Bukefalos 28 år!

Sv: Akvarium

Ditt kar är skitsnyggt, det har jag ju redan sagt till dig ju ;) , fast jag väntar på en inbjudan till att få se det live :angel:
 
Sv: Akvarium

Så här ser ett av mina akvarium ut:
9187312.jpg


180 Liter,innehåller 10 stycken Ciklider.
 
Sv: Akvarium

kollade runt på den där sidan och hittade en sida med massa bilder på olika akvarium, blev väldigt sugen på ett sånt där salamanderkar! :)
mitt är så ruskigt fult just nu... :( ser hemskt ut rent av!

funderade lite på inredningen dom hade, bland annat nåt som liknade mossa? dessutom verkade det vara vanliga "fönsterblommor" som dom hade planterat över ytan..? jag blev så sugen att jag nog tänker göra mig av med dom fiskar jag har i helgen :p

hade nog tänkt att bara ha det som växtakvarie tills det har tagit sig, byta lysrör och skaffa gödning :) Glossostigma elatinoides, den växten är jag sugen på! vill ha som en hel gräsmatta på botten :) läste att den va lite knepig, man skulle ha en viss pH halt. hur vet man vad som är rätt?
 
Sv: Akvarium

jag har ett akvarium ett litet 8 kantigt ingen bild har en vattensalamander där i en döskalle en stor rot och lite växter och rätt mkt grus ;).. han bor hos min mamma i gävle men han är min :D
 
Sv: Akvarium

Ja, just det, de ska jag ju! Ska se efter i almanackan hur det ser ut framöver, så kan vi bestämma en dag!

Tjohoo, då får jag se dina vackra pojkar med :love: :love:
 
Sv: Akvarium

Ja, just det, de ska jag ju! Ska se efter i almanackan hur det ser ut framöver, så kan vi bestämma en dag!

Tjohoo, då får jag se dina vackra pojkar med :love: :love:

Dom gömmer ja det var akvariet du skulle se :p

nej klart du ska få träffa dom.
 
Sv: Akvarium

Menar du rätt pHhalt finns det bra test att köpa för att mäta både dete na och det andra, menar du vad växterna vill ha för villkor finns det jättebra beskrivningar dels på den sidan du har varit på, dels på en sida som jag just nu inte minns vad den heter...... Sitter på fel dator med, alla mina favoriter är hemma..... Plant swap kanske.... JAPP, hittade det, det är plantswap

Länk:
http://www.plantswap.se/forum/portal.php
 
Sv: Akvarium

Hej
Har ingen bra bild på akvariet men några halvdåliga på dem som bor i dem, har för tillfället tre st. 1 med axelotler, ett med yngel och ett stort på 400 liter med div malar skalarer och tetror och mollys.
8812248.jpg

8812236.jpg
 
Sv: Akvarium

Inget som jag kommer på nu på rak arm, men det du kan göra är att använda det efter vattenbytena, så blir det en vana och glöms inte bort.

Var också nog med att ta exakt lika mycket av alla tre komponenterna, annars kan det bli obalans i gödningen. Annars är det bara att använda, och se hur det växer! Bra växtrör gör också att det växer bättre!


Lycka till med karet nu :banana: :banana:
 
Sv: Akvarium

fast jag köpte en portionsfrp, skulle räcka ungefär 50 veckor till 100 liter?
 
Sv: Akvarium

Var et helt färdigblandat alltså? Jag köpte storförpackning och blandade själv i tre flaskor.......
 
Sv: Akvarium

jupp jag tror det, tänkte kolla först om det funkar bra och sen tänkte jag köpa större frp :)
 
Sv: Akvarium

idag har jag fått den!
det var visst tre små påsar som man skulle blanda ut i 3 st 500ml flaskor, 10 ml från vardera 1 gång i veckan.

hur lång tid bör det ta innan man ser skillnad?
har bland annat köpt sånt här "gräs" som ska sprida sig som en gräsmatta så småningom :)
 
Sv: Akvarium

Det borde synas inom några veckor tycker jag. I mitt kar sa det som sagt kaboom, så växte allt som ogräs!


Den ena blandningen ska stå mörkt har jag för mig, jag ställde alla mina i extrakylen :)
 
Sv: Akvarium

läste på hemsidan där det stod att den bruna ska förvaras i högst 4 grader och mörkt = kylskåp :)
hoppas det säger kabooooom i mitt akvarie också! när lönen kommer ska jag köpa nytt lysrör också :)
och kanske en algätare, min förra bajsade så himla mycket! :eek: men å andra sidan var han ganska stor också. ska köpa en liten tänkte jag.
 
Sv: Akvarium

Är det sugmal du tänker dig när du ska köpa ny? De är ganska grisiga över lag tycker jag, när det gäller bajs...



Vill du ha en effektiv och inte så storbajsande älgätare kan jag rekoomendera siamesiska algätare, riktigt snygg fisk som rensar ordentligt och inte skitar ner så förskräckligt i karet! Eller pansarmalar, de finns i massor av olika färger, och är riktigt coola!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
582
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 386
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 787
Senast: Exile
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 097
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp