Bukefalos 28 år!

Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Förlossningsberättelse kommer senare, men jag kan säga i korta drag att det var helt underbart.
Jag är inte tillåten att gnälla det minsta för jag tror inte man kan ha så mkt lättare förlossning än vad jag hade.
Ingen bedövning, andades lustgas och svor fula ramsor, krystade ut henne snabbt och lätt och behövde bara sys ngt stygn.
Går det såhär lätt så är väl risken stor att det blir syskon i framtiden :p:eek:


Låter som en drömförlossning. Det hade även jag & du ser ju hur det gick för oss...jag är ju redan gravid igen. :angel::love:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Hon ser ut som hon är gjord av marsipan.
g082.gif
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Min 1 mån son har från dag 1 somnat vid 23. Käkar lite under natten och vi stiger upp vid 9 ;) Vette sjutton hur jag lyckades med det *hi hi*

Men snart kommer väl bakslaget :angel: När alla bebiar får rutiner så blir väl hans rutin att vända på dygnet ;)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Tack allihopa!
Ja, hon är en liten gangster. Idag kissade hon på pappa på BVC :rofl:
Men det är verkligen pappas flicka från topp till tå, det är nästan bara han som duger. Mamma duger bara som mat :mad:
Fast det är bra, han får ju vara uppe med henne :p

Vi mår jättebra allihopa. Själv är jag sådär oförskämt pigg så det känns som att jag skulle kunna fara ut o springa, rida eller vadsomhelst. Men man ska ju hålla sig lugn..
Men imorgon blir det iaf en tur med vagnen om det inte är så kallt..
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Grattis!
Jättesöt är hon!
Här har det inte hänt nåt än, bf på lördag.
Vad tror ni, händer det något innan eller går vi över?
Fast bm sade alla fall nu sist att bebbe har fixerat sig så
det bör väl vara dags snart. Mamma hävdar att magen har sjunkit, jag ser ingen skillnad:D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Vad skönt att ni mår bra, jag var oxå mega super pigg efteråt. Jag kunde hålla mig 4 veckor från att rida.

Jag har i 5 månader väntat på Rasmus bakslag för han är en så snäll bebis, men det blir bara bättre, när han var ny sov han mellan 22-07 ungefär med 2-3 måltider. Efter bara 2 veckor åt han kanske 1 ggr om natten.

Nu sover han mellan 22-09 som kortast!

Vi kommer nog få ett h*vete sen när han blir tonåring :crazy:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Funkar det att han sover så länge? Alltså att han får i sig tillräckligt mycket med mat? Det kanske bara är i början som de bör äta oftare?
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Ni kanske vill höra lite mer om förlossningen?
(Och om ni inte vill det så får ni så lov :p )

Klockan 01.30 på natten till lördagen så hoppade jag in i duschen för att peppa bäbisen lite.
När klockan var 02.00 så skulle jag precis kliva ur duschen när det kändes som om jag kissade på mig ungefär. I samma veva kom sambon in och frågade hur det gick för mig.
- Ehh, jag tror att vattnet precis gick, sa jag och flinade lite fånigt.
Sambon såg lite förvirrad ut och frågade vad vi skulle göra.
- Jag tror man ska ringa, eller ligga ner.., sa jag och insåg plötsligt att jag hade glömt allt som jag läst de senaste veckorna om förlossningen.

Hursomhelst så ringde jag till BB (12 mil bort) och sa att vattnet hade gått men att jag inte hade några värkar ännu.
Fick rådet att ligga ner och vila för att invänta värkarna och sedan ringa igen eller bara dyka upp.
Klockan 02.25kom första värken, men det var inte speciellt smärtsamt så jag låg och tittade på Girls of the Playboy Mansion och skickade iväg sambon för att handla festis och Dextrosol.
Värkarna kom med 10 minuters mellanrum.

När klockan var ungefär 04.20var det 5 minuter mellan värkarna och det började göra lite ont. Ringde till BB och dom tyckte att vi skulle komma direkt eftersom vi hade så långt att köra.
- Men det är nog ingen brådska, sa jag till sambon, det kommer nog att ta minst 36 timmar att föda, det känner jag på mig!

Klockan 06.00 var vi framme på BB och jag kopplades till CTG-apparaten och BM konstaterade att jag var öppen 2 cm.
Jag fick lägga mig i ett hett bad, vilket resulterade att jag kräktes som en tok.
(Det var den ananas-överdosen!)

Kl 07.00 tvingade jag sambon att gå och lägga sig. Han var jättetrött eftersom vi inte sovit så bra på senaste tiden, men han tyckte väl kanske att det var lite fel tidpunkt att sova, men jag insisterade.
- Du kommer fan att få jobba lika hårt som jag, lovade jag honom. :devil:
Så han gick o la sig och jag kopplades till CTG:n igen och då var jag öppen 4 cm!

Då började värkarna göra för j*vla ont och när klockan var vid 08.30 bad jag att sambon skulle vakna samt om lustgas.
Sambon kom in och hjälpte mig genom värkarna som kom med 1 minuts mellanrum. Det var bara toppar på värkarna, dom kom helt utan förvarning, och själv svor jag som en borstbindare. :o
Sambon sa att det var tur att det inte var någon religiös i närheten :rofl:

Klockan 09.00 var jag öppen 6 centimeter och andades duktigt i lustgasmasken mellan svordomarna.
Klockan 10.50 var jag helt öppen.

- Får jag krysta nu? frågade jag och ställde mig upp. Hade bestämt mig för att föda på knä, men tyckte att det kändes bra mycket mer bekvämt att stå på en såndär gåstol med handtag.
- Vänta på krystvärken! beordrade BM.
Sen kom krystvärkarna och jag krystade ungefär 3 ggr på varje värk, och kände hur huvudet började komma ut..och hur det gled tillbaka in.
- NEJ NU JÄVLAR SKA DEN UT!, vrålade jag och tog i allt jag kunde trots att jag inte fick någon värk.
Sambon fick ta tag i mig ordentligt och säga att jag skulle lyssna på BMs instruktioner.
Så jag fick så lov att hejda mig lite, men rätt som det var så var hon ute. (Kl 11.27)
- Det är en flicka, sa BM.
- Älskling, då får vi köpa en ponny, sa jag.
- Jag tror jag stoppar undan den här, sa sambon och tog av mig lustgasen :rofl:

Så gick det till när hon kom ut.
Jag hade inte spruckit nämnvärt, BM satte två små stygn som inte kändes ett dugg.

Kan säga som så att jag verkligen inte är avskräckt från att föda barn i framtiden :)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Härligt att förlossningen gick så bra! Extra trevlig läsning för mig som fortfarande har förlossningen framför mig. (försöker undvika skräckhistorier nu när det är så nära inpå) :)

Här bjuds jag bara på kraftiga sammandragningar och nedre delen av magen ömmar som om någon har sparkat mig riktigt hårt. Ska det kännas så?

Imorrn är det BF +6 dgr. Känns hopplöst. Börjar ångra att jag inte insisterade på att läkaren bokade upp en igångsättningstid till mig när jag var där i förra veckan. Nu kommer ju påsken och enligt info från min höggravida väninna (som för övrigt har bf idag och nu fått en igångsättningstid om en vecka av samme läkare) så är det fullbokat på förlossningen i helgen (vad avser igångsättningstider).

Så tidigaste igångsättningstid för mig är väl om en vecka också. Om bebis inte har behagat dyka upp innan dess, vilket jag starkt betvivlar.

Pepp-dans någon? :banana:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Här bjuds jag bara på kraftiga sammandragningar och nedre delen av magen ömmar som om någon har sparkat mig riktigt hårt. Ska det kännas så?

Imorrn är det BF +6 dgr.

Vill minnas att jag kände mig öm och ond i nedre delen av magen nån dag innan det var dax.
De kan ju vara nåt på G eftersom du även har kraftiga sammandragningar.

Hoppas hoppas!
Kom igeeeeen nu lilla bebisen! :banana::bump::banana:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Du hade verkligen en drömförlossning. :love:
Men jag blir så glad när jag läser förlossningsberättelser och blir nästan tårögd när allt har gått så braaa.
Det var roligt att få ta del av din berättelse.
Tack.
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Kikar in och uppdaterar lite. (och tackar för all pepp-dansning - det behövs! :D)

MVC ringde just (onsdagar är dagen då de har kvällsöppet och har läkaren där). Läkaren hade på uppdrag av min BM tittat på mitt "fall" igen och bestämt att jag ska in på extrakoll på sjukhuset imorrn.

Så nu ska jag in och träffa läkare imorrn kl. 11. Vet inte vad det ska resultera i men det kändes helt plötsligt lite lättare. :banana:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Han började sova så länge för 2 veckor sen, ny vägning i morgon så får vi se, men han både känns och ser mkt tyngre ut. Och han är ju super glad hela dagarna.
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Lustgas är underbart :love:

När jag kände huvudet påväg ut och att det gled tillbaka skrek jag till BM:
"Nej han kryper tillbaka in igen!"

BM bara skrattade och sa att hon inte trodde de ;)



Så roligt att läsa så många verkligen lätta, snabba och smidiga förlossningar här på buke. Vi kommer bli avelskossor hela bunten :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn BF idag och ingen bebis verkar vilja titta ut. :mad: Slemproppen började iofs släppa häromdagen, men förutom det så har jag inte haft...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 064
Senast: WithoutFaith
·
T
  • Låst
Övr. Barn jag VET att det är jättevanligt men jag håller på att gå åt här känns det som. Varje dag, med 5-30 minuters mellanrum (går i perioder...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: Nowis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp