Bukefalos 28 år!

Ännu ett lastbilsdåd

emlem

Trådstartare
En lastbil har kört in bland besökare på en julmarknad i Berlin.
Just nu uppges 9 vara döda och ett 50 tal skadade.

Vad är det för fel på folk egentligen?
 
"Minst nio människor har dödats och runt 50 har skadats när en lastbil körde in i en julmarknad i Berlin. Polisen misstänker att det kan röra sig om en planerad terrorattack, skriver flera tyska medier. Föraren har gripits, medan en död person, polsk medborgare, påträffades i lastbilens passagerarsäte."

"Vid 23-tiden gick polisen i Berlin ut med en varning till allmänheten att hålla sig på långt avstånd från Breitscheidplatz där lastbilsattacken inträffade. På sitt Twitterkonto skriver polisen att den närliggande gatan Rankestrasse har spärrats av då ett "misstänkt föremål" har hittats. Föremålet undersöks nu av polisen."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/lastbil-mejade-ner-folkmassa-i-berlin/
 
Nästan precis ett dygn tidigare tänkte jag på risken för exakt samma sak, när jag promenerade bland täta folkmassor på gatorna i centrala London, och blev milt häcklad av mitt ressällskap när jag förde tankarna på tal.
Det är förstås orimligt, och rent förnuftsmässigt obefogat, att gå omkring och vara orolig så fort man vistas på offentliga platser. Men ett visst riskmedvetande tror jag kan vara bra.
 
Och personer som kommenterar på Aftonbladet ... Uppenbarligen läser de inte ens: "Censurerar ni? Den som greps var afghan/pakistanier. Solklart terrordåd! Den polskregistrerade lastbilen har antagligen kapats och chauffören mördats." Och AB svarar: "Om du läser några rader längre ner skriver vi just detta. Det är dock ännu obekräftade uppgifter."

En annan läsare en timme senare: "Redan kl 01.24 skriver Berliner Zeitung att mördaren är afgan, kom till Tyskland som flykting i februari och att han har använt sig av flera olika namn/identiteter under tiden i landet. Skriv som det är. Förstår inte er försiktighet när andra medier pratar klarspråk." AB: "Berliner Zeitung citerar samma källa som vi (nyhetsbyrån DPA) och som framgår av deras, och vår, rapportering är den misstänktes identitet svår att fastställa på grund av falska identiteter."

Med en gång går de igång om att media är CENSURERAD och utelämnar VIKTIG fakta ...

Trots att Aftonbladet ju har rapporterat om de misstankar som finns (men är tydliga med än så länge är obekräftade uppgifter).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 725
Senast: Amha
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
13 189
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 328
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp