Diabetikern

Trådstartare
Hur ser era akvarium ut? Lägg ut lite bilder vill göra om i mitt akvarium men har noll ideer på hur jag ska omorganisera det hela. Så fram med bilder på era så jag får lite tips :D
 
Sv: Akvarium

Mitt 300liters. Det är 6kantigt, så det var lite svårmöblerat.. Växterna är mycket större och lummigare idag.

Akvarium_093.jpg



250liter. Idag är det betydligt mer lummigt, här var det ganska nystartat.

stora_karet_001.jpg



Och så mitt numera spräckta 110liters..

Nya_karet_igen_041.jpg


Några veckor senare

Fiskar_igen2_009.jpg



Ett av de små karen.... Ett bra exempel på dålig möblering tycker jag, eller brist på..... Här var det tomt, idag går det sorgmanteltetror i, pga att de inte går att ha i det stora, de tar död på de små....

Akvarium_0051.jpg
 
Sv: Akvarium

Jäj tack för dina tips :D För mig gör det inget med stora bilder :angel: sitter på bredband :D

Växtrena i mitt akvarium har blivit mycket lummigare och växt till sig fint tycker bara det är aningens tråkigt nu. Mitt är på 160l har jag för mig. Eller om det var 180 kommer inte riktigt ihåg :D
 
Sv: Akvarium

Ja, det är fint när det är riktigt grönt, jag gillar när det ser ut som en djungel. Visst kan det vara svårt att se fiskrna hela tiden, men det gör inte mig nåt.


Men det jag kan tipsa om är tegelrör, det ger dels gömställen till de små djuren, sen tycker jag personligen det är vansinnigt snyggt. stenar i alla former är ju också snyggt, och rötter i olika storlekar och former.

Några av mina kar har varken rötter eller stenar, men det är i dem där jag vill kunna plocka upp fisk lätt utan att behöva jaga så förbaskat. Det som mina tetror går i är ett sånt. Meningen är inte att de ska gå där jämt, bara tills jag kommer på var de ska gå istället. Och så ska det karet vara karantänkar är det tänkt, så där behövs inte så mycket möblering....



Vad har du i ditt kar?
 
Sv: Akvarium

Just nu har vi bara lite slöjstjärtar, pansarmalar och 2 guppys. Ganska så lite fisk mao :D

Har inte kommit på exakt vad jag vill ha för fiskar i det heller.

Har både rötter och lavastenar så gömställen finns (alldeles för många då man ibland inte ser en enda fisk :rofl: )

Ska se om jag kan ta en bild på det och lägga ut under dagen så kan du komma med lite tips. Är en riktig nybörjare på det här. Hade en liten skål med några småfirrar i från början och så blev det såhär.. Skulle redan nu kunna tänka mig att byta upp till ett större.

har t om fått min far att köpa sig ett stort och alltihop bara för att han fick ett pyttelitet akvarium i julklapp med hela 2 guppys i *s* Nu sitter han med ett lite över 300l och fixar och donar :D Han förbannar mig varje jul nu :rofl:
 
Sv: Akvarium

Här är då mitt 120 l kar :)

akvarium.jpg


Nystartat så jag har haft 2 pumpar i tills idag. Men ska iväg och köpa en till brun rot som ligger i karet och gömma renaren bakom den :D
 
Sv: Akvarium

Hehe, jag började i augusti med mitt 250kar, och idag står jag med flera ..... Mitt största fick jag i julklapp av sambon, men han börjar också muttra lite :D

Senaste karet är inte igån, men jag fick ett av min handledare, ca 60 liter och väldigt udda mått på. Det ska startas så fort vi hittar ett hus med ordentlig källare, och så ska där bo kampfiskar, just nu en dröm jag inte kan förverkliga!

Ja, lägg gärna ut bilder! Det vore skoj att se, och så kan du säkert få en hel del tips av alla "fisknördar" som huserar här inne, det finns flera som jag tycker verkar jätteduktiga!
 
Sv: Akvarium

Vilken häftig grotta du har däri! Får jag fråga vad det äs som simmar uppetill, det gulaktiga? Platy? Och så har du Neontetror ser det ut som?
 
Sv: Akvarium

Gah, vad sugen jag blir på att köpa ett stort akvarium nu!! :eek: :love:

Nåväl, så här såg i alla fall mitt lilla (31 liters) akvarium ut sist jag hade det igång:

1458389.jpg
 
Sv: Akvarium

Tack :)

Ja, det är en platy, sedan har jag neoner och glöbandstetror 4 praktbotior som jag byter ut med jämna mellanrum och 2 malar och några guppy
 
Sv: Akvarium

Det påminner om mitt i formen, fast mitt är 10 gånger större :D

Är det en kampfiskhane du har där, eller är det en väldigt beslöjad slöjstjärt?
 
Sv: Akvarium

Det är en kampfiskhane (och så tre dvärgotocinclusar men de ville inte vara med på bild ;)).
 
Sv: Akvarium

Aha! Mina växer väldigt ojämt de, köpte tre lika stora och nu är den ena dubbelt upp, en annan lite större och den tredje har inte växt nåt.... Men de bor i mitt största så de kan nog bo kvar ett tag till :)
 
Sv: Akvarium

Kamparna är så vackra! Jag har ett kar som ska bli kampkar så småningom, måste bara köpa ett hus med källare först! Så alla mina kar och drömmar får plats!
 
Sv: Akvarium

Ja, jag älskar siamesiska kampfiskar! :love: Men det är synd att det inte går att ha mer än en hane, för de är ju finast. Jag hade visserligen ett par honor också till min lilla Bobo ett tag, men de var så himla aggressiva och höll på att äta upp honom (bet i hans fina fenor) så de fick jag lämna tillbaka till affären. Det var lite tråkigt! Det hade varit hemskt kul om de fått bebisar, ju.
 
Sv: Akvarium

Hur stort är ditt största då? 300 l?

Isåfall kan du ju dina botir kvar... de kräver ju 220 l :)
 
Sv: Akvarium

Ja, det största är på 300, men det är 6kantigt, så det blir inte så bra i längd när botiorna blir större. Jag har en dröm om att en dag kunna ha lokal med fler kar i, och då ska det in ett artkar för botior bland annat!


Sen ska det in fler artkar, tex vill jag ha anpassade kar för malar med, sebrafiskar, fjärilar och mina fina purpurhuvudsbarber! Men det får bli en senare fråga, då sambon inte är lika "drömmande" som jag :D :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 298
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 543
Senast: Exile
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
942
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp