Bukefalos 28 år!

Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan första meningen avslöjar då språkbruket är helt fel.

Fast det tycker jag är att generalisera vilt.
Jag känner måna akademiker som misshandlar språket vilt stundtals. En del har inget språkintresserade, andra är dyslektiker med en talang inom andra områden.
En akademisk utbildning behöver inte säga så mycket, det finns ju ett antal olika sådana.
Att en person "avslöjas" av en mening är i mitt tycke att dra på väldigt höga växlar.
 
Håller med!
Förstår inte varför du @Remmer hänger här om han inte har något gemensamt med någon här.
Hur hittade du ens hit? :confused:

Vad får du ut av att vara här på forumet?
Det är ju glasklart att du inte når fram till en enda användare här.
Tycka olika kan man ju göra. Då diskuterar man. Det gör inte du. Du upprepar dig själv hela tiden.
Du skriver att andra behöver nya infallsvinklar för att se saker på ett bättre (ditt) sätt.
Jag kan faktiskt tycka att det samma gäller dig. :cool:

Varför skulle man behöva ha något gemensamt? Ska du kunna röra dig fritt måste du lära dig att handskas med olika typer av människor. Jag får ständigt nya infallsvinklar eftersom jag ständigt lyssnar. Frågan är om du får nya infallsvinklar om du bara får ta del av tankar från de som du har något gemensamt med?
 
Du t.ex. går inte att placera.
Du använder inte språket som en markör eller sträcker det över din förmåga.
Du skriver lättläst och tydligt med en klar målsättning om att bli förstådd.
Du skulle kunna vara lärare, men behöver inte vara det.
Angående att generalisera vilt. Ha ha ha

Jag hoppas verkligen att dina inlägg ovan var ditt sätt att försöka straffa en normbrytare för de är hopplöst obildade.
 
Jag hoppas verkligen att dina inlägg ovan var ditt sätt att försöka straffa en normbrytare för de är hopplöst obildade.
Nej det var feeback.
Det var menat att vara roligt.

I den här meningen så har du en klassmarkör.
Den är som klädsel.

Här så har jag rättat till den litet.
Jag hoppas verkligen att dina inlägg ovan var ditt sätt att försöka straffa en normbrytare för att de är så hopplöst obildade.
Kan du se vad jag har gjort?
 
@Hyacinth, som det handlade om, gillade det.

Nej jag har Dyslexi och tycker nog att jag, efter omständigheterna, gör ganska så bra ifrån mig.

Ja, då kanske det är läge att tagga ner beträffande andra människors språkbruk, när du inte klarar granskning själv.

Jisses, det är ett internetforum.
 
Ja, då kanske det är läge att tagga ner beträffande andra människors språkbruk, när du inte klarar granskning själv.
Det är inte en granskning utan en bedömning.
Jag kan se när det handlar om dyslexi också.
Det finns särskilda fel som en dyslektiker gör som är mycket tydliga.
För egen del så hanterar jag det bl.a. genom att alltid börja ny mening på ny rad.

Vad har du för ursäkt avseende hur du skriver.

P.S. Kungen har också dyslexi, vilken socialgrupp tillhör han? D.S.
 
Påståendet om att ens kläder skulle avslöja något om ens bildning bevisar bara att Remmer aldrig någonsin i hela sitt liv satt sin fot på ett svenskt universitet. Gud vilken patetisk tråd när det påståendet var allt som krävdes för att avslöja lögnen.
 
Påståendet om att ens kläder skulle avslöja något om ens bildning bevisar bara att Remmer aldrig någonsin i hela sitt liv satt sin fot på ett svenskt universitet. Gud vilken patetisk tråd när det påståendet var allt som krävdes för att avslöja lögnen.

Visst blir det enkelt om man inte citerar. Då kan man ju hitta på själv vad ens meningsmotståndare sa. Vilket du också gjorde i ditt inlägg.
 
Var välartad och proper och du kommer dra till dig andra bildade människor.

Bildning sitter på utsidan på så vis att man förstår att utsidan har betydelse.

Visst blir det enkelt om man inte citerar. Då kan man ju hitta på själv vad ens meningsmotståndare sa. Vilket du också gjorde i ditt inlägg.

YOU'RE WELCOME.
Dra ditt jävla arbetarklassförakt över dig och sluta förpesta detta innan så himla trevliga forum. Glöm inte offerkoftan på vägen ut.
 
YOU'RE WELCOME.
Dra ditt jävla arbetarklassförakt över dig och sluta förpesta detta innan så himla trevliga forum. Glöm inte offerkoftan på vägen ut.

Jaha, att du inser att utsidan har betydelse betyder inte att du måste se ut på ett visst sätt.

Jag uppskattar detta forum och lär stanna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 578
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 112
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp