Aktiva katter

KisseNova

Trådstartare
Mina 2 katter är mellan 7 till 13 månader gamla. De far som galningar här på nätterna, vet inte om det är för att vi sällan är hemma nu när det är någorlunda hyfsat fint väder.

Men för grannarnas skull och min egen sömn ;), så önskar jag tips på saker som kan stilla ner dom lite. För en gångs skull så funderar jag på att ta med dom ut en sväng då och då, för hjärngympans skull. Detta race kan inte pågå varje dag, iofs 2 ungkatter men ändå.

Förslag önskas :idea:
 
Sv: Aktiva katter

Lek med dem på dagarna istället. De är ju ungdjur, och måste få vara aktiva varje dag. Om ingen lär dem bättre vanor är det oftast på natten.

Eftermiddagspromenad, lite trickträning eller dyl (tex leta efter maten i aktivitetsleksaker istället för att få den serverad i skål) och ett rejält rejs med vippor och andra leksaker innan läggdags så håller de sig nog lugnare över natten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 473
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag har haft katt i hela mitt liv (snart 30) och det har sällan varit några problem, det har mest flutit på. Därför blev jag nu lite...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt Vår ena katt har varit borta några dagar. Vi har ägt honom i drygt 1 1/2 år. Han är den enda av våra katter som är utekatt, fast han...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp