Bukefalos 28 år!

Alla dessa saker, behöver vi dem egentligen?

Sv: Alla dessa saker, behöver vi dem egentligen?

7 generationers hamstrar lika med fullt i hus och bodar samt ladugård. Dock rensar jag stadigt bland mina egna saker. Sambons släktsaker rör jag inte förrän svärmor kastat in handduken.

Tänkte faktiskt sätta upp en lapp om bokloppis. Svämmar över här hemma!
 
Sv: Alla dessa saker, behöver vi dem egentligen?

Sedan tre år så bor jag på en ganska liten yta 42? kvm där min dotter oxå bor varannan vecka. Men så har jag ju stallet oxå :p Men förfasas liksom du ofta över hur mycket saker man har!

Jag försöker hela tiden att rensa men så kommer tanken, men det kanske är bra att ha nån gång ... :p Har även massor av barnkläder och leksaker som ingen vill ha, går inte ens att sälja på tradera men som känns så onödigt att bra slänga.

jag önskar hela tiden att jag var mer minimalistisk i mitt materiella bohag, vilket nog många redan tycker att jag redan är, fast som sagt var man begränsas lite av det utrymme man kan spara saker på oxå ;) som tur är!! Ändå är jag inte speciellt nostalgisk av mig, på det sättet är sakerna inte värdefulla för mig, jag kan lätt slänga eller sälja mormors gamla byrå, jag föredrar att minnas henne så som hon var och inte genom hennes saker. Men jag tycker det är slöseri att slänga dedär gamla ridbyxorna med målarfläckar för att de går ju ändå att använda, är inte trasiga men så har man 3st :p och alla ligger längst in i garderoben och man hittar dem ändå inte när man väl behöver dem ;)
 
Sv: Alla dessa saker, behöver vi dem egentligen?

Håller helt med, prylars användningsfrekvens har inget med saken att göra utan frågan är i stället hur lätta och billiga de är att ersätta. Vi har tex en rensarslang som man kopplar till högtrycken och använder när det rinner trögt eller är stopp i avloppet, tror att den gick loss på 800 kr eller nåt sånt. En oerhört praktisk pryl som vi har använt en gång. Det skulle inte falla mig in att slänga den så länge vi har kvar huset. Det blir ju oerhört mycket billigare att ha en sån att plocka fram om tio år än att behöva ringa en dyr röris, eller köpa en ny för att man slängt den gamla.

Däremot är det ju lite problematiskt om man har så mycket oorganiserade prylar att man inte kommer ihåg vad man har, alternativt inte kan hitta den där rensarslangen den dagen man behöver den.
 
Sv: Alla dessa saker, behöver vi dem egentligen?

Åh tack!
Om ett litet tag så kommer jag att ha stuvat runt så pass att jag får plats med mera i mina lager.
Det kommer att vara ett helt hus på 5 rok som skall möbleras upp.
Om ramen går att plocka ner i bitar så har jag plats för den redan nu.
2 resårbottnar på 90 cm styck finns redan. Som av en händelse då.
Den ena har inga ben....

Jadå, den går att skruva isär så det blir 2 långsidor, gavel och fotända sedan tror jag faktiskt det är en mittbalk också.
 
Sv: Alla dessa saker, behöver vi dem egentligen?

Du tycker att du har mycket saker? Kanske att du omvärderar det efter att ha sett bilderna i den här mäklarannonsen! :D
http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=429JPCMCTT3GKBPT

Jag tycker själv att jag har mycket saker i min tillvaro, men har det nog ganska spartanskt, egentligen. Jag har ett ständigt pågående utrensningsprojekt och den största puckeln är nog alla småpryttlar som man har i skåp och lådor.

Mäklaren måste har gråtit när huset skulle "stylas" för fotografering och visning.:crazy:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 541
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 298
Senast: Grazing
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
314
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp