Bukefalos 28 år!

Alla era djur som ni nånsin hafft..

Sv: Alla era djur som ni nånsin haft..

Första djuret: En kanin som vi aldrig döpte.
Andra djuret: ca. 10 höner och 1 tupp.
Tredje djuret: Två katter, Gus gus och Timmy.
Fjärde djuret; Timmy, en kanin som hette samma som katten.
Femte djuret: Pelle, en till kanin.
Sjätte djuret: Tobby, en kanin.
Sjunde djuret: Rico, våran hund.
Åttonde djuret: En undulat: MAxi
Nionde djuret: En undulat till: Sixten
Tionde djuret: En kattunge: Tindra :love:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Tamråttor;
Ziddemannen, Zirkus, Saga,Majken, Agda, Svea, Greta, Inez, Agata, Beata,Mirva, Dragon, Noel, Toker, Gullan,Tilda, Fridolf, Tequila, Heike, Vinga, Sigge,Älva, Acke,Albert, Alvar, Atlas, Arthur,Alven, Akva, Amalia, Alma, Amanda, Sickan, Harry, Beatrice, Viola, Gustava, Hulda, Tekla, Bianca,Lillis, Vilje, Glimma, Tindra, Tula, Agnes, Apan, Hybris, Dumbo Alla under åren 1999 - 2007. Har 4 av dessa råttor nu.

Katter; Kiddy och KisseNova. Kiddy bytte hem och KisseNova är avlivad.

Hundar; Lottieoch Mascot.Lottie bytte hem och Mascot avlivades alldeles för tidigt.

Övriga djur;
Gröna Leguanen Stumpan som bodde i våran familj under en kort period. Tammusen Myran som jag tog över när hennes muskompis dog. Stumpan fick ett bättre hem med mer tid och Myran avlivades pga sjukdom.

Kaaan ha glömt någon eller några fler.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

nu vet jag inte vilken ordning alla var men..

Första två djuren
Decibell och turbo, två fåglar

Tredje djuret
Skuttis, en vit dvärgkanin

Alla andra kaniner :)
Skuttis (en annan dvärgkanin)
Nelli
Mia
Pipis
Nonstop
Twix
Sugar
och några kaninungar, som för övrigt inte alls levda länge, så jag vet inte hur många det var.

Första katten
Lillsessan

Alla Lillsessans ungar
Första kullen : Tiger, Terminator och Kon (alla dog efter några veckor :()
Andra kullen : Olle, Misa och Plupp (och de två dödfödda Tiger II och Minisessan)
Tredje kullen : Bamse, Nisse puh, Zita, Tinkerbell och Tezz
Fjärde kullen : Gustav, Selma och Lazy
Femte kullen : Marabou, Cloetta och två namnlösa och dödfödda :(

Hittakatten vi hade i några veckor
Maja

Vovvarna
Enzo (schabrador, såld pga. allergi)
Tayzon (schäfer, som jag och min bror tål)

Alla fiskarna
Ingen aning om hur många

Hamster
Min systers förra hamster Rosie

Jag tror ( :angel: ) att det var alla :love:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Mina djur genom livet:
1. En katt som fanns redan när jag föddes. Tyvärr sprang han bort under en semesterresa då vi rastade.
2. En kanin som jag fick när jag var 6 år. Den blev ca 7 år.
3. En hund, labrador (till familjen) som vi skaffade när jag var 7 år. Hon blev 13 år.
4. Fiskar, fiskar, fiskar i flera olika akvarier när jag var i tonåren.
(4b. Brorsans alla smådjur under tonårstiden. Mest hamstrar)
5. En kanin som jag köpte när jag flyttat hemifrån. Lagom ansvar tyckte jag.
6. Ett marsvin som skaffades som sällskap till kaninen.
7. Ett nytt marsvin pga att marsvin nr 1 dog av förgiftning (åt av en växt som inte var lämplig). Fick lämnas tillbaka pga att kaninen inte accepterade nytt sällskap.
8. En ny kanin pga att kaninen på pkt 5 dog av lunginflammation när hon var kring 4 -5 år. En JÄTTEcharmig liten hona som jag "räddade till livet" när jag tog hem henne med svår diarrée som bebis. Hon blev supertam och världens raraste! Tyvärr gick denna kanin inte att ha som innekanin; hon grävde sönder burarna av tristess. Slussades runt lite bland vänner och familj tills vi fann ett hem på landet där hon blev hoppkanin åt en tonårsflicka (som älskade henne över ALLT annat) och fick bo på stor yta i en lagård och få små kaninbebisar också.
9. Första katten; en cornish rex
10. Andra katten; ännu en cornish
11. Tredje katten; en bondkatt. Det skiljde ett år mellan kissarna som jag och min dåvarande sambo skaffade ihop.
12. Vår första häst; min och mammas gemensamma islandshäst. Köptes som 6åring och är still going strong hos mamma, nu 19 år!
13. Min helt egna första häst, också islänning. Hade honom i 3 år, sen fick jag tyvärr avliva pga spatt.
14. Min andra egna häst; islandssto på 1,5 år. Red in henne själv med lyckat resultat. Såldes i våras till ny ägare (7 år) som stormtrivs med henne.

Oj, vad många det blev!
Nu är jag djurlös för tillfället.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret
Dvärghamstern Olga

Andra djuret
Dvärghamstern Doris

Tredje djuret
Dvärghamstersystrarna Maja och Greta. Greta bet dock ihäl Maja efter en tid :cry:

Fjärde djuret
Min bror hade gerbiluppfödning så jag fick två av dem, har dock glömt vad dem hette :o:eek:

Femte djuret
Min älskade, underbaraste, sötaste kanin Hampus :love:.
Det djuret som betytt alldra mest för mig. Trodde aldrig tårarna skulle ta slut den dagen han dog. :cry:

Sjätte djuret
Kissen Grynet
(Enda nulevande husdjuret)


Tilltänkta husdjur:


Funderar skarp på att skaffa hamster igen.
En eller två kissar blir det dessutom när jag flyttar i sommar :love:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

katter: percian + och nån annan :D

hästar: werner + dixie

hund : tessie

höns : MÅNGA MÅNGA :eek:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Ska försöka ta alla i rätt ordning..

1. Katten Lisa. Tror vi köpte henne -88.
2-5. Lisas kattungar; Kalle, Frida, Busan, Smulan. Skulle tro att de föddes -90.
6-7. Fridas kattungar; Nisse och Skorpan. Ca -92 tror jag.
8-9. Fridas ungar igen; Simba och Bamse -94.
10. Mr X. Vet inte var han kom ifrån, såg nästan precis ut som Kalle och det tog många veckor för oss att förstå att vi fått en bonuskatt... Minns inte när vi hade honom, tidigt nittiotal förmodligen.
11-12. Mulle och Tuffis. Kaniner, -95 eller -96.
13. Lord, min ponny. -95.
14. Joppe, min albinohamster. -97?
15. Snuffsan, mitt första marsvin. Släthårig. -97 eller -98 tror jag.
16. Randen. Egentligen min brors marsvin. Långhårig. -98?
17-18. Smulan och Snurran, Snuffsan och Randens ungar.
19. Tilda, min underbara underbara fina lilla fluffiga katt. -03 tror jag vi köpte henne.
20-22. Nicole, Varg och Lo. Söta söta kattungar som jag tar hand om tills de får nya hem att vandalisera. -07.

Och så hade vi en himla massa vandrande pinnar för sisådär tio år sedan, för att inte tala om de vilda kaninerna vi tog hand om efter att katterna fångat dem, eller fågeln (tror han var Trut eller nåt?) Måsart som bodde i vårt badrum och sen i en bur i trädgården. Kattfångst där med. Han blev ganska tam vill jag minnas, men sen fick katterna tag i honom genom nätet tror jag.?
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

*kl*

Katter: Molle, Viktor, Sigrid (fick också en kull ungar där vid 1990..), Bläsan, Grållan, Mozart, Sir Dude "Sören", Sonny, Hero, Hedwig.

Hundar: Kerry, Kickan, Casper, Deetah, Duncan

Råtta: Iron Man

Hästar: Diggi Loo, Piano, Modett, Butterfly och Modesty

Kerry och Molle fanns då jag föddes.
 
Senast ändrad:
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Selim, marsvin
Laku, marsvin
Toffe, marsvin
Mars, marsvin
Skuttis, kanin
Tjocka bärta ( :D) och kompaniet, vandrande pinnar.... :D

var väl typ det-.. :)
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Kanin :Stampe
Katter : Norton, Rambo och trassel
sköldpadda: Pirelli
Häst: Silfurfaxi
Åsså har vi haft lite olika hundar när jag var liten .
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Har haft:
  • Maja, bondkatt. Avlivade pga flytt.
  • Busan, Majas unge. Avlivade pga flytt.
  • Gosan och Tusse Busans ungar. Avlivade pga flytt.
  • Anton, dvärgvädurskanin. Såldes till djuraffär pga flytt.
  • Bessi, hund av blandrasen labrador/golden/kelpie. Avlivades i år pga sjukdom.
  • Tina, kanin. Avlivades pga att hon var så aggressiv.
  • Madicken, dvärgvädurskanin. Såldes för flera år sedan.
  • Ebba, dvärgvädurskanin. Såldes för flera år sedan.
  • Felicia, dvärgvädurskanin. Såldes för flera år sedan.


Just nu:
  • Jolle Jumper, dvärgvädurskanin.
  • Mirre, bondkatt som flyttat hem till oss.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Herregud, många djur har man haft, stackars djur.. :P

ska vi se..
3 kaniner
4 marsvin
1 papegoja
1 underlat
1 skogsödla ;)
100000 miljarders fiskar
5 hamstrar
2 råttor
.... o pappa hade en schäfer
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj.. jag har haft så många att jag inte riktigt vet i vilken ordningsföljd de var.. :$
Första djuret var i alla fall en svart långhårig hankatt vid namn Amos, som fanns redan när jag föddes.
Sen en kattunge som jag inte för tillfället kommer ihåg namnet på, fast han hade vi inte så länge :(
Tredje gången som vi hade nya djur (tror jag) var när vi fick de långhåriga katterna Picke (svart) och Kurran (grå) av mina kusiner. Picke har vi kvar men Kurran blev påkörd :cry:
Sedan fick Kurran ungar, en av dem var iaf Pussel, som senare blev min katt.
Pussel fick ungar 2 lr fler ggr. En som vi behöll, Proto, fick åtminstone en unge, Silver (som vi behöll men som försvann efter några år :( ). Pussel hittade grannarna död bland deras solrosor :( Pussel var min första så att säga egna katt.
En av Pussels (eller Protos..) ungar, Murre, var min andra katt. En vacker grå hane som tyvärr inte finns mer..
År 2000 (tror jag :P) skaffade vi våra första hundar (lr pappa hade en från förut men den bodde hos min farmor), Mozart (Labrador Retriever), Charlie (Finsk stövare) och Basse (Finsk stövare). Någon gång det året fick vi även 7 kaniner, en vuxen hane och hans ungar :)
Proto (tror jag) fick sedan ungar, varav en var Fläckis, som blev min egen. Kurran stack till någons gård och fick 4 ungar, 2 behöll vi.
Ca 2003 fick jag o min bror varsin dvärghamster och vi hittade en övergiven katt som vi efter 1 vecka fick hämta från djurhemmet när ingen ville ha honom. Det året fick vi även en honkatt av mina kusiner.
2004 fick jag en dvärgvädurskanin, Rabba, och jag var typ överlycklig :) Det året fick vi oxå blandraskatten Lillan av min bästis :)
När vi flyttat till ett nytt hus fick min hund Luna flytta in :D När vi köpte Luna fick vi även hermelinkaninen Ada, som tyvärr dog efter bara några veckor av okänd anledning..
Efter ett tag köpte vi råttorna Nana, Crystal och Pandora :heart
Någon gång år 2006 skaffade min pappa de afrikanska dvärggetterna Fanta, Elvis, Hiidi och Herbert som en överraskning åt mig och min bror. Han sa att nu hade jag något på fyra ben att mocka boxen åt och rykta (istället för en ponny) :P
Det här året fick pappa två hönor och en tupp, men tuppen dog av ålderdom.. "/
Nu har vi hemma hos oss: 6 katter (Vuxna: Lilla My, Lillan & Caesar, Lilla Mys unge. Ungar: Nova & Lili, Lillans ungar, och Totte, Lilla Mys unge.), en hund (Luna) och två kaniner (Biomon & Pikáchu). Min pappa har 4 katter (Picke, Pimu, Pallerino och Vili), två hundar (Charlie & Mozart), två hönor utan namn samt tre dvärggetter (Hiidi, Elvis och Herbert).
Håller just nu på att försöka övertala mamma att låta mig köpa en kaninunge ;)
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj.. jag har haft så många att jag inte riktigt vet i vilken ordningsföljd de var.. :$
Första djuret var i alla fall en svart långhårig hankatt vid namn Amos, som fanns redan när jag föddes.
Sen en kattunge som jag inte för tillfället kommer ihåg namnet på, fast han hade vi inte så länge :(
Tredje gången som vi hade nya djur (tror jag) var när vi fick de långhåriga katterna Picke (svart) och Kurran (grå) av mina kusiner. Picke har vi kvar men Kurran blev påkörd :cry:
Sedan fick Kurran ungar, en av dem var iaf Pussel, som senare blev min katt.
Pussel fick ungar 2 lr fler ggr. En som vi behöll, Proto, fick åtminstone en unge, Silver (som vi behöll men som försvann efter några år :( ). Pussel hittade grannarna död bland deras solrosor :( Pussel var min första så att säga egna katt.
En av Pussels (eller Protos..) ungar, Murre, var min andra katt. En vacker grå hane som tyvärr inte finns mer..
År 2000 (tror jag :P) skaffade vi våra första hundar (lr pappa hade en från förut men den bodde hos min farmor), Mozart (Labrador Retriever), Charlie (Finsk stövare) och Basse (Finsk stövare). Någon gång det året fick vi även 7 kaniner, en vuxen hane och hans ungar :)
Proto (tror jag) fick sedan ungar, varav en var Fläckis, som blev min egen. Kurran stack till någons gård och fick 4 ungar, 2 behöll vi.
Ca 2003 fick jag o min bror varsin dvärghamster och vi hittade en övergiven katt som vi efter 1 vecka fick hämta från djurhemmet när ingen ville ha honom. Det året fick vi även en honkatt av mina kusiner.
2004 fick jag en dvärgvädurskanin, Rabba, och jag var typ överlycklig :) Det året fick vi oxå blandraskatten Lillan av min bästis :)
När vi flyttat till ett nytt hus fick min hund Luna flytta in :D När vi köpte Luna fick vi även hermelinkaninen Ada, som tyvärr dog efter bara några veckor av okänd anledning..
Efter ett tag köpte vi råttorna Nana, Crystal och Pandora :heart
Någon gång år 2006 skaffade min pappa de afrikanska dvärggetterna Fanta, Elvis, Hiidi och Herbert som en överraskning åt mig och min bror. Han sa att nu hade jag något på fyra ben att mocka boxen åt och rykta (istället för en ponny) :P
Det här året fick pappa två hönor och en tupp, men tuppen dog av ålderdom.. "/
Nu har vi hemma hos oss: 6 katter (Vuxna: Lilla My, Lillan & Caesar, Lilla Mys unge. Ungar: Nova & Lili, Lillans ungar, och Totte, Lilla Mys unge.), en hund (Luna) och två kaniner (Biomon & Pikáchu). Min pappa har 4 katter (Picke, Pimu, Pallerino och Vili), två hundar (Charlie & Mozart), två hönor utan namn samt tre dvärggetter (Hiidi, Elvis och Herbert).
Håller just nu på att försöka övertala mamma att låta mig köpa en kaninunge ;)



hur många djur har du haft?
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

KL

Med risk att jag kanske glömmer någon:

Två marsvin, ett långhårigt virvelmarsvin vid namn Amadeus som var min systers. Svart/brun/vit om jag inte minns fel, ska ha ett jättefint kort på mig med honom i famnen. Min Muffins var ett korthårigt marsvin, beighe och vit, har svårare att minnas honom? :crazy:

Då hade mina föräldrar en Riesenschnauzer vid namn Rassel. Han gick oftast lös och skrämde grannarna :p Snällare hund fick man leta efter, dock lite vaktig men bra med barn som visade honom tillbörlig respekt.

Hade två kaniner, min syster en grå liten sak vid namn Stampe. Hon måste ha haft en honkanin också som jag inte kommer ihåg, för kaninungar råkade det bli. Jag fick en av dem, vid namn Pricken. Långhårig Angora. Den rymde dock på vårt landställe :cry: Och jag fick ett tag senare en svart liten kanin Blackie (som jag tappade intresset för :cry: )

Någongång där gick Rassel bort och trots att mina föräldrar aldrig mer skulle ha hund (känns det igen?) så kom det en Leonberger några veckor senare. Han döptes från Barthalomeus till Bruno... Mja... Han var riktigt mysig den hunden, älskade att dra sin pulka och lilla vagn.

Och så har familjen hela tiden (sedan mamma o pappa träffades för 30 år sedan eller någonting liknande) haft en blågul Ara. (Fina) Som är runt 50 år gammal nu.

Min syster önskade en hund, så då kom en Lancashire Heeler in i familjen (Jappe som numer bor hemma hos mig.)

I samma veva köpte pappa en chinchilla vid namn Chicko. Den tyckte Jappe var kul att jaga. Någonting som inte chinchillan tyckte om. Den fick vara ute ibland, men brukade mest gömma sig under soffan.

Sedan blev jag gammal nog att önska mig en hund, så jag fick en omplaceringshund, en dvärgschnauzer vid namn Mulle. Han hade blivit slagen av sin förra ägare (han var när vi fick honom 1 år gammal) så det var lite arbete med honom.

Sedan fick pappa en knäpp och köpte en majsorm (Majsan) och en leguan (Olle) av en känd krigsfotograf som senare blev mördad utomlands. I samma veva inköptes senare två majsormsungar en snowflake (albino) vid namn Freja och en svart som döptes till Hugge (Då han vid flera tillfällen huggit sin förra matte :devil: perfekt barndjur...) Freja dog tyvärr av förstoppning, Hugge gavs bort några år senare. Både Freja och Hugge hade en tendens att rymma i mitt rum... :crazy: Tur att jag inte var/är rädd för ormar.

Sedan lugnade det som tur var ner sig (vi hade ett redigt zoo emellanåt)

Vid en ålder av 12 år avlivades Bruno pga ålderskrämpor, Min syster flyttade till Umeå och tog Heelern med sig. Sedan adopterade hon en spansk hund. Mulle fick vara ensamhund ett år ungefär tills mina föräldrar också adopterade en spansk hund, en grand danois. Min systers spanska hund fick avlivas pga ålderskrämpor och hon köpte en schäfer som inte kom överens med Jappe, så han fick komma till mig.

Sedan flyttade jag hemifrån :)

Nu har mamma och pappa köpt två omplaceringsmarsvin. Jag har adopterat en spansk hund och adopterat två omplaceringsmarsvin. Har man väl börjat med omplaceringsdjur är det väldigt svårt att sluta :cool:

Ja, innan jag klickar på "Skicka svar" så måste jag ju nämna att jag haft undulater också, Gudrun och... Ja det var en blå undulat iaf. Och tillsammans med mitt ex skaffade jag två äckliga katter... Nä, en gång 100%-hundmänniska, alltid hundmänniska :bump:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Öj... Och så GLÖMDE jag själva skälet till att jag ens är här!!

Vår gemensamma häst (Eller MIN) Gregorius aka Skorpan!
:o
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

I vilken ordning alla djuren passerat hos mig minns jag inte men jag kan försöka räkna upp en del av dem i antal istället.(har kvar många av dem)

Hundar: 8st 3
Hästar: runt 10st 1
Får: ett 40-tal 10
Grisar: ett 20-tal 0
Katter: ett 40-tal.(fått ett antal kullar) 8
Kaniner: ca 30 1
Marsvin: ca 30st 0
Fiskar:??? 0
Vandrande pinnar:??? 0
Höns: över 1000 (kläcker mycket varje är) 30
Ankor: över 500 (samma som ovan) 5
Duvor: ett 50-tal 2
Vaktlar: 11st 0
Fasaner: 8st 0
Kanariefåglar: ca. 20st 10
Undulater: ca. 30st 10
Nymfparakiter: 11st 8
Sångparakiter: 2st 2
Lessons Sparvpapegojor: 2st 2
Gråhuvad Dvärgpapegoja: 3st 2


Siffrorna i kursiv stil är de jag har nu.
Tror att jag fått med det mesta och har jag inte det får detta räcka.;)
Varje gång man sätter sig ned och försöker räkna får man en smärre chock.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

*kl*


Hästar: Calle, Moltas, Black Frost, Belle, Rhianna, Shauni, Aurora, Vispy Star, Speedy Alva, Energy, Maja, Nicke, Figge och min abosluta favorit som inte längre finns med mig; Emiren :love:

Undulater: Micke, Micke2, Ruben

Skata: Arnie

Hundar: Kato & Agent

Katter: Sara, Maja, Purshing, Emil, Egon, Felix & Monke

Utöver detta har jag även haft råttor och kaniner.


Kan tillägga att mina föräldrar och hela min släkt föder upp travhästar, därav att jag har haft så många och inte ens kommer ihåg namnen på dem...

För tillfället har jag och sambon katten Monke och fågeln Ruben :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 999
Senast: pepp
·
Övr. Barn Har bokat tid för att ta bort vår kanin i morgon. Han har senaste tiden blivit väldigt aggressiv (går knappt att ge honom mat utan att...
2
Svar
23
· Visningar
3 018
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 873
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp