Bukefalos 28 år!

Är den här på riktigt?

Rosett

Trådstartare
hogx-large.jpg


Det verkar inte som om han sitter så långt bakom den heller.
Kan vildsvin bli så här stora eller är det någon som fixat till bilden?
 
Sv: Är den här på riktigt?

Visst sjutton är det bluff! Men bra gjort. Tackålov att nassarna inte är så stora i verkligheten! Tänk att möta en sådan i skogen!!:eek:
 
Sv: Är den här på riktigt?

fejk fejk.
kom med att tänka på avsnittet av My name is Earl där Joy lockar fram en bautagris med bacon och har ihjäl den med 50 sömntabletter:p
 
Sv: Är den här på riktigt?

delvis kl

Det var inte en sarskilt stor overraskning att det hade skrivits om den i Aftonbladet precis.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Jag måste tyvärr göra er besvikna med att det här ÄR faktiskt sant. :eek:
Inget är redigerat eller tillgjort.
Jag tror att det var 2007 som en 11-årig pojke sköt den.
Men det var inte i Sverige. (som tur var)

Vildsvinsgaltar kan blir ohyggligt stora. Vikter på 250-300 kg är inte ovanligt att det springer i våra skogar.

Någonstans har jag länkar till just den här Monster-galten.
Jag återkommer....... ;)
 
Sv: Är den här på riktigt?

"Den påstods vara 3,6 m lång och väga 500 kg.

Kvarlämningarna grävdes upp i början av 2005 och blev undersökta av forskare från National Geographic för en dokumentärfilm. I mars 2005 kunde forskarna fastställa att Hogzilla egentligen vägde 400 kg och att den var 2,5 m lång."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hogzilla

Såg en dokumentär om det på National Geographic där de också bekräftade att grisen fanns, men var mindre än de påstod - samt visade en massa brister i redigeringen av bilderna.

Så jodå, nog fanns just den grisen, men inte var den så stor inte :p
 
Sv: Är den här på riktigt?

"Den påstods vara 3,6 m lång och väga 500 kg.

Kvarlämningarna grävdes upp i början av 2005 och blev undersökta av forskare från National Geographic för en dokumentärfilm. I mars 2005 kunde forskarna fastställa att Hogzilla egentligen vägde 400 kg och att den var 2,5 m lång."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hogzilla

Såg en dokumentär om det på National Geographic där de också bekräftade att grisen fanns, men var mindre än de påstod - samt visade en massa brister i redigeringen av bilderna.

Så jodå, nog fanns just den grisen, men inte var den så stor inte :p

"våran" bjässe sköts ju 2007, så det är kanske inte samma gris dom pratar om.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Det är en illusion. Pojken sitter antagligen minst 1-2 meter bakom vildsvinet för att djuret ska se större ut än vad det är jämfört med pojken. Man behöver inte photoshopa för att få fram nått sånt, det beror helt enkelt på var och hur man placerar ut objekt framför kameran.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Taget från sidan med trofébilder:
jamison2.jpg


Där ser inte grisen riktigt lika stor ut...
 
Sv: Är den här på riktigt?

delvis knapp
Har ni last artikeln gul_zebra lankade till?
Dar framgar det ganska tydligt att det ar fake.

Sedan hade inte jag litat pa Wikipedia.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Hela historien later riktigt hemskt :cry:

Jakten skedde inte direkt i det
vilda. Den skedde i en inhägnad
så kallad jaktpark där djuren
får proteinrikt foder för att växa
sig stora.
Pappa Mike Stone åkte dit med pojken för att han skulle få
skjuta ett stort djur. Det var
upplagt för en riktigt spännande
historia med en elvaårig hjälte.
Pojken fick en .50 kaliber
Smith & Wesson-pistol och sköt
fel många gånger. Han fyrade av
åtta skott under en period av tre
timmar innan grisen slutligen föll.
Kritiska jägare har kommenterat
att en sådan pistol inte är lätt att
hantera för ett barn och att skotten
kan hamna lite här och var.
Pappan och två jaktguider stod
hela tiden beredda med osäkrade
gevär utifall galten skulle anfalla.
Efter jakten var pappan snabb
att fixa till en hemsida för mästerskytten.

Ett uttag ut artikeln.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Ah, tänkte inte på årtalet :o

Den på bilderna här i tråden har jag dock sett på en dokumentär av just National Geographic och den var verkligen inte så stor som de påstod. Dels visade de flera brister i bilderna som redigerats, och dels grävde de upp grisen som då var mycket mindre än den påstods vara.
 
Sv: Är den här på riktigt?

Jag reagerade också på hur jakten gick till. Att det accepteras att man ger en 11-åring ett gevär och låter honom öva sig att skjuta på ett levande byte i flera timmar innan han lyckas döda det?! Hur kan detta vara tillåtet? :eek: :cry:
 
Sv: Är den här på riktigt?

Har ni last artikeln gul_zebra lankade till?
Dar framgar det ganska tydligt att det ar fake.
.

Fasen, jag har gått på det. Grundlurad till tusen!! :eek:
Jag har bara sett bilderna och reportaget på You Tube.
Tyckte att reportaget vare så trovärdigt.... :devil:

Men även om allt nu inte var sant, så var det en j**ligt stor gris!
 
Sv: Är den här på riktigt?

Kan bara hålla med där. Sanslöst, typiskt sånt folk jägare gott kan få öva på istället. Helst 11-åringar! :devil:

Off topic nu men... Är det bara jag som är lättroad eller är det sanslöst roligt med sånahär bluffar? :o
Ta den här bilden tex: http://rookery2.viary.com/storagev12/917000/917078_d85a_625x1000.jpg
Råttan på bilden är en gambisk jättekindpåsråtta och bilden är... Tja, bluff. En GP ligger oftast på runt 1½-2 kg, 3 kg om de är riktigt stora. Min grabb var 75 cm lång med svans och han var inte liten om man säger så :cool:

Och så har vi den här som enligt tidningarna var världens största råtta: http://www.cryptomundo.com/wp-content/uploads/giant-rat.jpg
Den vägde lite drygt 1 kg om jag inte minns fel - mao mindre än GP-råttor och för att inte tala om rörråttor som landar på runt 8 kg (bild: http://en.academic.ru/pictures/enwiki/71/Grand_aulacode_male.jpg). Ganska långt från att vara världens största mao...

Och så har vi ju den här kaninen som säkert flera av oss trodde var bluff... Men som iaf enligt den här artikeln stämmer: http://www.hoax-slayer.com/giant-rabbit.shtml. Sinnessjukt! :eek:
 
Sv: Är den här på riktigt?

Och så har vi ju den här kaninen som säkert flera av oss trodde var bluff... Men som iaf enligt den här artikeln stämmer: http://www.hoax-slayer.com/giant-rabbit.shtml. Sinnessjukt! :eek:



Bild 1 och bild 3 skulle kunna stämma om det är en riktigt stor hane (väldigt sällsynta med såpass stora).
Belgiska jättar kan bli bra långa när de sträcker ut sig raklånga.
Dock måste gubben vara väldigt kort om jätten ska vara sådär stor..
Bild 2 är dock så fejk den kan bli.
Syns att det manipulerats lite med både objektiv och bild. :p
En BJ brukar väldigt sällan hamna på mer än 9kg, någon sällsynt på 10kg ungefär.
Min hona vägde 7,5kg.
Här är bild på mig och henne som visar storleken.
Tagen hos en fotograf som gärna ställde upp och tog bild på oss.
Det var nog första gången han fotograferade en såpass stor kanin. ;)
nrmf8.jpg
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur "Sedan den 25 augusti har sju vildsvin hittats döda inom ett begränsat område i Fagerstatrakten. Prover från ytterligare ett vildsvin är...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
16 808
Senast: cili
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter en mycket kall och lång vinter slog vädret plötsligt om i februari och en liten känsla av vår börjar infinna sig. När vi lägger...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 923
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
800
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp