Bukefalos 28 år!

Är jag elak? Ang naken, klippt häst

Och hellre bävernylon än ludd ;)

får hästen bara sitt energibehov täckt så håller de endel värme själva (av fodersmältningen). Och har din häst mat över hela natten som du sa låter det som om hon har det super utan täcke!
 
Ha naket på natten om hästen inte är en fryslort. Men har du testat bogskydd?
 
Jag har fått göra precis som dej! Min häst är helklippt och hade täcken på sig dygnet runt. Fick jättestora bogskav som till slut blev som brännmärken. Har provat massa olika varianter av täcken som ska vara "skavfria", + bogskavskydd mm mm... inget funkade. Så nu sover han naken på nätterna och täcken på sig på dagarna. Verkar inte lida det minsta av det :)
 
jag tycker att du gör rätt... det är ju trotts allt plussgrader i stallet.. så länge hon har täcke utomhus så...
 
En häst som fryser rör sig inte för att bli varm, då förlorar den ju ännu mer energi. En häst som fryser ställer sig och darrar. En häst blir varm genom att äta.

Men flera plusgrader inomhus och dessutom ingen som helst vind kan jag inte föreställa mig att det skulle vara något problem.
 
jag tror inte att din häst lider, om hon står utan täcke på natten. det kan nog va skönt att slippa skavet när hon ska sova. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp