Bukefalos 28 år!

Är jag helt vrickad...??

Sv: Är jag helt vrickad...??

Det du säger här får mig att undra.... Varför skulle du vara mer redo efter sommaren? I all vänlighet :)

:)
Helt ok att fråga!
Ett förtydligande är kanske på sin plats!

Just nu har sambon högsäsong på både sitt jobb och sitt fritidsintresse.
Detta lugnar ned sig i början på augusti så därför finns det mer tid efter sommaren.
Förhoppningsvis är det sista året med hans hobby så då kommer det att lösa sig inför kommade somrar.
Annars får han helt enkelt inse att jag vill lägga tid på mitt intresse så han får sköta sitt själv.
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Rent generellt brukar jag anse att man ska följa sitt hjärta och det tycker jag även i detta fallet... det som inte skulle funka för mig är den så kallade B-planen... "att funkar det inte får jag sälja eller omplacera"

I min värld så stannar djuren hos mig tills dom dör, om det inte är mkt speciella omständigheter..... jag är ingen vän av "ta och göra sig av med-filosofin"
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Rent generellt brukar jag anse att man ska följa sitt hjärta och det tycker jag även i detta fallet... det som inte skulle funka för mig är den så kallade B-planen... "att funkar det inte får jag sälja eller omplacera"

I min värld så stannar djuren hos mig tills dom dör, om det inte är mkt speciella omständigheter..... jag är ingen vän av "ta och göra sig av med-filosofin"

*kl*

Nästan på årsdagen av den här trådens startande måste jag ta upp den igen.
Jag skulle i och med detta vilja hylla min fina fina häst.
Snart firar vi ett år tillsammans och jag älskar henne så där som man bara kan göra med just den där speciella hästen.. :love:

Jag vågade alltså chansa och köpa mig en ny häst och snart är vi redo att ge oss ut på tävlingsbanan. Vi har ägnat ett år åt att lära känna varandra och hon har återigen lärt mig att hästar kan vara underbara varelser. Efter min förra häst var jag skeptisk till det här med häst eftersom jag blev väldigt rädd för honom.

Vill väll inget särskilt med tråden men det var lite roligt att läsa hur jag resonerade för ett år sedan.. :D
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Ha ha ursäkta att jag skrattar men jag började läsa tråden utan att inse att den var ett år gammal !!! Vad kul med happy ending !!! Grattis :bump:
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

:laugh: vad kul att höra att det gick bra för dig. Inspirerande ! Lycka till i framtiden med både häst o tävlingar
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Ha ha ursäkta att jag skrattar men jag började läsa tråden utan att inse att den var ett år gammal !!! Vad kul med happy ending !!! Grattis :bump:

Haha säger samma sak, förstod först senare att detta var en gammal tråd :D

Till TS: Älskar också lyckliga slut och hoppas att ni får fler lyckliga år tillsammans :love:

Härligt att det blev så bra för er :bump:
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Tack för de fina lyckönskningarna.

Jag är så glad för min lilla skrutta! Har aldrig någonsin känt så starkt för en invivid som jag gör för henne. Min lilla knasfia.. :love:
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Jag älskar när folk kommer tillbaks och väcker sina gamla trådar och talar om hur det gått!

Och allra mest älskar jag ju förstås sådana här historier, tvekan, rädsla, oro men också ett pirr och en önskan och så får man veta att människan VÅGAT ta skuttet och dessutom landat lyckligt på ett litet moln tillsammans med sin drömvarelse!

All lycka till dig och din kloka häst!
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Grattis!! Alltid lika kul med solskenshistorier!:) Lycka till på tävlingsbanorna:bump:
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Måste bara fråga om du har alla dagar själv eller om det blev en medis?
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag helt vrickad...??

Jag har gjort en helkorkad sak när det gäller hästar. Jag köpte min förra häst Kurre. Med facit i handen 11 år senare när han fick somna in var det bland det bästa jag gjort i mitt liv!
Oftast är det som verkar helkorkat och totaldumt det som blir bra.
Jag tycker du ska köra på för det finns väldigt få gånger i livet som Man hittar DEN HÄSTEN. Kör!:)
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Rätta mig om jag har fel nu... Men det låter som dina hästar kanske har chans att ha blivit en vandringspokal? Hur vågar du att utsätta dom för den risken? Och nu kanske köpa en ny häst?

Man köper ju en häst för att man ska ha den länge, inte för att man tröttnar och inte vet vad man vill.
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Var i samma sits som du ungefär. Fast min togs bort, var dock fast besluten om att inte skaffa ny. När jag sedan 6 mnd efter träffade min drömhäst köpte jag den och inte ångrat mig en sekund. Det är roligt varje dag! Det var snart ett år sedan!
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Jag har henne själv och det ångrar jag inte! Men sen har jag ju förstås världens bästa hästskötare till hjälp. Hon är guld värd! :)
 
Sv: Är jag helt vrickad...??

Rätta mig om jag har fel nu... Men det låter som dina hästar kanske har chans att ha blivit en vandringspokal? Hur vågar du att utsätta dom för den risken? Och nu kanske köpa en ny häst?

Man köper ju en häst för att man ska ha den länge, inte för att man tröttnar och inte vet vad man vill.

Alla hästar som säljs har en chans att bli en vandringspokal om man resonerar som du.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 019
Senast: tanten
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 573
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 676
Senast: Ajda
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp