Äter gräs...

Kalaspinglan

Trådstartare
Ute på promenaderna är han ibland nästan "besatt" av att äta gräs (gröna växer fungerar bra som substitut inomhus), och inte alla sorters gräs utan samma sort.
Vi har inte ändrat något i hans kosthållning, och han verkar inte må dåligt. Han kräks inte av gräset, så jag vet inte riktigt varför han så frenetiskt tuggar i sig gräset…
Någon som har en idé om vad det kan vara?!?

Pinglan

PS! jag brukar säga att han ser ut som en kalv, men det är ju bara på skojj... :D
 
Sv: Äter gräs...

gräset är ju inte så gott på hösten och vintern ;). han äter det där lite bredbladiga va? det är i alla fall en favorit hos mina. den ena kräks ibland, den andra aldrig. men det är härligt när de skiter och stråna fastnar i rumpan *kräksmiley*
 
Sv: Äter gräs...

Min hund käkar maskrosor (själva gula blomman), han går och "betar" i vår trädgård som tyvärr är full av maskrosor.
 
Sv: Äter gräs...

Haha.... ja, precis sådant gräs är favoriten.. Så det är så enkelt? Mina förra hundar (drever) åt aldrig gräs annat än när de skulle kräkas...
 
Sv: Äter gräs...

Många hundar blir rena kossorna på våren och trycker glatt i sig gräs av varierande slag. De behöver inte må dåligt av det, men det fastnar ofta i rumpan då de ska bajsa. Mindre kul att dra loss grässtrån vid varje promenad.
 
Sv: Äter gräs...

min e oxå en hejare på att äta gräs :smirk: fast det e mest om han sitter fast ute oftast inte på promenaderna......(funderar på o0m han tar efter hästarna i stallet :D )
 
Sv: Äter gräs...

Min golden älskade att köka gräs när han var liten..asså i somras. Han är ett år nu snart och han börjar väl säkerligen beta igen snart *skrattar*
 
Sv: Äter gräs...

Gräset äter de ofta för att stabilisera magen eller kräka, MEN en stor del av hundarna som äter gräs tycker faktiskt om det! Det tycker jag är konstigt, eftersom de ju är rovdjur. Men så länge de mår bra av det får de fortsätta. Min dobermann äter också gräs mycket nu, den lilla jack russelkorsningen äter inte det.
 
Sv: Äter gräs...

Chilla har också börjat äta gräs och det händer att hon kräks men oftast inte däremot kommer det ju som sagt ibland ut där bak och det är inte så trevligt. Briarden som bodde här kunde stå och beta (som en häst) på gräsmattan ;)
 
Sv: Äter gräs...

Wille är en periodare ;) Vissa dagar är det gott, andra är lite äckligt. Men än har jag inte behövt rensa baken på'n. Han håller sig till det som är kort och välansat (Kräsen herre det där :p)
 
Sv: Äter gräs...

Jaja! De blir som kossor på grönbete vid den här tiden!
 
Sv: Äter gräs...

hm, min mopskille äter också gräs.
Vet inte heller varför han gör det, men han verkar inte må dålig av det, så jag tror inte det är någon fara?
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
1 859
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Har en arab på 7 år (chokladbrun) som som jag börjar misstänka någon sorts känslighet mot gräs. Tar från början. Han har varje år under...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: lytesout95
·
Kropp & Själ Jag inser att jag behöver en radikal kostomläggning, men framför allt behöver jag råd och tips. Jag är relativt intresserad av...
2
Svar
38
· Visningar
3 837
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Jag vet att det är vanligt och ofarligt att hundar äter bajs, speciellt hästbajs verkar vara poppis. Min hund ääälskar hästskit...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp