Bukefalos 28 år!

Är den här på riktigt?

Sv: Är den här på riktigt?

Ja nog för att de blir stora, men jag har ändå svårt att begripa att de kan bli stora. Tänker jag mig en kanin så är det dvärgvädursstorlek som dyker upp i skallen på mig :D Lätt hänt om man aldrig bevandrat sig med de större raserna skyller jag det på :angel:

För att vara lite makaber så är nog jättekaninen en skön huvudkudde iaf... :devil: :D
 
Sv: Är den här på riktigt?

till dig och gulis

Jag tycker alla bilderna pa kaninen var tagna i skumvinkel.

Jag hade kanske trott pa att kaninen var sa stor annars, men nar alla bilderna ser sa skumma ut sa har jag svart att tanka mig att det stammer.

Sen blir de jakligt stora.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Jag måste tyvärr göra er besvikna med att det här ÄR faktiskt sant. :eek:
Inget är redigerat eller tillgjort.
Jag tror att det var 2007 som en 11-årig pojke sköt den.
Men det var inte i Sverige. (som tur var)

Vildsvinsgaltar kan blir ohyggligt stora. Vikter på 250-300 kg är inte ovanligt att det springer i våra skogar.

Någonstans har jag länkar till just den här Monster-galten.
Jag återkommer....... ;)

Fast det är ingen vildsvinsgalt på bilden. Det är möjligen en VILD tamgris. Det finns massor av populationer av förvildade svin världen runt.

Ett vildsvin ser ut så här:
sus_scrofa_8378-full.jpg



/KT
 
Sv: Är den här på riktigt?

Den grisen som det talades om kom vi fram till att det var en tamgris, eller ja, en vild sadan.
Den var daremot uppfodd i en park och godd for att bli sa stor som mojligt.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Angående kaninbilderna; ser inte gubben ganska kort och liten ut? Om jag tittar på Ninni_Hedbloms_ bilder så känns det som om det ändå skulle kunna vara "riktiga" bilder. Å andra sidan så känns det lite skumt att kaninens huvud är större än gubbens.. Mittenbilden är absolut bluff, om inte så har kaninens huvud växt otroligt mycket..

Angående råttorna.. Den första bilden är bluff. Den andra bilden kan säkert vara sann, det är ju ingen jätteråtta det handlar om där. Den tredje bilden vet jag faktiskt inte, den råttan var ju något maffig...
 
Sv: Är den här på riktigt?

Tycker helt klart gubben ser kort ut.
Och för den som funderar, så kan jag tillägga att jag själv är 173cm lång.
Här finns bild på oss från sommaren -07, när hon inte ens är året.
Väger knappa 7kg och inte fullt utsträckt.
Så tänk er en grov hane på 10kg, vilket denna verkar väga enligt artikeln.
Sen ser en BJ alltid mycket större ut när den sträcker på sig, än när den faktiskt sitter upp.

Så att första och sista bilden är "äkta" skulle jag nog kunna tro.
Den i mitten är dock, som jag skrev tidigare, väldigt fejk och troligen tagen med ett fisheye-objektiv.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Jag har kollat pa bilderna igen, jag kan inte jattemycket om kaniner, men har haft ett par och stott pa jattar forr.

Alla bilder jag tittar pa ser grymt skumma ut. Kaniner kan bli jattelanga, visst, i forsta bildern ar kaninens huvud storre an mannens, och kroppen ar bra mycket langre an mannens samt att kaninen ar mer an halften sa bred som mannen (blev det ratt forklarat?).

Bild nummer tva ar kaninens huvud avgjort betydligt narmre kamran, och hade han satt ner den pa marken sa borde den vara i schafer storlek? Iaf om man ska ga pa framdel + huvud som ar groteska, daremot delen som han haller i ar mindre.

Bild nummer tre ser kaninen fortfarande ut som en stor hund. Noway sager jag bara :p

Det ar bara sa himla opassande allt i hopa.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Alla bilder jag tittar pa ser grymt skumma ut. Kaniner kan bli jattelanga, visst, i forsta bildern ar kaninens huvud storre an mannens, och kroppen ar bra mycket langre an mannens samt att kaninen ar mer an halften sa bred som mannen (blev det ratt forklarat?).
Fast mannen ser väl ut att hålla fram kaninen lite? Då ser den ju större ut än vad den är. Hade han hållit den tätt intill sig så tror jag inte att kaninen hade varit mer än hälften så bred som mannen.

Om jag tittar på Ninnis bild och jämför (hennes hona är ju maffig den med) så tror jag ändå att det kan vara en riktig kanin (undantaget mittenbilden). Fast gubben måste ha otroligt litet huvud :p
 
Sv: Är den här på riktigt?

Jepp, första råttbilden är bluff (det är som sagt en GP-råtta och de blir visserligen stora, men inte så stora. För jämförelsens skull, här är en bild på en GP-råtta jag haft: http://img.photobucket.com/albums/v238/gul_zebra/DSC05605.jpg Han låg på runt 2 kg och det är det de brukar ligga på, enstaka kan bli upp emot 3 kg tunga och är således inte ens i närheten av fejkbilden)

Andra bilden stämmer, det roliga där var mest att media påstod att den råttan var världens största (när den inte ens är lika stor som en GP-råtta, än mindre rörråtta :p)

Tredje bilden stämmer också, det är en rörråtta och de blir mycket riktigt så stora. Den på bilden lever/levde dock i fångenskap och har nog fått äta en del gott :D
 
Sv: Är den här på riktigt?

Herregud! :eek: Den råttan är ju nästan större än min katt! :crazy:

Haha, media har kanske aldrig sett en så stor råtta förut, därav "världens största råtta" ;)
 
Sv: Är den här på riktigt?

Mjo, det var lite att ta i :love:

Kanske inte just de journalisterna då :D GP-råttor har dykt upp i media några gånger - dels min Anders som var med i tidningen och på tv (Lattjo Lajban och lokalnyheterna i Stockholm) i samband med att han flyttade till Skansen, och dels har tidningar skrivit om GP-råttor några gånger då de används framgångsrikt till att leta minor och tbc borta i Afrika. Så helt nytt är det inte med stora råttor i media :)

På tal om det måste jag få tipsa alla som har Discovery-kanalerna om att hålla utkik efter ett program vid namn Ratzilla. Där är Anders (och jag, hemskt nog) med i några sekunder, hehe :D
 
Sv: Är den här på riktigt?

Första bilden på er var jättefin!

Bilderna på kaninen kan mycket väl vara äkta (på så sätt att de inte är photoshoppade) men det är ju helt klart fotat för att den ska se större ut.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur "Sedan den 25 augusti har sju vildsvin hittats döda inom ett begränsat område i Fagerstatrakten. Prover från ytterligare ett vildsvin är...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
16 558
Senast: cili
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter en mycket kall och lång vinter slog vädret plötsligt om i februari och en liten känsla av vår börjar infinna sig. När vi lägger...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En tävlingsform som ska skapa inspiration och motivation för en ny målgrupp. Det är tanken bakom det nya riksmästerskapet i dressyr. –...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
408
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp