Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hur länge är det sedan hon löpte?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Svärmor har ju iaf mkt kontakter, så hon kommer säkert hitta bra hem till dom små om det blir några.:)

Barbie har idag gått 45 dagar, om hon är dräktig.
Har skrivit i min kalender när hon löpte så jag räknar utifrån det.
Hennes mage är stor men det var den förra gången också och då blev det ju inget.:crazy:

Sedan ska hon ju steriliseras i vilket fall.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag menade inte Barbie utan den andra katten. Är inte den dräktig också men den kanske inte har gått så långt så du kan avgöra det?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Om hon har gått 45 dygn så borde din svärmor kunna avgöra om hon är dräktig eller inte om hon är djursjukvårdare.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag menade inte Barbie utan den andra katten. Är inte den dräktig också men den kanske inte har gått så långt så du kan avgöra det?

Om du läser min andra tråd "Vi som väntar kattungar" så handlar den om just Ariels dräktighet.;)
Varför var du spydig den här gången?

Föv så är hon idag på 30 dygn.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Om hon har gått 45 dygn så borde din svärmor kunna avgöra om hon är dräktig eller inte om hon är djursjukvårdare.

Ja det kan man ju tycka, och inte vet jag vad hon kan och inte.

Hon tror att Barbie är dräktig iaf.

Om ni kan greppa det, för ni verkar ju hänga upp er på allt.
Så är hon förutom Personalchef också Chefssköterska.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Varför är du så känslig? Jag har inte varit spydig, jag bara frågade om den andra katten för jag har inte läst någon annan tråd, visste inte ens att det fanns en annan. Jag bara undrade om Ariel var dräktig.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag har inte hängt upp mig på någonting, om något så tycker jag att jag har försökt vara trevlig i mina svar till dig så hoppa inte på mig. Men jag förstår att du har taggarna utåt för du har fått många mindre trevliga svar i den här tråden.

Varför ber du henne inte göra ett ultraljud på henne? Är hon chef där så kan hon ju göra det helt gratis, det kan ju vara bra att veta om hon är dräktig eller inte eftersom en omplacering kan vara väldigt stressande och inte alls bra för en dräktig hona.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag har inte hängt upp mig på någonting, om något så tycker jag att jag har försökt vara trevlig i mina svar till dig så hoppa inte på mig. Men jag förstår att du har taggarna utåt för du har fått många mindre trevliga svar i den här tråden.

Varför ber du henne inte göra ett ultraljud på henne? Är hon chef där så kan hon ju göra det helt gratis, det kan ju vara bra att veta om hon är dräktig eller inte eftersom en omplacering kan vara väldigt stressande och inte alls bra för en dräktig hona.

Ja hon kan säkert göra ultraljud, ska fråga henne.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Det om något har väl med saken att göra att katten togs ifrån mamman vid fem veckors ålder!
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Så han är rädd för barn pga hans mamma lämnade honom redan innan 5 veckor?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hur då lämnade honom? Är han uppvuxen utomhus eller..?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

har uppväxten inne eller utomhus nånting med hans räddsla för barn att göra? :crazy:
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja självklart har det det! Du vet ju inte något om vad han har varit med om ifall han är uppvuxen utomhus eller hur?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hans mamma var inte tam (nu är hon det dock), finns inga barn i närheten (antar att en katt i den åldern inte är ute och promenerar heller, eller min lillkille gömde sej under lekstugan hela tiden). Löjligt av dej att hålla kvar vid att alla katter som är rädda för barn på nåt sätt skrämts av dem, då fallet inte är så för alla katter, självklart!
Min åsikt om dej är att du försöker få alla att verka som dåliga kattäger, tillför något istället.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Tonen i den här tråden är så hätsk och omogen att man har svårt att förstå att det överhuvudtaget skulle tillföra någon något. Så nu lämnar jag den så får ni hålla på att anklaga varandra, jag har viktigare saker i mitt liv än att hålla på med detta. I alla fall lycka till FS och ta väl hand om dina katter./Mira
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Den som har skrivit dom mest hätska och omogna inläggen i den här tråden är DU, så den blir nog betydligt bättre nu om du ägnar dig åt dom viktiga sakerna i ditt liv ist.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Så han är rädd för barn pga hans mamma lämnade honom redan innan 5 veckor?

Ja att en katt blir lämnad av mamman vid fem veckor kan ge vissa beteendestörningar, såsom svårigheter att förstå kattspråk, hårdhänt vid lek med människor, till synes oförklarlig rädsla för vissa saker exempelvis barn. Inget ovanligt alls.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

okej...men detta kan omöjligt gälla alla katter? Andra lillkillen (brodern saom var i samma situation) har inga problem med barn? (därimot män?)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 203
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 986
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 799
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Tänkte kolla mig för lite vad ni har för erfarenheter av pyo som inte opereras? Fick hem en tjänstehund för en vecka sedan, en tik på...
2
Svar
20
· Visningar
3 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp