aggresiv katt

sweep

Trådstartare
nu har min katt gått över gränsen rejält två dagar i rad..
han biter tag i mig HÅRT utan någon egentlig orsak..
som tex nu förut.. han satt och åt på en plastpåse så jag gick fram och lyfte upp honom och skulle gå iväg till soffan.. då biter han tag i min arm rätt hårt.. då tog jag tag i honom och sa så gör du inte.. då hugger han tag i min hand så den blöder nu..=/
och detta bara för att han blev sur för att han inte fick äta på plastpåsen..

blir dom mindre aggresiva om man kastrerar dom?
och vad gör jag när han biter tag? har inte direkt lust att stoppa in fingrarna och bända upp käften på honom heller..
 
Hur gammal är kissen och hur länge har du haft honom? Min första kisse började anfalla mig när hon blev vuxen. Det var världens snällaste och gosigaste kisse egentligen, men så helt plötsligt började hon stirra på mig, lägga öronen bakåt och flyga på mig. Hon var en väldigt okänslig katt, eller vad man ska säga. Min nuvarande katt lyder bara man tittar på henne, Wilma löd ALDRIG! Spelade ingen roll vad man gjorde, hon gjorde precis som hon ville. Jag provade allt...

När jag köpte den andra kissen slutade hon anfalla mig. Hon var helt enkelt extremt överaktiv och understimulerad. När hon fick kattsällskap började hon leka kattlekar med kompisen istället för med mig. Tyvärr passade inte Wilma som innekatt pga att hon var så överaktiv. Dessutom var hon en hittekatt som var LIVRÄDD för att gå ut. Jag hade ingen möjlighet att släppa ut henne heller. Så Wilma fick somna in... :cry: Saknar henne varje dag.

Jag tänkte att din katt också är lite understimulerad och leker kattlekar med dig...
 
han är runt 9 mån och vi har haft honom sen septemper.

det är inte kattlek för vi lekte senare på kvällen och då va det inte alls på samma sätt..

så jag vet inte riktigt varför han gör detta då och då
 
Wilma gjorde inte heller så hela tiden. Det var inte ens varje dag, utan då och då.
 
Jag tycker du skall kastrera katten om du inte redan gjort det. Våra hankatter har blivit betydligt mindre hårdhänta efteråt. Speciellt den här tiden på våren vaknar ju alla känslor och hormoner på en ung kattkille som håller på att bli vuxen.

Kastrera hankattor kan man göra från 6 månaders ålder.
 
Är kisse kastrerad?? Annars brukar det hjälpa. Det är inte alltför dyrt och ett relativt enkelt ingrepp.
Görs från 5-6 månaders ålder.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 199
Övr. Katt Jag har en 2 år gammal kastrerad hankatt. Mamman är main con och pappan bondkatt. Det är en innekatt utan kattkompis. Han är ute...
Svar
17
· Visningar
1 736
Senast: Sel
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 744
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 046
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp