Är det okej?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tora är knappast ensam om att ifrågasätta Nappsons uppförande. Däremot så uppfattade jag snarast Nappson på det vis du uppfattar Tora. Mer lättstötta person än Nappson har sällan stött på. Bara en massa whine om dåligt behandlad han varit. Konstigt nog verkar du, trots att du hävdar att du inte har band till Nappson, som om Tora sårat dig personligen och du måste hämnas.

Ja, men det är inget konstigt att du skriver. Du har i en tidigare tråd agerat på samma sätt som Tora i denna. Kanske samma person bakom, vem vet......

Hur många fler är det som stör sig så mycket på Nappson att det inte är roligt att hålla sig till ämnet?
 
Ja, men det är inget konstigt att du skriver. Du har i en tidigare tråd agerat på samma sätt som Tora i denna. Kanske samma person bakom, vem vet......

Hur många fler är det som stör sig så mycket på Nappson att det inte är roligt att hålla sig till ämnet?
Jag och Tora samma person :rofl::rofl::rofl:

Det är en komplimang att under många år lyckas upprätthålla två olika användare på ett forum och lyckas hålla isär dem under tusentals inlägg under 10 år.
 
Lite kul att det är ett par som idag ifrågasätter Toras eviga tjat på Nappsons tonläge istället för att hålla sig till ämnet.

Man måste uttrycka sig på ett pedagogiskt och vänligt sätt hela tiden, för annars blir lilla Tora ledsen. Och då förstår ni, så kan inte lilla Tora tänka på något annat än att hon känner sig orättvist behandlad. Och det är inte snällt och då blir det så viktigt att säga i varje mening, för Tora, annars spricker nog Tora.

Men vet du vad Tora. När jag läser det Nappson skriver så tänker jag helt andra saker. Jag tänker på vad hen skriver och om man vill så kan man efterhand förstå hur hen tänker och faktiskt hur hen tänker när hen tränar.

Vem är det som är besserwisser Tora, om inte du som hela tiden ska tala om för oss andra hur Nappson ska skriva. Skit i det! Läs det hen skriver istället!
Förstår du? Läs det hen skriver istället!

Nä, det förstår du nog inte, tyvärr.

Fast skriver man på ett diskussionsforum så måste man vara beredd på att kunna förklara hur man menar och hur man tänker. Annars blir det obegripligt för alla som läser.

Jag har läst TS inlägg både en och fem gånger och visst jag kan förstå att hen tycker att man ska vara snäll mot hästarna och se till deras bästa.

So far so good, det tror jag de flesta som håller på med hästar anser. Men diskussionen som drog igång handlar ju om att vi definierar vad som är ok väldigt olika.

Vill man förmedla varför man inte tycker något är okej så måste man kunna förklara varför och kunna beskriva hur man kan göra istället.

Det är ett diskussionsforum och då blir det diskussioner ur en fråga. Hade alla svarat nej på TS ursprungsfråga hade det inte gett en diskussion och då försvinner ju själva syftet med att diskutera och lära sig nya saker.
 
Ingen större mening att ni ställer fler frågor till Nappson, skulle jag tro.
Tora fixade så fint att han blev bannad igår, så nu tog frågestunden slut i förtid ser det ut som.

Grattis Tora!
Tora har inte fixat någonting, @Nappson fixade sin egen banning genom att uppvisa konsekvent dålig netikett, precis som du själv uppvisar just nu och det resulterar i varningar som till slut genererar avstängning från forumet.

För övrigt så är detta ett diskussionsforum och ingen frågelåda och då får man räkna med att bli ifrågasatt utan att svara med tillmälen.

LenaH, moderator.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 549
Senast: gul_zebra
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 418
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp