Är jag döv i sömnen eller?!!

Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Är likadan, och har samma hemska Ikea-klocka. Den vaknar jag iofs av och får en mindre hjärtattack. Har väl blivit bättre nu, bara jag får fötterna i golvet är jag klarvaken, är bara det där att faktiskt sätta sig upp och kliva ur sängen :p ibland om det är ngt viktigt på jobbet ringer en kollega och väcker mig haha :p
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Jag fick nog hjärtinfarkt de första gångerna ;) funderar på om man kan ställa ner den i en plåtlåda...
Kollegor är bra ;) Jag har förklarat för mina hundra gånger att är jag inte ombytt kvart i (börjar 10 i 4) så kommer jag inte, ring då och inte kvart över :p
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

En som håller rätt på sömnen och väcker en när man sover som lättast inom ett givet intervall.

Den har jag hört många som är skitnöjda med, fram för allt att det är mindre otrevligt att vakna då den väcker en i "rätt" läge.

/Camilla
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Usch vilket dilemma du har!
Hade liknande bekymmer förut (ibland återkommer det) att jag stängde av klockan i sömnen. Så jag flyttade väckarklockan till min byrå istället som står en bit bort. Så jag måste upp och koncentrera mig för att hitta "stänga-av-vippen". Ingen vanligt väckarklocka med knapp uppe, utan en liten spak man vrider för att stänga av på baksidan. Tyvärr har jag fått till vana att gå och lägga mig i sängen igen då jg inser att jag kan sova i tio minuter till, vilket jag gör. Men ibland lyckas man ju ligga kvar för länge! :D

Hade jag så grava problem som du med att kliva upp hade jag nog skaffat mig en gryningslampa/wake-up-lamp. Den ska ju visst få hjärnan att tro att det är dags att vakna snart så när sedan klockan ringer är man inte lika svårväckt. Har aldrig provat själv dock, men "alla" säger att den är sååå bra. :p Kan funka dåligt om man sover med ögonen ner i kudden kanske?

Vibrationer i sängen som någon skrev om låter intressant! :)
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Min mamma brukar berätta om en granne hon hade när hon flyttade hemifrån. Han hade samma problem som du, han hade en djup talrik med småmynt i, en liten brädbit tvärs över och sen en såndär arg traditionell väckarklocka som skallrar och låter som fan.

Mamma vaknade garanterat varje morgon ;)
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Är också väldigt svårväckt, har också flera olika alarm på mobilen. Måste gömma den annars stänger jag av den i sömnen. Min mamma köpte en hemskt väckarklocka till mig som lät som en båttuta och började lysa starkare och starkare. Den vakna iaf jag av då jag hatar när det är ljust när jag sover. Det kanske kan vara något? Jag har förövrigt lagt den längst inne garderoben för att jag blev så arg på den haha men den kanske fungerar bättre för dig, vaknar gör man iaf!
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

:love: en sååån vill jag ha!

knapp

jag är inte så intresserad av dessa som känner av när jag lättast vaknar etc. för vid tre på morgonen skiter jag toootalt i om jag borde gå upp eller inte :D jag måste mer eller mindre skrämmas upp så att jag är v a k e n liksom :p
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Det är inte konstigt du inte vaknar.. du vet ju när första larmet ringer att du har en hel TIMME kvar tills du måste kliva upp! Gjorde likadant innan, trodde jag lurade hjärnan men den lurades tillbaka :devil:

Sätt klockan 10 min - en kvart innan du ska kliva upp. bättre att snooza en gång i 10 min och sova nästan en timme extra.
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Jag kan ju ta ditt nummer och ringa dig på morgnarna! Som ditt personliga wake-up call! :D
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Jag har 10 alarm på min mobil som jag snoozar så dom ringer en gång till och sedan en levande väckarklocka som ringer tills jag vaknar - min man.

Han har ringt mig varje morgon i snart 8 år. Jag är levande död när jag sover.

Sa till mig själv senast igår kväll att jag måste skaffa en klocka som ringer riktigt irriterande och högt så jag vaknar.
Han ska inte behöva ringa mig men jag vaknar inte annars :(
Han får ringa många ggr. Som värst vaknade jag av att jag hade 26 missade samtal. Sen körde han hem från jobbet för att väcka mig.. Fan pinsamt att inte kunna vakna så han måste hem från jobbet för att göra det.

Så, ska kolla efter en väckarklocka snarast möjligast.

Kan inte direkt komma med tips men tycker du fått bra av andra i tråden :)
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

men vågar jag? :o målet är ju att kliva upp tre och första ringer 20 i tre och sen med 10 mins mellanrum (sen tätare och tätare fram till 20 i 4) jag är långsam med mat intag så tidigt och kräver nästan en timme ;)
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Använd vibratordosa? Jag är ju döv även i vaket tillstånd (:D) och använder av mig vibrationen på mobilen. Finns väckarklockor med tillhörande vibratordosa att köpa i olika butiker som t.ex TeknikMagasinet.
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Kan du inte spela in kisse när han säger att han vill ut och sen använda det som alarm?
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Har precis beställt hem en sån :) Hoppas att det funkar, isf är jag i himmelriket!
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

jag hade velat ha en sån som börjar med ett svagt sken typ nån halvtimme innan man ska upp, och sen ökar ljusstyrkan tills det är helt ljust när man ska upp :)
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

skulle du vakna av en sån? :o :eek: en annan som ibland inte ens bryr sig om att dra ner rullgardinen och vaknar på eftermiddagen i fullt solljus skulle aldrig vakna :angel:
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

Som det är nu verkar du ju försova dig ändå. Inte konstigt, gå upp klockan 3 är omänskligt :crazy:

Sätt en timer till en lampa så blir det ljust också. Billigare än såna som ökar ljuset succesivt.

Såg nu att du sover fast det är ljust.. men det borde ändå göra det lite lättare att komma upp?
 
Sv: Är jag döv i sömnen eller?!!

nja, vette tusan om det gör det :p Jag sover ju middag (jobbar delade pass) och det händer titt som tätt att jag försover mig då med trots att det är dagsljus i rummet :angel:

Hoppas på att dövalarmet biter på mig så jag skakas ur sängen haha
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 610
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 476
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp