Airdaleterrier?

S

SandraW89

Om några år när våran ettåring är lite äldre och förhoppningsvis lite mognare *hoppas* så vill vi utöka familjen med ännu en hund.
Jag har alltid gillat de airdale terriers jag träffat, endast två stycken dock.
Har själv växt upp med wheaten terriers så jag förstår att det är mycket hund.

Finns det någon som har en eller kan ge en beskrivning av en rastypisk Airdale?
I lynnet alltså...
 
Sv: Airdaleterrier?

Känner bara en som är 2 år nu. Han är väldigt hanhundig vilket tydligen även en annan airdelterrier som deras vänner har också är.

I övrigt är han ganska stirrig, men eftersom han är ouppfostrad är det svårt att säga vad som är vad, efter en helg här var han betydligt snällare :D;)

Det är deras första hund och kräver nog en del i fostran, för att vara första tycker jag ändå dom har varit ganska hårda och bestämda med honom men ändå klarar dom inte ut honom.

Vidare är han ganska mesig med saker, rädd att gå på olika underlag och så.

Som sagt, svårt att säga då ägarna inte är så hundvana men jag är inte själv så sugen på en sån hund sen jag passat deras ;). Men fina är dom.

Han är pipplig med maten med kom jag på. Och så dreglar han, min hund är alltid helt nerdreglad på hela ryggen när dom lekt ihop. Pinkar på min hund gör han också. :crazy:

Jag gömde lite godisar när jag passade honom och det var han urkass på, gav upp direkt medans min hund maniskt letade upp allt som fanns att hitta. om det beror på allmänt ointresse eller att dom inte tränar sånt vet jag inte, skulle tro att dom ändå testat lite sånt med honom.

Här leker han med min hund, dom har väldigt kul tillsammans :)

090410.jpg


090409.jpg
 
Sv: Airdaleterrier?

Oj vilken snyggning!
Jo innan det ens kommer på tal att köpa en så ska vi försöka åka till några olika uppfödare och träffa lite olika individer.
Himla spännande!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 218
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 748
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 360
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 206
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 3
  • Vi som pluggar del VII
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp