Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jo nog är han hästintresserad och har ridit sedan han var tonåring. Han är precis färdig läkare och hinner inte rida båda sina hästar. Så det blir att jag får rida hans också förutom mina två egna. Men det går nu när jag är mammaledig men annars brukar vi ha några unga jätteduktiga tjejer som rider hästarna när inte vi hinner. Ska du behålla ditt föl? Jag vill inte ens tänka på att vi ska sälja vårt lilla nya sto, hon är så enormt fin./Mira

Ja vi får se hur många vi har råd med;)Har tre hästar som det är nu och barnen vill ju behålla sina ponnyer.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

hmmm i dagsläget har vi åtta hästar och fyra små barn plus min kattuppfödning. Men vi har hjälp av både barnflicka och en kille som sköter hästarna så jag ska inte klaga....I dag fick vår äldsta tjej på fem år sin första blå-gula rosett i klubbhoppningar. Gissa om speciellt modern var stolt. Janine har en jätteduktig B-ponny som är en kanonbra läromästare. Egentligen är han lite stor till henne men hon klarar honom bättre än shettisarna...
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

:)Vad duktig hon är!
Min äldsta dotter är 4,5 år och hon kan endast rida med ledare på våra busfrön till hästar.:angel:
Våran yngsta dotter är mer orädd och hon hoppar redan lite.

Vi jobbar ju båda två vanliga enkla jobb så vi tjänar inte så mkt, jag jobbar bara halvtid nu och till hösten går jag upp till 85%.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Vår äldsta började rida när hon var två men det var egentligen inte förrän hon bytte från shettisarna som hon tyckte det var roligt och verkligen går in för det. Våra två shettisar är de mest envisa, busiga och opålitliga små gullefrön som finns. Vår fyraårige kille vågar sig överhuvudtaget inte upp på dem så han får väl ta över storsyrrans ponny snart. Visst är det otroligt dyrt med hästar och mycket jobb. Vi har också bara en lön eftersom jag pluggar medicin och har två år kvar. Min man knorrar dock mer över kattuppfödningen än över våra hästar:D
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

:rofl:Ja våra shettisar är också små busfrön, får se om dom vill ha en ny ponny när dom blir större.
Den ena shettisen är stor ca 112cm och den andra är 90cm.
Sedan har ju jag en snart två Islandshästar, mitt sto är ca 138cm, så hon är ju ett alternativ när dom blir större.:)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

O ja, det var en stor shettis - det är väl över gränsen vad de ska vara? Våra är båda 98 cm. Jag har ju två islandshästar också, två ston och min mans hästar är araber. Janines är en maxad B-ponny ett svart russ. Jag har haft honom sedan han var nyfödd och i dag är han 16 år men en stjärna på de flesta områden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 991
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 800
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Tänkte kolla mig för lite vad ni har för erfarenheter av pyo som inte opereras? Fick hem en tjänstehund för en vecka sedan, en tik på...
2
Svar
20
· Visningar
3 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp