Bukefalos 28 år!

Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Nu har du fått massor med bra svar. Jag tänkte på mask just för att han kanske äter för att lugna magen. Men kan absolut hålla med om RC. Min förra jycke blev en ny hund när jag bytte från RC till ett billigt foder. Innan fes han för hemskt och bajsade mycket.
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

*kl*

Har inga tips men vill bara säga att min hund har gått på rc hela sitt 6 år långa liv, hon är en nakenhund med otroligt fin hy och kanon i magen. Inte mycket tandsten som tyvärr är vanligt i rasen.

Så visst finns det hundar som mår bra på rc!
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Vilket foder bytte du till? Och från vilket? Jag ger Royal canin Maxi Adult, plus diverse godbitar från vår mat....

Han är verkligen fullständigt besatt!

Min schäfer/herde var helt galen i att äta bajs när han var yngre, jag trodde aldrig jag skulle lyckas få honom att sluta men till slut försvann problemet av sig själv. När jag tänker efter så käkade han RC då och problemet försvann ungefär samtidigt som jag bytte foder. Det behöver ju inte finnas ett direkt samband men lite intressant är det...
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Svarar både dig och Grana!

Foder, ja.... Jag vet att här finns en fodertråd men hittar den inte. Hans RC-säck är nästan tom så jag måste ändå köpa nytt. Ska jag testa Standart, måntro, finns en återförsäljare här.

Jag bytte från RC till Standardt. Nu åt inte min skit, men hon var aldrig perfekt på RC. Hon hade små allergiska plitor på insidan av ögonlocken och ögonen rann, särskilt när hon hade ätit. Hon kunde också spy på morgnarna.
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Jobbig situvation och jag skulle nog också prova munkorg ett tag.

Min mamma har gått igenom något liknande, hennes hund åt dock inte bara skit utan allt som kunde tänkas gå att äta så fort hon kom ut. Slutade med att hunden en dag fick i sig gift av något slag (mest troligt råttgift från en död råtta någonstans men det kan vi aldrig veta med säkerhet) med njur och leversvikt som följd :crazy: mamma har alltid varit hård med att prova se till att hunden inte skulle äta i sig allt men det går ju så fort!

Tror inte att det vart munkorg på hunden men strikta koppelpromenader ett bra tag, hunden äter väl fortfarande mycket men tror hon har lugnat ned sig något.
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Jag bytte från RC till Standardt. Nu åt inte min skit, men hon var aldrig perfekt på RC. Hon hade små allergiska plitor på insidan av ögonlocken och ögonen rann, särskilt när hon hade ätit. Hon kunde också spy på morgnarna.

Hm. Min har också plitor i ögonen. Just nu har han dessutom problem med klåda, som veterinären inte hittar orsak till. Han har också en underlig ovana som ingen begriper sig på - han "smaskar" väldigt mycket, dvs slickar, smackar med tungan, kan hålla på i evigheter. Det är otroligt enerverande framförallt på nätterna, men vi hittar ingen orsak. Tonsillerna är borta, han är kollad utan och innan, men ingen hittar felet.

Får nog åka och köpa den där Standardtsäcken idag.....
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Hoppas det är ok att jag frågar här!!

Min hund äter inte skit, men SNÖ i mängder... Jag tar mig inte framåt! Var precis ute på en promenad med jag fick "dra" runt han vissa sträckor för han är besatt i snön. Han kan komma från att dricka vatten precis innan man ska gå ut men ändå så är huvudet i snön hela tiden...

Han är som en ponny på en grön sommaräng! Börjar bli fruktansvärt frustrerande!! :crazy:
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Dricker hunden mycket överlag?
Eller är det bara snöätandet som är maniskt?
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Hoppas det är ok att jag frågar här!!

Min hund äter inte skit, men SNÖ i mängder... Jag tar mig inte framåt! Var precis ute på en promenad med jag fick "dra" runt han vissa sträckor för han är besatt i snön. Han kan komma från att dricka vatten precis innan man ska gå ut men ändå så är huvudet i snön hela tiden...

Han är som en ponny på en grön sommaräng! Börjar bli fruktansvärt frustrerande!! :crazy:

Dricker han mycket osv så kan det ju vara något fel i stil med urinvägsinfektion osv. Brukar vara bra att slå en signal till veterinär och kolla vad de säger för säkerhets skull.
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Dricker han mycket osv så kan det ju vara något fel i stil med urinvägsinfektion osv. Brukar vara bra att slå en signal till veterinär och kolla vad de säger för säkerhets skull.

Ah, tycker inte han dricker mer än normalt, men ska väl ringa och fråga ändå kanske så man är på den säkra sidan!
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Från Magnusson M&B till Standardt.
Och nu låter jag väl tjatig, men jag har då aldrig träffat någon hund som fungerat perfekt på RC-foder och skulle aldrig frivilligt köpa ett dyrt foder som ändå mest innehåller majs och diverse andra spannmål :angel: Mina egna kunde inte ens äta det som godis, deras maxi junior, för de sket massor och började prutta en hel del.

Har i USA dar RC tillverkas ses det som ett riktigt skrapfoder.

*kl*

Har inga tips men vill bara säga att min hund har gått på rc hela sitt 6 år långa liv, hon är en nakenhund med otroligt fin hy och kanon i magen. Inte mycket tandsten som tyvärr är vanligt i rasen.

Så visst finns det hundar som mår bra på rc!

Det finns sakert manniskor som kan ata McDonald's hamburgare varje dag och fortfarande ma bra ocksa.
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Vprt RC är nästan helt slut i säcken nu, oc h jag tänkte köpa en mindre påse och späda ut Standartfodret med i början, men dom säljer bara jättesäckarna för 600:-! :mad:
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Min håller också på att smacka och vi var kollat upp typ allt med honom (vi bor typ på vår veterinärklinik..) men vi har iaf kommit fram till att smackandet beror på att han mår illa när han har ätit foder han inte tål. Så det är som att han ligger och försöker få sig själv till att inte spy när han smackar så.

Jag gjorde även en tråd i ämnet här på Hund som borde finnas kvar, om du vill få lite mer input (för jag fick en hel del olika förslag) :)
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Vprt RC är nästan helt slut i säcken nu, oc h jag tänkte köpa en mindre påse och späda ut Standartfodret med i början, men dom säljer bara jättesäckarna för 600:-! :mad:

600 var rätt dyrt? Är det 13 kgs säcken? Tänkte du på hjort eller vanlig mild då?
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

600 var rätt dyrt? Är det 13 kgs säcken? Tänkte du på hjort eller vanlig mild då?

Nej, jag menade att RC-säcken kostade över 600:- och jag vill ju inte ha en 15-kilossäck längre utan bara lite att späda ut Standardt:en med. Men nu hittade jag en butik i Kristianstad som säljer Standardt så jag köpte en säck Normal. Den kostade bara 425:- om jag minns rätt!

Det jag gillar med RC är den goa lite oljiga känslan, det luktar gott också. Standardt är mer som torrisar och luktar inget vidare. Men vovven åt med god aptit!

Han är nu avmaskad också och har inte fått äta skit på 2 dar! :D
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

Min manvarg grejade bytet rakt av. Jag är dålig på att späda ut mat och så. En säck tar slut och jag köper en ny typ. Hon kanske är plåtmagad.
 
Sv: Han äter sk-t HELA TIDEN!!!

:laugh: Ja, med tanke på allt övrigt min jycke stoppar i sig, borde det inte vara nåt problem, när jag tänker efter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp