All work and no play

Sv: All work and no play

kl

Många svarade onsdag märker jag, och jag kan intyga att det är väldigt skönt att vara ledig onsdagar :D Veckorna går mkt fortare, och vilken vardag man än har ledigt så är det så skönt att kunna handla, städa etc mitt i veckan utan att behöva trängas med folk eller stressa!
Och jag hade aldrig hunnit med att ha häst då jag hade det om jag inte jobbat de tider jag gör. Alltid kunna rida i dagsljus var guld värt!

Trots att man inte jobbar typ 8-17 varje dag så behöver det inte betyda att man har jätte oregelbundna tider för det!
Jag har rullande schema på två veckor, dvs har ett schema udda veckor och ett jämna. Mkt lätt att komma ihåg sina tider! (enda som skiljer sig är ledig vs jobbhelg och att jag slutar 12 eller 15 på fredagen.

Ang stort företag så är det allra bästa nog det att man kan begära ledigt och i princip alltid få godkänt, finns alltid ngn som kan jobba!
Och trots att de flesta är runt 20 så är det god stämning och i princip intrigfritt! När jag jobbade med 50+ och bara kvinnor så var det intriger var och varannan dag.. :p
 
Sv: All work and no play

***Knapplån***

Jag var mycket skeptisk till att jobba på kontorstid när jag förra året blev handplockad till en ytterst intressant tjänst hos samma arbetsgivare.
Efter att ha jobbat enligt rullande schema, med kvällar, nätter och helger, under 38 år gick jag den 1 september in på ren dagtid. Och jag älskar det!

Jag har flextid, och det är verkligen bra. Under den gångna hösten, vintern och våren har jag styrt min arbetstid så att jag ett par dagar i veckan hunnit med hästarna efter jobbet - även då det var som mörkast. Och har det varit dagar med dåligt väder har jag jobbat någon timma extra, för att sedan kunna gå hem en annan dag när det varit vackert väder.
Flera gånger har jag varit flexledig en fredag.

Klämdagar är en annan bra grej. Kommande vecka tar jag ut tre semesterdagar, sen kommer helgdag och klämdag och så är det helg igen - vips en hel vecka sammanhängande ledighet. Och julen det här året infaller verkligen på rätt veckodagar:p

Visst är jag trött ibland på kvällarna, jag stiger upp klockan 5 alla vardagar för att vara på jobbet klockan 7, men det går bättre och bättre och jag är på väg att bli morgonmänniska istf kvällsmänniska. Kroppen mår bra av att ha bestämda tider.
 
Sv: All work and no play

*kl*
Jag trivs inte alls med att jobba 8-17 eftersom man absolut inte hinner med att göra någonting annat. Nu har jag visserligen en tendens att vara på jobbet betydligt mer än jag behöver så det kan säkert bidra en aaaning :o. Förstår inte hur folk som har både barn och häst hinner med. Nu har jag visserligen sån tur att jag har vissa dagar jag jobbar kvällspass men annars så är det ju problem att ens hinna med att hämta ut ett paket på en vardag (brukar åka till stallet direkt efter jobbet då det blir kortast åkväg så.

Hoppas innerligt att jag kan norpa en nattjänst nu när företaget håller på att omorganisera. Är enormt morgontrött så att tvingas vakna vid sex/sju när min kropp inte tycker att det passar sig är nog betydligt skadligare än att jobba på nätterna då jag ändå helst är vaken:o
 
Sv: All work and no play

Bläckis, jag gav upp.
Höll ut i knappt ett år och har nu fått OK på att gå ner till 50% och endast jobba kvällar och helger. Lätt det bästa beslutet jag tagit, kommer ALDRIG vilja jobba kontorstider igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 598
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp