Alla vill bara ligga !?

Jo på ett sätt är det ju accepterat. Men vet ju ändå flera av mina killkompisar som har åsikten att om en tjej är för "lätt" så tappar de intresset. För då är hon lättfotad,blir väl hora/madonna .

Det gäller inte alla killar :). Jag ger inte mkt för svåra tjejer som spelar svårfångade, då tappar jag intresset. Fler tjejer borde ta första steget... en annan är ju för blyg/feg för att göra det.
 
jag resonerar som så att ligger man tidigt i en relation och vill ha mer än bara sex - då får man visa det genom ord och handling,oavsett kön. Ligger man inte alls i en relation och vill ha mer av relationen får man visa det genom ord ochhandling. Man blir vad man gör sig till, tycker man själv att man bara duger till att ligga med blir det lätt den personen man "är". Blir man"aldrig kär" så blir man inte tills man hittar rätt.

Ser inget fel varken i att ligga på första träffen eller sjuttiotredje. Vill man och båda är samtyckande vuxna i skick att samtycka, why not.
 
Hora/madonna-komplexet, fenomenet att rätt många män inte kan få ihop att "horor" (t ex de man ligger med/vill ligga med) och "madonnor" (t ex ens mamma) är lika mycket människor båda två. Enkelt talat. Tror det var Jung som kom på det, googla om du är intresserad.

Men bara att uttrycket "flickvänsmaterial" finns är rätt mycket ett tecken på hora/madonna-komplex, imho. Som att det är en särskild sort som man kan bli kär i, till skillnad från andra tjejer, som man bara knullar.. Idioti egentligen.
Det var Freud som formulerade tesen tror jag.

Jag kopplade inte alls trådstarten till det först. Men alltså puckon som tänker så, "flickvänsmaterial" etc, är ju fett ointressanta. Både som vänner, sexpartners och "pojk-, flickvänsmaterial".

I synnerhet det faktum att jag är kvinna gör att jag undviker manschauvinister. De är så jävla otrevliga och tillför inget bra varken till mig eller någon annan icke-man i världen.

Jo på ett sätt är det ju accepterat. Men vet ju ändå flera av mina killkompisar som har åsikten att om en tjej är för "lätt" så tappar de intresset. För då är hon lättfotad,blir väl hora/madonna .
:wtf: Vilka otrevliga kompisar du har.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp