är detta normalt ??

S

shallowxx

hello....
min lille djävul :love: BUZIFER, lyfter på benet ibland när han kissar och han är bara 13 veckor... har läst nånstans att de brukar va ett halvår eller nåt sånt, 1a valpen så jag e lite frågvis :D
 
Sv: är detta normalt ??

Nja, riktigt normalt är det nog inte men jag har varit med om det själv. Min mellanhund började lyfta på benet när han var 8,5 vecka gammal! Jag trodde inte mina ögon när jag såg honom. Oftast börjar de lyfta på benet vid könsmognaden men tydligen kan vissa valpar börja mycket, mycket tidigare. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men en viss ärftlighet verkar det nästan vara. Hanarna i min hunds pappas kull började nämligen lyfta på benet när de var 7,5 vecka gamla.
 
Sv: är detta normalt ??

jahaja!
där ser man!
skönt att höra att ja inte är ensam...
 
Sv: är detta normalt ??

Det gjorde min valp med! Han började lyfta på benet när han var runt 13-14 veckor, väldigt vingligt... ;)
Trodde bara det var min som var lite udda.... :angel:
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 092
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 690
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 975
Senast: Amaranthe
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 978
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp