Bukefalos 28 år!

Är det något att klaga på?

Heulwen

Trådstartare
Jag ska på ett ridläger i sommar, på hemsidan står det att allt ska ingå och alla avgifter ska vara betalda en viss tid innan lägret. Sagt och gjort så betalar jag inom den tiden. Papper med info kommer först efter man skulle ha betalat allting. På papperna framkommer att man ska hjälpa till att fodra och släppa in och ut alla hästar (man medtar egen häst) samt laga maten. Det kallar inte jag att allt ingår.
I papperna framkommer det också att man måste ha betalat en viss avgift för att kunna bli placerad i tävlingarna (man får delta men får inga placeringar även om man nu skulle vinna) som hålls på lägret. Ingenting om sysslor eller extra avgifter stod på hemsidan som jag lusläst x antal gånger.

Är det här något att klaga på?
Jag tycker det känns lite fult att sådan här (negativ) info först delges efter att man skulle ha betalat alla avgifter så man inte kan ändra sig. Jag vill helst inte gå upp och fodra hästar och släppa ut tidigt på morgonen eller stå i köket, jag trodde jag betalade för att sådana sysslor skulle utföras av anställda på lägret.

Finns det något man kan göra?
Jag vill ju delta men vill inte delta i sysslor eller betala extra pengar som man inte kommit överens om.

Mvh/
Heulwen
 
Sv: Är det något att klaga på?

Jag ska på ett ridläger i sommar, på hemsidan står det att allt ska ingå och alla avgifter ska vara betalda en viss tid innan lägret. Sagt och gjort så betalar jag inom den tiden. Papper med info kommer först efter man skulle ha betalat allting. På papperna framkommer att man ska hjälpa till att fodra och släppa in och ut alla hästar (man medtar egen häst) samt laga maten. Det kallar inte jag att allt ingår.
I papperna framkommer det också att man måste ha betalat en viss avgift för att kunna bli placerad i tävlingarna (man får delta men får inga placeringar även om man nu skulle vinna) som hålls på lägret. Ingenting om sysslor eller extra avgifter stod på hemsidan som jag lusläst x antal gånger.

Är det här något att klaga på?
Jag tycker det känns lite fult att sådan här (negativ) info först delges efter att man skulle ha betalat alla avgifter så man inte kan ändra sig. Jag vill helst inte gå upp och fodra hästar och släppa ut tidigt på morgonen eller stå i köket, jag trodde jag betalade för att sådana sysslor skulle utföras av anställda på lägret.

Finns det något man kan göra?
Jag vill ju delta men vill inte delta i sysslor eller betala extra pengar som man inte kommit överens om.

Mvh/
Heulwen

DET VAR DET VÄRSTA JAG HÖRT!!!!
Dit kommer jag aldrig att skicka mina barn....
PMa gärna mig om vad det är för ett märkligt ställe!
 
Sv: Är det något att klaga på?

Det där tycker jag faktiskt låter riktigt fult. Sånt ska man bli upplyst om innan man betalar. Jag hade definitivt klagat.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Jag skulle bett om att få pengarna tillbaka och inte åkt dit öht.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Pengarna tillbaka och hittat ett bättre läger samt anmäl dom till de som godkänner ridläger vad de nu heter så de blir granskade!
 
Sv: Är det något att klaga på?

KLAGA! och be att få pengarna tillbaka.
Stå på dig och ge dig inte.
Mvh Marie
 
Sv: Är det något att klaga på?

Att sköta hästarna (fodra/släppa ut m.m.) tycker jag är ett ganska naturligt inslag på ett ridläger (från en som aldrig varit på ridläger...). Att laga mat - nja, det borde ha varit tydligt att det som ingår är råvarorna och att man sedan ordnar själv.

Det hade ändå varit bra om det hade beskrivits tydligt på hemsidan.

Att man ska betala extra för vissa saker borde definitivt finnas med som info innan. Men vad betyder placerad i detta fall? Har du vunnit har väl vunnit? Det vet man iaf själv? Eller finns det någon annan "vinst" med att bli "placerad"?

Jag tycker att du ska påpeka att du är besviken på informationen som givits och vilken information du saknat.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Ring och prata med en konsumentrådgivare (om din kommun har en sådan).
 
Sv: Är det något att klaga på?


Ja det var dem. :crazy:

Sjoberga: Jag vet inte riktigt vad som menas men jag antar att man inte får någon rosett eller räknas som 3:a om man nu kommer trea och inte betalt.

På ett sätt känner jag mig mycket lurad men jag vill ju gärna åka ändå, bara få bort de "negativa sakerna" -. men det är väl inte ens ett alternativ. Tänk vad sura de andra deltagarna skulle vara om jag inte hjälpte till i sysslorna.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Just att åka på ett annat läger är inte egentligen ett bra alternativ då hästen jag har med mig är min medryttarhäst och det finns inget läger som passar så bra för honom som detta.
Men jag kommer ju ändå få ha honom på mitt landställes sommarbete. Kanske ska jag avboka allt iaf och åka på ett ridläger där man rider på hästarna som redan finns där?
 
Sv: Är det något att klaga på?

Kan du PMa vilket läger det är?

Kanske är det andra regler för dem som tar med egen häst.

Sköta hästarna ingår och BÖR ingå i det flesta läger.

Är det självhushåll ska detta framgå i prospektet.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Kollat igenom flera gånger på hemsidan och det enda som står om lägret av relevans är:

"Då ingår allt utom kraftfoder."

Men allt ingår ju inte om man ska laga mat och fodra hästar samt betala en extra avgift för att få bli placerad i tävlingarna. Har jag fel?
 
Sv: Är det något att klaga på?

Vad tror ni? Finns det någon chans att få pengarna tillbaka?
 
Sv: Är det något att klaga på?

Nej, du har inte fel. På den tiden jag åkte på ridläger så var det alltid "någon annan" som lagade maten, även då jag åkte som yngre vuxen.

Har man tävlingar på lägret och pris utdelas brukar det inte tas ut någon avgift för detta.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Jag skulle vilja ha mina pengar tillbaka om jag var du . Det finns säkert andra bra ridläger du kan åka på . För man gör inte som dom gjort mot dig ..
 
Sv: Är det något att klaga på?

Har ALDRIG lagat mat på läger jag varit på. Däremot fick vi hjälpa till att fodra "vår" häst då de åt precis efter första passet samt ta in och ut "vår" häst till och från hagen. Aldrig behövt betala för man ska få placera sig i tävling. Det är ju LÖJLIGT!! Har de inte råd att betala rosetter åt sina deltagare får de tänka om!
 
Sv: Är det något att klaga på?

Lutar åt att jag ställer in lägret. Inväntar svar från hästens fodervärd först bara för att se vad hon tycker om det hela.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Så där, nu har jag tagit kontakt med lägret via mail först då jag bättre kan formulera mig i skrift. Även skickat ett sms om att mail är skickat för att skynda på. Om jag inte fått svar imorgon så ringer jag konsumentombudsmannen.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Kollat igenom flera gånger på hemsidan och det enda som står om lägret av relevans är:

"Då ingår allt utom kraftfoder."

Men allt ingår ju inte om man ska laga mat och fodra hästar samt betala en extra avgift för att få bli placerad i tävlingarna. Har jag fel?

Nu får man skilja på ridläger och träningsläger lite.
Träningsläger där man tar med ege häst är mer som kurs än läger.

Så skötsel av egna hästen tycker jag inte är något att gnälla över.

Däremot bör det framgå om det är självhushåll eller inte.

Kurser för vuxna har ofta självhushåll för att hålla nere priser osv samt underlätta för arangörerna.

När det står att allt ingår utom kraftfoder till hästen tolkar jag det som att i avgiften ingår det stallplats,hage, stö samt grovfoder.
Inte att man skulle slippa skötsel av egna hästen.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 313
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 642
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 899
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Hur få stilla händer?
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp