Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försök inte slinga dig nu.
Vilken klass tillhör denna Jeansklädda Ädling och Rebell?
Han är dessutom tämligen framgångsrik inom sin genre.

Det är du som försöker slingra dig. Det är bara tröttsamt att behöva ta del av dina udda exempel som du postar för att kunna blunda för hela bilden.
 
Hårdrockskulturen är destruktiv så bra exempel på hur man gräver ner sig själv med fel klädstil.
Ojsan :D kittlande för 40-50+ akademikerna att få vara lite destruktiva sådär på kvällen när jobbjeansen åkt av. Till och med medlemmarna i hårdrocksbanden är smågubbiga och går på konstmuseum och kör jumbojet nuförtiden. (De som inte dött av alkoholskador antar jag. Men det gör väl artister i alla genrer?)
 
Men läste du inte inlägget?
Försök nu att svara på vilka fakta som det handlar om.
Du har tuggat på om de där fakta som du hänvisar till i tråd efter tråd nu men du har ännu inte presenterat dem.
Det börjar att bli dags för litet källor på alla dina påståenden.

Jisses, jag utgår från att människor hänger med och är pålästa. Det minsta man kan begära av okunniga människor är att de preciserar vad det är de saknar kunskap om. Annars blir det omöjligt för mig att bilda dem under rådande omständigheter.
 
Eftersom du undviker sakfrågor och vill prata känslor så blir det svårt att visa dig. Vad är det du tvivlar på?
Det är inga känslor i det inlägget som du refererar till utan bara en förklaring på hur det Svenska språket fungerar.
Förstod du inte liknelsen?
 
Ja, med avseende just på dina framgångar och förmågor som pedagog och folkbildare - hur tycker du det går hittills här på Buke? :)
Mitt syfte är inte att bilda människor. Däremot är det intressant att ta del av hur vanliga människor tänker och ursäktar sina destruktiva beteenden.
 
Att kläder spelar roll finns det forskning som visar. Tröttsamt att behöva påpeka vedertagen kunskap.
Det är väl självklart, men vad som funkar i en krets och vid vissa tillfällen funkar inte i andra kretsar och vid andra tillfällen.

En 20 år gammal skjorta är faktiskt inte snygg idag. Det handlar mycket om att vi har annan skärning på kläderna idag än vad vi hade för 20 år sedan. En kunnig och kvalitetsintresserad person vet dessutom om att den är gammal, men inte riktigt når upp till vintagestatus.

Varför är du så stram och varför är det typ en synd att spendera pengar och leva livet? Jag tror att snåla människor lever i sin ihopsnörade-mun-värld med extrema spänningar i kroppen, vilket inte alls är hälsosamt. Vad är det egentligen som är viktigt i livet? Att dö med en massa pengar på kontot eftersom man aldrig levt och unnat sig, eller att leva lycklig genom livet?
 
Att kläder spelar roll finns det forskning som visar. Tröttsamt att behöva påpeka vedertagen kunskap.
Kläder är bara yta som inte betyder ett skit, det viktigaste är människan under ytan, människan innerst inne. Dom som är mest utseendefixerade är "tillhörarna", som är livrädda för att tappa sin "identitet", som dom anser sitter i utseendet. Jag har träffat människor i alla samhällsklasser och med alla utseenden och klädstilar och jag kan ärligt säga att "tillhörarna" är inga jag vill ha nån närmare kontakt med då dom oftast visar sig vara små och inskränkta innerst inne, samt avundsjuka, dömande och som till varje pris måste hävda sig även om dom har fel eller inte fattar vad som sker runt om sig.
 
Fast det får ju finnas fakta som belägger ens påstående vilket det faktiskt finns om vi nu exempelvis diskuterar rökning och tatueringar.

Sedan finns det beteenden som kan vara konstruktiva för dig men som är destruktiva för samhället. Och ja, i vissa fall kan det något vara konstruktivt för en person men destruktivt för en annan.

Vilka destruktiva beteenden menar du att jag har?
På det sistnämnda kan man svara att du verkar ha svårt att hålla dig väl med andra människor. Det är ett väldigt destruktivt beteende, men det hade du säkert haft på 1800-talet också.
 
På det sistnämnda kan man svara att du verkar ha svårt att hålla dig väl med andra människor. Det är ett väldigt destruktivt beteende, men det hade du säkert haft på 1800-talet också.

Jag har faktiskt väldigt lätt att komma överens med människor IRL. Fast det beror ju på att jag inser vikten av att följa normer IRL.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 408
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 018
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp