Är det fel?

Till råga på allt elände har hästen nu fått fång. Hade ut dejurerande vet i går kväll som rekommenderade tredubbla dos metacam. Hon kommer tas bort på måndag. Orsaken är att jag vill att hon tas med bult och det kunde inte dejurerande göra. Hon är hopplös med spruta.

Är det fel att göra så?
Så tråkigt avslut för er. Det känns som om du blev överkörd i onödan.

Du har skrivit många trådar om ditt lilla sto. Hon kommer definitivt att bli en av de bukehästar man minns. Nu har hon inte ont längre, försök att tänka så.
Kram
 
KL
för mig oavsett vad som verligen skett är det en tragisk tråd för både hästägare och häst.

däremot så som flera kommenterat tolkar jag tråden inte enbart svart eller vitt utan snarare att ngn reagerat väldigt starkt i fråga om hästens välmående och lidande och konsulterat hästägaren utifrån det med konkreta åsikter att hästen behöver avlivas rent krasst pga lidande.....
vad som sen sagts eller verkligen utspelat sig mellan hästägare och den som påtalat detta är ju inget som kommer redovisas här..... men oavsett så enligt tråden har ju hästägaren trots allt enligt rapport godkänt att hästen behöver sparas från vidare lidande utifrån situation...

vad som sen pågått egentligen mellan den som reagerat och hästägaren osv och allt däremellan är ju inget som kommer redovisas här som jag ser det som sagt....
oavsett så tråkigt att det blev så tråkigt mellan alla parter, och ffa för hästen i slutänden :( hästägaren har ju velat det bästa för sin häst oavsett i det längsta, det är uppenbart oavsett.
 

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Fiorano
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 025
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 173
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
3 338
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp