Bukefalos 28 år!

Är detta en riktig häst!

Sv: Är detta en riktig häst!

:rofl:

Men QH är väl EN ras?? :smirk: ;) :rofl:


en häst kan vara 50%fullblod (vet ej vart gränsen går :confused: ) och har den tävlats med resultat så blir det en "renrasig quarter".

det är STOR skillnad på hästarna, som att jämföra varmblodiga travare med kallblodiga travare ungefär, fastän det är "en" ras...
 
Sv: Är detta en riktig häst!

En häst kan vara i princip rent fullblod och ändå quarter. Tex ena föräldern är 100% rent fullblod och den andra 75% fullblod.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

en häst kan vara 50%fullblod (vet ej vart gränsen går :confused: ) och har den tävlats med resultat så blir det en "renrasig quarter".

det är STOR skillnad på hästarna, som att jämföra varmblodiga travare med kallblodiga travare ungefär, fastän det är "en" ras...

jasså :idea: :rofl:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Sidekick syftade säkert på ex vis Svenskt Halvblod..... som ju ändå är en ras eller?

Men det förstod du väl förmodligen? :smirk:

Men det finns många halvblods raser, men trodde faktiskt att Quarter var en ras! :D


Plus att det heter inte svenskt halvblod längre, nu heter det offeciellt svenskt varmblod ;) :idea:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Men det finns många halvblods raser, men trodde faktiskt att Quarter var en ras! :D


Plus att det heter inte svenskt halvblod längre, nu heter det offeciellt svenskt varmblod ;) :idea:

Viktigpetter. Du förstår ju vad vi menar? Du kanske vill skapa konflikter? Vanligt folk förstår en just fine när man säger 'som ett halvblod'.
Quartern är en ras, varför skulle den inte vara det?
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Viktigpetter. Du förstår ju vad vi menar? Du kanske vill skapa konflikter? Vanligt folk förstår en just fine när man säger 'som ett halvblod'.
Quartern är en ras, varför skulle den inte vara det?

:confused::confused:

Alltså, jag sa det lite på skoj :cry:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Men det finns många halvblods raser, men trodde faktiskt att Quarter var en ras! :D


Plus att det heter inte svenskt halvblod längre, nu heter det offeciellt svenskt varmblod ;) :idea:

Svensk Varmblodig häst till och med. Och DET är en ras - inte en typ. Däremot finns det raser som "är av halvblodstyp" vilket innebär att de är avlade i samma "riktning" t.ex. hannoveranare.

*viktigpettrar mig jag med*

..jag kunde inte låta bli... eftersom jag Har just en Svensk Varmblodig Häst. Och med tanke på att just förkortningen SVH används på hästar så långt tillbaka som 1800 talet så vette Katten om det är "Nu officiellt" att den rasen heter så :P

En hannoveranare är en hannoveranare, en varmblodig svensk ridhäst Är en varmblodig svensk ridhäst. Och en Quarter är en Quarter.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Är det inte Svensk Varmblodig Ridhäst?
*har egentligen ingen koll* xD mest för att skilja på Svensk Varmblodig Travhäst? Eller vad hetet det egentligen.. :o
 
Sv: Är detta en riktig häst!

...men dom har ju faktist två muskler mer på varje bak ben så stora rumpor måste dom ju ha....

Precis det jag tänkte på! :) Det är väl så?!
Förresten har jag faktiskt läst igenom heeeeeela tråden *duktig* bara för att se om nån redan tagit upp det. :angel:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

shiit asså! inte ofta jag säger att en häst är ful men här fanns det många praktexemplar på extremt fula hästar:p. säger bara: HAHAHAHA.(...och stackars hästar:()
 
Sv: Är detta en riktig häst!

csprofile.jpg

Ser ni likheterna?? :crazy:

http://tbn0.google.com/images?q=tbn...w.beefsemenonline.co.uk/belgian_blue/star.jpg

oooja, nog ser vi likheterna alltid. det är bekymrande:(.
 
Sv: Är detta en riktig häst!

njeaj, därom tvistar de lärda.. men det heter iaf "avelsföreningen för den svenska varmblodiga hästen" ..eller är det min sömnbrist som pratar igen?

Hej förresten :)
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Precis det jag tänkte på! :) Det är väl så?!
Förresten har jag faktiskt läst igenom heeeeeela tråden *duktig* bara för att se om nån redan tagit upp det. :angel:

Peka gärna ut var den extra muskeln sitter....

http://www.aqha.com/association/who/thehorse.html#c


Om jag avlar en hunterquarter med 1/8 quarterblod och 7/8 fullblods-blod....följer den muskeln med då? Eller tillkommer den när jag reggar om appendixen till quarter efter att ha tävlat den tillräckligt?
 
Senast ändrad:
Sv: Är detta en riktig häst!

Svensk Varmblodig häst till och med. Och DET är en ras - inte en typ. Däremot finns det raser som "är av halvblodstyp" vilket innebär att de är avlade i samma "riktning" t.ex. hannoveranare.

*viktigpettrar mig jag med*

..jag kunde inte låta bli... eftersom jag Har just en Svensk Varmblodig Häst. Och med tanke på att just förkortningen SVH används på hästar så långt tillbaka som 1800 talet så vette Katten om det är "Nu officiellt" att den rasen heter så :P

En hannoveranare är en hannoveranare, en varmblodig svensk ridhäst Är en varmblodig svensk ridhäst. Och en Quarter är en Quarter.


:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Är detta en riktig häst!

Dom här hästarna har nog precis lika många muskler som alla andra hästar, om det var en genmutation kallad myostatin related muscle hypertrophy, eller i klartext, double-muscle skulle dom se ut som den här stackars hunden.

whippetsmysostatinhyperng5.jpg


Har aldrig hört om detta hos hästar, men det kan säkert förekomma, men hör kanske inte till vanligheten.
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: Badger
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 859
Senast: Sirap
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 339
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 601
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp