giftdöden :nailbiting:
MEN många har kommenterat att jag passade i rött! En stor andel i min släkt är just naturligt rödhåriga och jag har blek hy med fräknar. Så så fel ute var du ju inte ;)
Det var just detta ständigt färgande av utväxt som jag blev less på. Ljus utväxt är ju dessutom i mitt tycke fulare än mörk. Så nu har jag gett upp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 360
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 113
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 074
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp