Är griffin SÅÅÅ raka i bommen?

S

sleepy

Jag har provat en griffin cob/haflinger til min något svankiga häst, jag tyckar inte at den verkar ligga i bro, men en kompis hevder hårdnakkat at griffin är till rakryggade hestar...

:confused: :confused:

Det är ju en KORT sadel (ca 43 cm mot hesten), och jag ser ju at bossorna är LITE bananformade, ingen sadler har vel 100% raka bossor, kan det hende at det at sadeln är så kort gör at den lilla svanken som finns är tilstrekkelig?

Jag kan inte lita på svettemerker på denna häst, dom är inte logiska på honom... :crazy: Jag kjenner med handen så godt jag kan rundtomkring under sadlen mens jag rider... Och det känns som den ligger inntil ryggen hela vegen, unntagen helt foran och helt bak...
:crazy:
 
om den passar bra så spelar det väl ingen roll om denär rak eller ej, men min erfarenhet av griffinsadlarna är att de är väldigt raka. Jag köpte en till min häst,men hon kunde inte ha den eftersom hon ärnågot svankryggig
 
Min häst har en sååååå rak rygg och Griffin passar inte. Glappar bak.

Ligger den bra på din häst så strunta i vad din kompis säger.
 
Tack till båda två ;) Ja, den verkar ju ligga bra, så... Hadde en sadelutprovare som sa at hästen min var veldig svankig, men det var tidlig om morgenen, de andre hestene var sluppet ut til höet sitt, och min hest tyckade det hele var jättetråkigt så da stod han som en "hengekøye" og såg sur ut... :rofl: Han är ju inte så där när han rör sig... Men lite svårt är det med en häst som endrer fasong etter humör og situasjon ;) så jag ska köpa bomlöst til sommaren!
 

Liknande trådar

S
Utrustning Jag har nu ridit med en Griffin Haflinger/ Cob Dressyr, 17", X-vid. Sadlen är vid nok for hesten, och jättekort, ca 43-44 cm...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp