Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jävla less på mig själv. Blir arg för småsaker 😭
- Du beter dig precis som ett barn.

Ja förlåt att jag är helt misslyckad och inte klarar av nånting!

Sitter inne nu och skrek - kom inte hit.

Har blivit en sån hemsk person orkar inte ha det så här mer 😭 Vet inte vad jag ska ta vägen
Fast...även om "du beter dig precis som ett barn" inte är så trevligt sagt så betyder det inte alls att du är "misslyckad och inte klarar av nånting". Det enda det betyder är att du just då, i stunden, kanske inte betedde dig optimalt enligt den som sade det. Stor skillnad!!
 
Tack ❤️
Men det är så det känns. Jag är inte alls där jag vill vara. Morgonen var ju bra sen har det varit upp och ner precis hela tiden.
Är så trög. Och sån har jag inte varit innan. Det är som att hjärnan inte orkar ta in information utan jag behöver tid att först höra och sen agera. Gillar det INTE!

Förut har jag knappt behövt höra utan vetat ändå. Läst av situationen och så.
Nu fattar jag ingenting.
Skulle vilja ha vin. Eller det vill jag inte ha men orkar inte må så här. Hoppas det blir bättre.
Blev även utskälld för en sak. Därför att jag missförstod situationen. Började gråta och skaka efter det. Trodde på riktigt att nu är det slut. Slut med livet. Slut med allt.
Sen sa han förlåt att han inte skulle ha skällt på mig.

Vill bara att alla ska må bra. Ska iväg snart. Vill inte egentligen men känner att jag måste. Ska göra mitt bästa. Risken är att jag tappar det men må så vara.
En timme i taget och små steg. Måste packa lite bara det känns överkurs vill bara ligga under en filt och gosa med katten.
 
Tack ❤️
Men det är så det känns. Jag är inte alls där jag vill vara. Morgonen var ju bra sen har det varit upp och ner precis hela tiden.
Är så trög. Och sån har jag inte varit innan. Det är som att hjärnan inte orkar ta in information utan jag behöver tid att först höra och sen agera. Gillar det INTE!

Förut har jag knappt behövt höra utan vetat ändå. Läst av situationen och så.
Nu fattar jag ingenting.
Skulle vilja ha vin. Eller det vill jag inte ha men orkar inte må så här. Hoppas det blir bättre.
Blev även utskälld för en sak. Därför att jag missförstod situationen. Började gråta och skaka efter det. Trodde på riktigt att nu är det slut. Slut med livet. Slut med allt.
Sen sa han förlåt att han inte skulle ha skällt på mig.

Vill bara att alla ska må bra. Ska iväg snart. Vill inte egentligen men känner att jag måste. Ska göra mitt bästa. Risken är att jag tappar det men må så vara.
En timme i taget och små steg. Måste packa lite bara det känns överkurs vill bara ligga under en filt och gosa med katten.

Men alltså, vad är det som gör att du fortsätter i detta hjulspåret som inte funkat för att du ska hålla dig nykter och som inte verkar funka denna gången heller?

En timme i taget funkar inte, du har ett helt liv framför dig. Du går igenom samma känslor om och om igen, och innan har du "löst" det genom att dricka, nu försöker du lösa det genom? att ignorera det?

Du vill att alla ska må bra, men du då? du har inte mått bra när du druckit och du mår inte bra nu så vad ska du göra istället? Det kommer liksom inte funka att bara sluta dricka och ignorera allt annat, du drack av en anledning och nu har du alla anledningar kvar men försöker att inte dricka.

Jag tvivlar VERKLIGEN INTE på att du kämpar, det syns tydligt att du kämpar varje dag, alltid. Men du sätter krokben på dig själv
 
Tack ❤️
Men det är så det känns. Jag är inte alls där jag vill vara. Morgonen var ju bra sen har det varit upp och ner precis hela tiden.
Är så trög. Och sån har jag inte varit innan. Det är som att hjärnan inte orkar ta in information utan jag behöver tid att först höra och sen agera. Gillar det INTE!

Förut har jag knappt behövt höra utan vetat ändå. Läst av situationen och så.
Nu fattar jag ingenting.
Skulle vilja ha vin. Eller det vill jag inte ha men orkar inte må så här. Hoppas det blir bättre.
Blev även utskälld för en sak. Därför att jag missförstod situationen. Började gråta och skaka efter det. Trodde på riktigt att nu är det slut. Slut med livet. Slut med allt.
Sen sa han förlåt att han inte skulle ha skällt på mig.

Vill bara att alla ska må bra. Ska iväg snart. Vill inte egentligen men känner att jag måste. Ska göra mitt bästa. Risken är att jag tappar det men må så vara.
En timme i taget och små steg. Måste packa lite bara det känns överkurs vill bara ligga under en filt och gosa med katten.
Vart ska du iväg, och varför när du mår dåligt? Stanna hemma bara, med hästarna, en filt och en bra film. Kanske valborgskör på TV.
 
Håller med de andra: försök ta mer hand om dig själv istället för att tänka på alla andra.

Du kan ta hand om de andra när du kommit i ordning med dig själv. :)

Det verkar som att du mest av allt behöver vila och lugn att landa i alla dina känslor och tankar.
Försök att inte fly från jobbiga tankar och känslor. Alla känslor går om. Skriv ner dem istället för att fly.

Jag tror verkligen att du behöver lära dig nya metoder att handskas med jobbiga situationer och att säga emot när det känns som att du inte håller med/inte vill. Det här är något psykologen kan hjälpa dig med.

Det bästa med att vara människa är att man ständigt kan lära sig nya metoder och sätt. Att man inte kan allt från början ska inte hindra en. Det gäller bara att öva på det man inte kunnat från tidigare, så börjar det så småningom kännas mer och mer naturligt.

:heart
 
Det kanske är dags att verkligen tänka på behandlingshem? Där kommer du bort från vardagens problem på ett helt annat sätt och kan få adekvat hjälp och strategier för att faktiskt klara av dina problem du springer ifrån. Det är inte hållbart i längden att må så här och försöka klara av det själv, man behöver hjälp.
 
Det kanske är dags att verkligen tänka på behandlingshem? Där kommer du bort från vardagens problem på ett helt annat sätt och kan få adekvat hjälp och strategier för att faktiskt klara av dina problem du springer ifrån. Det är inte hållbart i längden att må så här och försöka klara av det själv, man behöver hjälp.
Jag skulle precis skriva detta. Det är dags nu, på riktigt, att ta tag i problemen. Det är ju därför behandlingshem finns, för att det är så svårt att lösa det här själv utan hjälp utifrån.
 
Är i Stockholm och ätit på restaurang. Så mycket folk just där! Annars ganska lugnt.
Ingen utgång mer än så. Känner mig ändå stolt som tog ett alkoholfritt vin. Ett glas och resten vatten. Partner tog vitt vin tillsammans med fisken. Han sa att han glömde bort sig och sa flera gånger att han kunde ta något annat. Men jag kände att det var ok.
Trots hög ljudnivå kändes det bra att kunna vara där.
Mycket god mat.
Tagit ett bad nu och ska sova strax. Sover på hotell inatt. Blev ju ett infall och som sagt jag hade ju hellre varit hemma men känner mig stolt att jag fixade detta och utan att dricka alkohol.

Tyckte den här skylten var lite rolig. Alkoholen kan ju dra ut helvete. Och det pissiga måendet.
FAC0CCC8-0896-424F-8727-C0EB7090B02B.jpeg
 
Förlåt att jag inte svarar på något av era senaste inlägg nu. Läser och tar till mig.
Måste fundera. Nästa vecka är det på tisdag på behandlingen. Det är bra är ju ganska snart.
Att vara på ett behandlingshem kanske vore bästa egentligen men känns svårt. Mycket svårt.
Därför viktigt jag klarar av detta nu. Jag får hjälp nu också men är ju inte så intensivt som på ett hem där man bor och så.

Försöker hitta vägar framåt utan alkoholen. Den ska bort.
Anonyma alkoholister har jag fortfarande inte helt fastnat för. Vet inte riktigt varför. Är kanske ingen sitta i möten-människa? Det är för mycket samma samma hela tiden. Fyller alldeles säkert en funktion det tvivlar jag inte på. Men för mig blir det så enformigt.
Jag vet inte. Ska försöka gå på aa oavsett vad jag tycker (för det skiftar beroende på humör) minst två gånger varje vecka. Varje dag fixar jag inte.
 
Det är ingen skam att söka hjälp för sjukdom heller, även om jag till fullo förstår att det kan kännas jobbigt att behöva säga till andra och sig själv hur landet ligger.

Som jag har tjatat om så tror jag att du behöver nya perspektiv, nya insikter och nya metoder och redskap för att hantera ditt liv.
Jag tror att det är jättesvårt att reda ut ett missbruk själv, både pga den medicinska biten och den känslomässiga biten.

Människor som arbetar med beroendesjukdomar gör det för att de vill hjälpa. De dömer ingen.
 
På väg hem nu igen. Greja lite i stallet sen blir det brasa och sång i närheten.

Mår bättre idag än igår *peppar peppar*

Drömmen vore ju att klara av detta. Kunna gå ut. Äta gott. Festa och så. Dansa. Göra allt sådant med 0% alkohol.

Jag tror nånstans att det är roligare också. Skulle slippa den där hetsen med att behöva dricka. Hade jag inte haft sådana problem med måendet och att jag inte kan stoppa drickandet när jag vill så hade jag fortsatt att dricka. Helt klart. Men nu är jag alkoholist så då är det lättare att undvika det helt tror jag. Funkar ju inte alls med diverse regler om att dricka si och så mycket. De och dem tiderna. Bla bla bla.
Har slutat helt nu.
 
På väg hem nu igen. Greja lite i stallet sen blir det brasa och sång i närheten.

Mår bättre idag än igår *peppar peppar*

Drömmen vore ju att klara av detta. Kunna gå ut. Äta gott. Festa och så. Dansa. Göra allt sådant med 0% alkohol.

Jag tror nånstans att det är roligare också. Skulle slippa den där hetsen med att behöva dricka. Hade jag inte haft sådana problem med måendet och att jag inte kan stoppa drickandet när jag vill så hade jag fortsatt att dricka. Helt klart. Men nu är jag alkoholist så då är det lättare att undvika det helt tror jag. Funkar ju inte alls med diverse regler om att dricka si och så mycket. De och dem tiderna. Bla bla bla.
Har slutat helt nu.
Fint att du för stunden känner dig bättre än igår :)

Sedan så är ju resonemanget du återger här egentligen en liten tillbakagång, när du skriver att du TROR att det är lättare att undvika helt, och därmed blottar att du fallit tillbaka i tankegångar där du tänker att det kanske går att dricka väldigt begränsat snarare än inte alls - även om du inte landar i att det är någon vettig lösning.
 
På väg hem nu igen. Greja lite i stallet sen blir det brasa och sång i närheten.

Mår bättre idag än igår *peppar peppar*

Drömmen vore ju att klara av detta. Kunna gå ut. Äta gott. Festa och så. Dansa. Göra allt sådant med 0% alkohol.

Jag tror nånstans att det är roligare också. Skulle slippa den där hetsen med att behöva dricka. Hade jag inte haft sådana problem med måendet och att jag inte kan stoppa drickandet när jag vill så hade jag fortsatt att dricka. Helt klart. Men nu är jag alkoholist så då är det lättare att undvika det helt tror jag. Funkar ju inte alls med diverse regler om att dricka si och så mycket. De och dem tiderna. Bla bla bla.
Har slutat helt nu.
Lyssnade på ett inslag på den lokala radiokanalen idag. Det var en man som var nykter alkoholist sedan 1,5 år tillbaka. Han sade att han vände tanken från "jag får inte dricka" till "jag behöver inte dricka" ...men han sade också att det efter många försök att klara det själv var nödvändigt att skriva in sig på klinik i 4 veckor. Han sade också att livet nu är mycket enklare att leva.
Tids nog kan du också tänka och känna så, men det är en tuff resa dit - en resa som måste göras.
 
Är så trött idag. Helt slut. Sov lite oroligt inatt. Vet inte varför men hade svårt att komma till ro. En miljon tankar i huvudet.

Hela förmiddagen har varit så seg. Lite irriterande för jag vill vara aktiv och få saker gjorda men har inget bränsle.
Får dåligt samvete av att jag vilar. Intressant att jag får mer dåligt samvete nu än om jag hade druckit och vilat. Ganska ologiskt. Nu behöver uppenbarligen kroppen och huvudet vila men jag kan inte riktigt acceptera det.
Hade tex partner också tagit det lugnt hade det nog känts lättare men han har farit runt och fått massor gjort.

Minns inte att jag skrev tror @EmmaBovary men hade tydligen skrivit så. Vet inte varför. Mycket jag inte vet kanske undermedvetet :o😅😬
 
Är så trött idag. Helt slut. Sov lite oroligt inatt. Vet inte varför men hade svårt att komma till ro. En miljon tankar i huvudet.

Hela förmiddagen har varit så seg. Lite irriterande för jag vill vara aktiv och få saker gjorda men har inget bränsle.
Får dåligt samvete av att jag vilar. Intressant att jag får mer dåligt samvete nu än om jag hade druckit och vilat. Ganska ologiskt. Nu behöver uppenbarligen kroppen och huvudet vila men jag kan inte riktigt acceptera det.
Hade tex partner också tagit det lugnt hade det nog känts lättare men han har farit runt och fått massor gjort.

Minns inte att jag skrev tror @EmmaBovary men hade tydligen skrivit så. Vet inte varför. Mycket jag inte vet kanske undermedvetet :o😅😬
Haha, alltså jag gissade också på att det var mer eller mindre undermedvetet som du förde det där resonemanget för dig själv, men tänkte att det inte skadade att påpeka :)
 
Förlåt att jag inte svarar på något av era senaste inlägg nu. Läser och tar till mig.
Måste fundera. Nästa vecka är det på tisdag på behandlingen. Det är bra är ju ganska snart.
Att vara på ett behandlingshem kanske vore bästa egentligen men känns svårt. Mycket svårt.
Därför viktigt jag klarar av detta nu. Jag får hjälp nu också men är ju inte så intensivt som på ett hem där man bor och så.

Försöker hitta vägar framåt utan alkoholen. Den ska bort.
Anonyma alkoholister har jag fortfarande inte helt fastnat för. Vet inte riktigt varför. Är kanske ingen sitta i möten-människa? Det är för mycket samma samma hela tiden. Fyller alldeles säkert en funktion det tvivlar jag inte på. Men för mig blir det så enformigt.
Jag vet inte. Ska försöka gå på aa oavsett vad jag tycker (för det skiftar beroende på humör) minst två gånger varje vecka. Varje dag fixar jag inte.
Det finns andra sätt än AA. AA är bra för många, men det är INTE den enda lösningen. Det finns behandlingsmodeller som jobbat på andra sätt.
En del gillar tex Previct om den görs , där man gör alkoholtester varje dag med en apparat kopplad till sin telefon och samtidigt kan fylla i uppgifter om hur man mår, vilket sug man har och när ect för att kunna kartlägga ens mönster och kunna jobba med dom bitarna ihop med sin behandlare.
 
Dag 15

Inte haft något sug alls idag. Mycket intressant. Kanske kommer det aldrig komma tillbaka? Vore fantastiskt men litar inte riktigt på att så är fallet.
Har annars ett typiskt drickmood. Vädret är grått och regnigt och jag känner mig lite sjuk. Ont i halsen och seg. Vilat massor idag.
Tänker inte heller att ett glas vin eller annat skulle hjälpa. Visst skulle det passa perfekt en sån här dag annars.

Försöker ta in denna dagen och känna mig ok. Inte så enkelt. Fast jag inte har något sug är det ändå svårt. Pågrund av gamla vanor? Eller annat?
Får konstiga tankar ibland om att det är onödigt att gå på behandlingen. Ger dig mig något?
Ska försöka ta mig dit imorgon. Måste ju bli bättre. Vet ingen annan lösning. Ja det skulle vara att behöva bli inlagd vilket är en omöjlighet.
Borde det inte bli bättre för varje dag som går? Jag hoppas det. Så mycket!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 016
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 346
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp