Bukefalos 28 år!

Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hyacinth: Jag tycker tofsarna är FABULÖSA! :love:

I övrigt, som flera sagt, det som mest definierar det här forumet generellt vad gäller Vuxna och Föräldrar är väl just öppenheten oavsett vår politiska färg. De flesta av oss vet att de flesta gängse normer inte alltid är hälsosamma för individen och tycker att det är helt ok att inte passa in oss i den.

Och tur är väl det.
 
Varför skulle man behöva ha något gemensamt? Ska du kunna röra dig fritt måste du lära dig att handskas med olika typer av människor. Jag får ständigt nya infallsvinklar eftersom jag ständigt lyssnar. Frågan är om du får nya infallsvinklar om du bara får ta del av tankar från de som du har något gemensamt med?
Tja, det behöver ju inte vara motsatsen heller. Har man inget gemensamt med någon, så kanske man kan fundera på om det ligger hos en själv.
Att du lyssnar och tar in nya intryck är något du lyckas dölja ganska väl.
Det märks överhuvudtaget inte i dina inlägg. :grin:

Jag får och har fått mycket nya infallsvinklar härifrån.
Att det skulle bara vara människor jag har något gemensamt med eller att vi är lika är väldigt långt ifrån sanningen. Jag skulle vilja påstå att det har skavt ordentligt ett par gånger till och med. ;)
Men jag lär mig, hoppas jag.... :)

Det är en otroligt spridd skala av människor här, så att säga att alla utom du är lika varandra är väldigt långt ifrån sanningen.
Du förmedlar att du är en person med väldigt udda självbild och en konstig syn på andra.
Du verkar ha massa fix idéer för dig om hur det ska vara och du verkar placera in människor i olika och något märkliga fack. Du verkar också vara extremt trångsynt och det går inte riktigt ihop med ditt påstående om att du lyssnar och lär av andra.
 
@Vallmo: Ibland blir det jäkligt heta och tuffa diskussioner här (kan väl medge att jag själv ibland kan gå lite överstyr om det är något som engagerar men har hittills inte blivit varnad :D) men det som verkligen tilltalar mig är att om någon verkligen är i klistret går vi samman, stöttar och hjälper till IRL om det är det som behövs. Dvs vi kan släppa de tuffa diskussionerna och vara medmänniskor.

Jag har lärt mig enormt mycket av att vara här och är ödmjuk inför den kunskapen.
 
@Vallmo: Ibland blir det jäkligt heta och tuffa diskussioner här (kan väl medge att jag själv ibland kan gå lite överstyr om det är något som engagerar men har hittills inte blivit varnad :D) men det som verkligen tilltalar mig är att om någon verkligen är i klistret går vi samman, stöttar och hjälper till IRL om det är det som behövs. Dvs vi kan släppa de tuffa diskussionerna och vara medmänniskor.

Jag har lärt mig enormt mycket av att vara här och är ödmjuk inför den kunskapen.
@athena_arabians jag håller verkligen med dig där. :)
Det är precis det jag menar. Jag har också gått överstyr. :o Mer än en gång. :o :up:

Jag gillar också trådarna där alla stöttar och hjälper någon som behöver det. :love:
Jag kan tycka det känns fantastiskt att dom människorna verkligen har modet att blotta sig själva och skriva om svåra saker så öppet. Det är en otrolig grej att faktiskt få förtroendet att vara med om det. :bow:
Det är nog det bästa med Buke om du frågar mig.
 
@Hyacinth för övrigt känner jag både som @Inte_Ung och @Kattennizze angående din avatar ;)
Liksom :yuck: och :up: (:love:).

Helt ot, men det är ju det syfte den fyller.
En man i klassisk kvinnlig sexig pose. Jag skrattar, fnissar, förfasas och inser hur NORMEN får mig att reagera bara för att det är en man med kåtblick, fläkt och tofsar medan motsvarande bild på en kvinna gör mig lite trött men jag reagerar inte hälften så mycket eftersom reklamnormen säger att kvinnor står och kåtler lite här och där.
 
Helt ot, men det är ju det syfte den fyller.
En man i klassisk kvinnlig sexig pose. Jag skrattar, fnissar, förfasas och inser hur NORMEN får mig att reagera bara för att det är en man med kåtblick, fläkt och tofsar medan motsvarande bild på en kvinna gör mig lite trött men jag reagerar inte hälften så mycket eftersom reklamnormen säger att kvinnor står och kåtler lite här och där.

Alltså jag kanske är helt efter men tänker mest på Pippis pappa :rofl:
 
Tja, det behöver ju inte vara motsatsen heller. Har man inget gemensamt med någon, så kanske man kan fundera på om det ligger hos en själv.
Att du lyssnar och tar in nya intryck är något du lyckas dölja ganska väl.
Det märks överhuvudtaget inte i dina inlägg. :grin:

Jag får och har fått mycket nya infallsvinklar härifrån.
Att det skulle bara vara människor jag har något gemensamt med eller att vi är lika är väldigt långt ifrån sanningen. Jag skulle vilja påstå att det har skavt ordentligt ett par gånger till och med. ;)
Men jag lär mig, hoppas jag.... :)

Det är en otroligt spridd skala av människor här, så att säga att alla utom du är lika varandra är väldigt långt ifrån sanningen.
Du förmedlar att du är en person med väldigt udda självbild och en konstig syn på andra.
Du verkar ha massa fix idéer för dig om hur det ska vara och du verkar placera in människor i olika och något märkliga fack. Du verkar också vara extremt trångsynt och det går inte riktigt ihop med ditt påstående om att du lyssnar och lär av andra.

På Bukefalos lär jag mig huvudsakligen genom att studera beteendet. Inte genom att göra som den ena eller andra säger. Eftersom det är så stor skillnad vad folk säger och vad de faktiskt gör finns det ingen anledning. Om du ändå vill få mig att ändra åsikt om samhällsföreteelser så är det rekommenderat att använda fakta då jag kontinuerligt uppdaterar mina åsikter i takt med nytillkommen kunskap.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 580
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 113
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp