Är det bara jag...

Mammas

Trådstartare
Som inte kan lyssna på Bandit utan att få hjärnblödning på all sexism och allmän höhöighet? Varför antas man vara sexist, homofob och allmänt "Öööhh, brudar supa slåss" bara för att man gillar rock?

Nej men kära medbukefalister, gör som pattarna på en gammal kärring - häng!
 
Sv: Är det bara jag...

Jag lyssnar en del på bandit men mest på rockklassiker och känner inte alls igen mig O_o

kanske beror på hur man väljer att ta det...
 
Sv: Är det bara jag...

Är de? Jag lyssnar inte på dem direkt så det har jag missat. Men ja, är inte förvånad. Visserligen har vissa låtar kasst budskap men det är ju dels inte typiskt för musiken och den genren är ju inte ensam om det heller...

Amandam - I bilen och på jobbet! :meh: annars blir det inte ofta.
 
Sv: Är det bara jag...

Alla vi som inte äger smartphones tex?

Lyssnar inte på bandit direkt, håller mig oftast till p3. Men vet att jag reagerat på det någon gång när jag varit på gymmet och alltså inte själv väljer kanal.
 
Sv: Är det bara jag...

Inte? Senast igår när programledaren använde "bögen" som någon som är irriterande tänkte jag på det. Vet inte hur man kan ta det annorlunda.

Den där i mitt första inlägg med pattarna på en gammal kärring har jag hört flera gånger, det verkar vara en favorit...
 
Sv: Är det bara jag...

Att anställa Sheriffen och Richie Puzz måste ju ha varit det briljantaste de någonsin kunde göra :meh: Slobs :yuck:

Slutade förvisso lyssna redan innan, men nu har jag gett upp helt och hållet...
 
Sv: Är det bara jag...

"Hur man väljer att ta det"? Hur menar du då? Om man väljer att skratta åt homofobi eller inte?
 
Sv: Är det bara jag...

Jag slutade lyssna av just den anledningen. Delvis också för att de är exakt som de övriga reklamkanalerna och bara har en sådär 20 låtar som de spelar om och om igen - men främst för den äckliga grabbigheten. Min vänskapskrets består nästan uteslutande av rock- och metalfolk av olika typer, och de är intelligenta, öppna och ödmjuka människor av olika kön och läggning, så varifrån rockkanalerna har fått sin uppfattning om att deras målgrupp är bilar-brudar-bärs-grabbar som tycker att bögskämt är höjden av humor har jag ingen aning om. Förbannat tröttsamt.
 
Sv: Är det bara jag...

Nu fattar jag inte vad du menar med att skratta åt homofobi. Kan tillägga att jag inte lyssnar på radio 24/7 och har hört långt ifrån allt dom säger. Men det jag har hört (och alltså det jag utgår ifrån) är absolut inget jag upprörts över.

Uttrycket som TS: tog upp "gör som pattarna på en gammal kärring - häng!" tycker jag är skitskoj. Jag jobbar i ett mansdominerat yrke och det är inte bara en gång dom sagt saker till mig just för att jag är tjej. Jag tycker det är helt okej, så länge det är med glimten i ögat (vilket det dock inte alltid varit...). Det får jag bjuda på. Har också en del killkompisar som inte sparar på orden. Kanske är det jag som är skadad av alla sexistiska skämt och helt enkelt slutat bry mig.
 
Sv: Är det bara jag...

Jag lyssnar på Bandit på jobbet varje dag. Tycker deras jargong är skitrolig!
 
Sv: Är det bara jag...

Jag håller med dig. Har också ett mansdominerat yrke och har mkt killkompisar med den jargongen. Jag tycker också det är himla kul faktiskt. Tar det inte alls personligt. :)
 
Sv: Är det bara jag...

gött att man inte är ensam här att tycka det :D Jag antar att majoriteten där ute också gillar det, annars hade kanalen inte varit så populär som den är. Det finns det värre saker jag lägger energi på känner jag.
 
Sv: Är det bara jag...

gött att man inte är ensam här att tycka det :D Jag antar att majoriteten där ute också gillar det, annars hade kanalen inte varit så populär som den är. Det finns det värre saker jag lägger energi på känner jag.

Ja, så kan man ju resonera. Det går ju att tillämpa på allt. Våldtagen av din chef? Det finns värre problem, i många andra länder få du vara glad om du bara blir våldtagen av chefen! Misshandlad av din snubbe? Det finns värre problem, många blir misshandlade av sina snubbar tokofta!

+Elisha
Och nej, jag köper inte er samhällsanalys att alla män är sexister och homofober. Jag jobbar också i ett mansdominerat yrke, utan att männen i min närhet har ett behov av att nedvärdera kvinnor eller homosexuella.

Och sedan kan jag också säga att jag inte är humorbefriad eller speciellt pryd utan lätt kan skämta både sexuellt och grovt, men då gör jag det utan att nedvärdera kvinnor eller homosexuella. Så jag förstår inte varför just förtrycket är något att förorda?
 
Sv: Är det bara jag...

Jag tolkar verkligen inte det som att dom trycker ner kvinnor. Något om homofobi har jag verkligen inte hört något om.. Måste missat just det isåfall.

Har inte heller påsått att alla män gör det? Sa bara som presto att mansdominerande yrken ofta är lite hårdare jarong på, in my opinion. Beror väl på vilken åldersgrupp också.

Tycker stationer som rix fm o allt vad skiten heter är extremt tråkigt, inte bara pga musiken utan på programledarna..
 
Sv: Är det bara jag...

Ja, så kan man ju resonera. Det går ju att tillämpa på allt. Våldtagen av din chef? Det finns värre problem, i många andra länder få du vara glad om du bara blir våldtagen av chefen! Misshandlad av din snubbe? Det finns värre problem, många blir misshandlade av sina snubbar tokofta!

+Elisha
Och nej, jag köper inte er samhällsanalys att alla män är sexister och homofober. Jag jobbar också i ett mansdominerat yrke, utan att männen i min närhet har ett behov av att nedvärdera kvinnor eller homosexuella.

Och sedan kan jag också säga att jag inte är humorbefriad eller speciellt pryd utan lätt kan skämta både sexuellt och grovt, men då gör jag det utan att nedvärdera kvinnor eller homosexuella. Så jag förstår inte varför just förtrycket är något att förorda?


:bow: :bow:

Jag är så förbannat trött på att mansdominerade yrken per automatik ska innebära sexism och skit och att det är nåt man får acceptera när man väljer ett sådant yrke för "boys will be boys". Visst att det finns mansdominerade arbetsplatser med en sådan jargong och visst att även kvinnor som jobbar där kan tycka att det är kul. Men att göra det till nån slags självklarhet äcklar mig och vore jag man skulle jag bli skitledsen av det antagandet.
 
Sv: Är det bara jag...

Om det inte handlade om just kvinnoförakt hade de väl sagt samma sak om män? Men nej, än kommer inget om hängpungar, för där det ju män som blir äckliga när de blir gamla och inte kvinnor, så kan vi ju inte ha det. Om inte det är kvinnoförakt vet jag inte vad?

Och jag tycker inte att hårdare jargong är något som gör att man behöver nedvärdera homosexuella och kvinnor, och det är faktiskt beklagligt att det fortfarande existerar sådana arbetsplatser 2013.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 788
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 365
Senast: Fille
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 290
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp