Är jag taskig som gör så här????

Sv: Är jag taskig som gör så här????

Du skulle ju kunna torka av henne och sedan låta henne ligga i pannrummet och torka en liten stund innan hon får komma in till er. Så gör vi här, fast hunden får ligga på sin madrass på altanen. Som någon skrev så är ju overall jättesmart att ha när man inte vill ha skitiga hundar. Min morfar har en på sin storpudel och det fungerar jättebra.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Vafan det finns väl dammsugare och mopp?! ;)

Själv har jag en nästar vit golden retriever och man kan ju tänka sig hur hon ser ut efter att ha kutat runt i leran... :crazy: Men jag torkar av det värsta med en handduk, är det riktigt illa så sköljer jag henne där det behövs med ljummet vatten i duschen innan hon får komma in. Konstigt nog så blir hon ren av sig själv, smutsen ramlar av henne när hon torkat, men man får ju dammsuga och moppa ganska ofta.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Jag kan bara skratta för mig själv när jag tänker på om vi skulle försökt nåt liknade med vår, nu bortgångne Dobbistik. :rofl:

Hon hade ylat tills grannarna ringt polisen och hon var på plats i sin favvosoffa framför TV'n igen :love:
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Som jag skrivit tidigare så är hon ute i stort sett hela dagarna, om vädret tillåter vill säga, och det handlar om kanske 2 timmar på dagen och att hon sover där på nätterna.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

om ni sover lika länge som normalmänniskan, 8 timmar blir det totalt 10 timmar i ensamhet (8+2 =10). om ni inte tar en sovmorgon vill säga, för då drar det iväg. jämför det med rekommendationen på 4-6 timmar.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Förlåt, svarade inte vad jag tyckte :crazy:

Du måste ju inte duscha henne varje kväll, går väl bra o bara borsta av? Lite skit får man leva med :p
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Jaha,,,räknas det inte som om att dom är ensamma om nätterna ändå....jag är i alla fall inte vaken då.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

men snälla... naturligtvis räknas det inte som om de är ensamma där de är nära dig, även om du sover.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Min hund sover inte i sängen......

Hur ställer ni er till hundar som går i hundgård då?
De är ju ensamma mer timmar.....
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag taskig som gör så här????

men hua vilken golvmopp :D
jag skulle aldrig kunna stänga in mina hundar i ett pannrum, men jag har heller inte så långhåriga, däremot har jag haft en leonberger och aldrig mer en långhårig hund.....mina går ju också lösa i geggan på dagarna, leonbergern fick jag duscha av ben o mage i stallet, torka så gott det gick sedan hade han en "mattfilt" i hallen som jag band fast honom i trappräcket bredvid så han fick torka nån timme....men trots avspolning så var det jordhögar efter honom.....stackarn...

Han lärde/vande sig ju att ligga på filten bunden, men det var aldrig roligt att binda fast honom....så bor man på vishan och har som jag har det så skaffar jag aldrig mer en långhårig hund igen.....
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

jag har rakat min hun unermagen hon är långhårig och kort i rocken som en tax nästan fast hårigare så hon rar in jättemycket smuts. et unerlättae verkligen.e na effekten et gjore var att hon såg smalare ut haha.
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

lakrits skrev:
Min hund sover inte i sängen......

Hur ställer ni er till hundar som går i hundgård då?
De är ju ensamma mer timmar.....

Mina hundar sover inte heller i sängen, men de sover oftast på sina sovplatser precis nedanför sängen. Ibland sover de dock i vardagsrummet precis utanför sovrummet, men då har de ju valt själva.

Angående hundgård har jag ingen större förståelse för den företeelsen heller om den används dagligen under många timmar. Om den används under ett par timmar dagligen eller "vid behov" då kan den ju fylla en funktion.

Sen kan det kanske också vara en skillnad med en del hundar som nästan bara bor i hundgård, om de är uppfödda så så är kanske inte människorna dess flock på samma sätt.

Men jag har en känsla av att du inte tagit upp ditt problem om du ansåg att det var helt ok?
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Din fråga verkar inte relevant för du har ju redan bestämt att du inte är elak....

Jag tycker inte heller som det verkar vara så himla farligt om hon får ligga i pannrummet när hon därifrån kan se er vad jag förstod.

MEN det är inte skadligt för en hund att bli duschad varje dag/kväll med vatten, och med tanke på att hon redan går hela dagarna i lera (som är ganska blött enl mina erfarenheter ;) ) så gör det knappast varken till eller från om hon får en dusch med rent vatten på eftermiddag/kvällen också :bump: .
 
Sv: Är jag taskig som gör så här????

Det handlar inte om ifall hon sover i sängen eller ej, utan om du medvetet stänger henne ute ur flocken med en grind, dörr eller dyl.
Även om hon inte sover NÄRA dig så har hon i alla fall valmöjligheten att ha ditt sällskap oavsett om ni sover eller ej.
Håller även med Bubbla angående hundgård. Tex draghundar som bara bott i hundgård i flock ser inte människan som en del i flocken på samma sätt som våra innehundar gör. Tror inte att de mår sämre för det. De är kanske uppfödda så och får, till skillnad från många av dagens hundar, uträtta det den är skapt för. I detta fall att dra.
Mina "soffhundar" skulle däremot INTE uppskatta att bo enbart i hundgård.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 446
Senast: lady_vip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu kört på vägen som kallas slingerbulten till och från jobbet i 4½ månad. Den vägen är onekligen en annorlunda upplevelse, för...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp