Är det fel?

Åh stackars dig :( Vilket jävla ställe! Är det U eller M som ringde? Fy fan vad arg jag är :cry:

Om du känner att du vill snusa häst och hitta ett stall med trevligt folk kan jag tipsa dig då du är redo. PM:a ifall du känner för det.
 
Lider så med dig! Att tvingas ta farväl av sin vän är hemskt nog, att göra det som du tvingades göra är förskräckligt!
 
Usch, jag beklagar både att din häst blev sjuk och att du inte fick avsluta det så som du ville.

Hoppas att det ändå gick så lugnt och bra som det kunde, att du ändå har en okej känsla i magen, och att du har bra människor som kan stötta dig och finnas där om du vill prata. Skickar ett helt gäng styrkekramar
 
Mest arg. Gick fyra ampuller avlivningsvätska (en skall räcka) och efter 30 min slog hjärta ännu. Satt inne i stallet så viste inte om det. Då jag fick reda på det krävde jag bultpistol
 
Mest arg. Gick fyra ampuller avlivningsvätska (en skall räcka) och efter 30 min slog hjärta ännu. Satt inne i stallet så viste inte om det. Då jag fick reda på det krävde jag bultpistol
Jag beklagar verkligen, rent åt h-vete hur du och din häst behandlats! :rage:
Det är jobbigt så det räcker och blir över ändå att skiljas för gott, men att inte ens få välja det sätt som passar bäst utan onödigt lidande och trauma är rent ut sagt förjävligt! :banghead:

Många styrkekramar. :cry:
 
Hade liknande problem med min häst, hon var helt vansinnig på veterinären innan min stallägare som var med tvingade vet att ge henne lugnande :(
 
Så fruktansvärt hemskt :cry: Jag lider så med både dig och hästen och jag hoppas att hästen inte var medveten den sista tiden. Vilken hemsk människa som bestämmer över huvudet på dig hur och när du ska ta bort din häst. Det kan ju knappast vara lagligt?!

Massor med varma tröstkramar till dig.

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
 
Hu! Det är tillräckligt jobbigt ändå, utan att någon annan ska lägga sig i på det där viset :mad:

Jag hoppas du repar dig relativt snabbt ändå!
 
Mår relativt bra. Mest väldigt väldigt arg över att själva avlivningen tog 45 min och krävdes både spruta OCH bult. Kommer anmäla veterinären.

Kompisen som var med hade även för några veckor sen hjälpt till med en annan (stackars henne) motsvarande trotjänaravlivning. 15 min från att bilen kom tills den åkte. Då var även kroppen lastad
 
avlivning är ibland tyvärr inte klockrent , även om spruta och bult som alternativ till 90 procent är bra metoder.
Det låter dock tack och lov inte som din häst behövde lida utifrån det utan var borta som sig avser direkt även om hjärtat slår några minuter efter det.

Tråkigt oavsett och otroligt jobbigt är det med fina vänner som man måste döma att de ska dö osv.
men din häst har nog fått det bästa beslutet ändå, gammal, haft ett fint bra liv och nu sista året inte mått bra pga väldigt grava skador med dålig prognos i kombo med ålder. Jag tycker enligt dina sena trådar att din häst nog inte har så mkt livskvalitet kvar utan det handlar mer om att mattehjärtat talar. Nu var det ett tråkigt akut avslut för din häst som orsakade avlivningen men bortsett från detta så kvarstår min kommentar. Jag tror din häst har det fint nu och att det nog var bra för den att få avsluta innan det gick för långt.
 

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Fiorano
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 024
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 173
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
3 337
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp