Är alla varmblod blodtypade?

mian1

Trådstartare
Varmblodstravare som är registrerade i travföreningen - har alla blivit blodtypade? Även de som inte är frysmärkta och som aldrig har startat? Hur långt tillbaka i tiden i så fall?
 
Kan man registrera en travare utan frysmärkning?? :confused: I STC alltså??
 
Min kallblodstravare blev registrerad som tioåring i STC:s tredje stambok.

Det var sommaren 2002 och min häst fick stamboksnummer 1 (SKT1 för att vara exakt).

Hon är INTE frysmärkt och någon märkning krävdes inte heller av STC. Dock har jag själv valt att låta chipmärka henne, samtidigt som veterinären tog blodprov för blodtypningen.

Även varmblodiga travare kan registreras i STC:s tredje stambok.

Immer
 
Hästen finns med om man söker, det står vilken stam hon har och uppfödaren, dock ej de olika ägare hon haft under åren. Hästen var född 1979, var inkörd, men aldrig startad utan användes som ridhäst, var inte frysmärkt. Dog 1999.
Kan hon stå med för att föräldrarna var "riktiga" travare, frysmärka och tävlade med? Finns det nåtgot enkelt sätt att kolla om hästen var blodtypad eller måste jag ringa upp dem?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två ponnyer dödades av varg i Norrtälje härom veckan, vilket innebar att vargfrågan nu på ett annat sätt än tidigare blev aktuell även i...
2
Svar
23
· Visningar
1 827
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
877
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
229
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 953
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp