Snart kommer deklarationen.

Ordnade med deklarationen först igår då jag behövde fixa med lite uppgifter till den. Så för mig dröjer det nog en tag innan jag får mina pengar.
 
Våra trillade in i juni förra året och misstänker att det blir samma i år. Lite ändringar och en bilaga är nog anledningen till det. Den som väntar på något gott... lite ovant är det allt, fick alltid tidigt förut men huvudsaken är ju faktiskt att dom kommer 😁
 
Jag ska få tillbaka en handfull hundralappar, plus lite ränta från Skattekontot (jag betalade in skatten från försäljningen av aktier förra året direkt). Så det blir väl ungefär en tusenlapp. Räknar med att det kommer i juni, eftersom jag dels deklarerade idag och dels behövde lägga till en bilaga.
 
Våra trillade in i juni förra året och misstänker att det blir samma i år. Lite ändringar och en bilaga är nog anledningen till det. Den som väntar på något gott... lite ovant är det allt, fick alltid tidigt förut men huvudsaken är ju faktiskt att dom kommer 😁

SKV har till december på sig, men de brukar köra ut cashen i början av juni, speciellt om man ska få tillbaka.
 
Deklarerat idag. Men är lite förvirrad, för på skatteverket stod det att jag preliminärt skulle få tillbaka 3 ggr mer än vad som först angetts? Har i alla fall dragit av för mina bilresor nu så jag är nyfiken på vad slutresultatet blir.
 
Har deklarerat både mig och mitt företag idag och är SÅ glad att jag slapp restskatt trots ganska bra resultat. Ska få tillbaka 2000:- men det går ändå direkt in på årets skattekonto😅. För 2022 fick jag restskatt på nästan 20.000:- vilket jag nyss lyckats betala av men fick en betalningsanmärkning på kuppen. Så är otroligt glad för 2023s resultat.
 
Jag brukar alltid må så otroligt dåligt över restskatten, har haft mellan 5-10 000:- i restskatt på grund av uttag från fonder när det varit knapert under sjukskrivning. I år ska jag bara betala cirka 200:- och jag ville bara gråta av lättnad när jag såg det. :love:
 
Deklarerade äntligen. 😊 Får tillbaka drygt 20, men det beror på dubbelt boende och hemresor så det är pengar jag redan spenderat om man tänker så 😅
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
443
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 326
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp