Bukefalos 28 år!

Allergifoder tips?

Sv: Allergifoder tips?

Ok tack för tipset:). Ska kolla runt lite här, har för mig att det fanns en tråd om just färskfoder, det är helt nytt för mig.
 
Sv: Allergifoder tips?

KL

Kollade upp Fodax färskfoder, men det verkar ju vara ett energirikt foder för hårt presterande hundar. Frida har lätt att lägga på hullet och får normala rundor i stan/skog och ibland så fräsar hon runt lös. Fodret innehöll nöt, kycklig, får och spannmål, vet inte om det va blandat eller var för sig för då skulle ju får och kyckling kunna funka. Fick inte fram om det fanns enbart tex kyckling. Hon ska undvika Nöt, Majs, Mjölk, lax, skaldjur, svin och vete. Verkar svårt att få tag på ett färskfoder som inte innehåller något av detta om det är blandat i ett foder. Däremot verkar Kyckling, lamm, kanin funka bra då det inte va höga värden där. Jag ska ta med färskfoder i samtalet med vet och se vad hon anser i Fridas situation.
 
Sv: Allergifoder tips?

Du kan köpa ren vom och ge, det har bland annat Nordic. Annars har Nordic ett specialfoder som innehåller kokt korn, det ska vara fritt från gluten påstås det. Det fodret har jag använt i flera år på min allergihund och det har funkat utmärkt, dock är det ju baserat på nöt.

Vilken av de andra proteinkällorna har lägst värden på testet?

Men om hon behöver fibrer och har lätt för att lägga på sig, varför inte BARF? Då kan du ju basera på kyckling, köra lite Standart och sen frilira på resten..?
 
Sv: Allergifoder tips?

du kan ju kolla brit care:) min hund är visserligen inte allergisk men är väldigt fin på det:)
 
Sv: Allergifoder tips?

Korn hade hon låga värden på, likaså kyckling, ägg, fiskmix, lamm, soja, hjort, kalkon, batat? och kanin. Ok rekomenderar vet färskfoder så får jag kolla upp olika märken:). Tack för din kunskap, jag är mest förvirrad nu då jag är grön inom allergier. Hoppas få lite mer insikt nästa vecka.
 
Sv: Allergifoder tips?

Ok ett märke till som jag ska ha i baktanke tack så mycket:)
 
Sv: Allergifoder tips?

Korn hade hon låga värden på, likaså kyckling, ägg, fiskmix, lamm, soja, hjort, kalkon, batat? och kanin. Ok rekomenderar vet färskfoder så får jag kolla upp olika märken:). Tack för din kunskap, jag är mest förvirrad nu då jag är grön inom allergier. Hoppas få lite mer insikt nästa vecka.

En stor andel veterinärer vet inte ens vad färskfoder är, så att någon skulle rekommendera det är högst osannolikt.

Är du säker på laxen? Annars kanske detta kunde funka:
http://www.vomoghundemat.se/produktervaatfor.htm
 
Sv: Allergifoder tips?

Lax hade hon höga värden på med så funkar tyvärr inte:(. Jag tror att det blir ett torrfoder iaf, jag kommer inte ha någon möjlighet i min lilla frys att förvara färskfoder. Men det va ett bra tips, tack ska du ha:).
 
Sv: Allergifoder tips?

Korn hade hon låga värden på, likaså kyckling, ägg, fiskmix, lamm, soja, hjort, kalkon, batat? och kanin. Ok rekomenderar vet färskfoder så får jag kolla upp olika märken:). Tack för din kunskap, jag är mest förvirrad nu då jag är grön inom allergier. Hoppas få lite mer insikt nästa vecka.

Batat är sötpotatis har jag för mig.

Vill bara be dig att vara lite skeptisk till testet, som sagt så stämde det mesta på min hund framförallt vete, majs, ägg och fisk som vi fortfarande undviker. Framförallt fisk tål hon inte alls, vete och ägg har blivit bättre. Men till exempel skulle hon inte tåla nötter och sockerbetor, men hon har käkat upp flertaler sockerbetor utan att reagera.
Så om du märker av olika anledningar att hon blir dålig då är det ju glasklart, snor hon en brödbit och reagerar så är det ju inget, men jag funderar lite på alla de proteinkällorna och mjölk...?
 
Sv: Allergifoder tips?

KL

Veterinären ringde nu. Blir nytt foder, lämna bort katten och städa hela lägenheten klinisk ren. Va som en kniv i brösten att få svart på vitt att katten ska lämnas bort, min älskade lilla Maja:cry:. Visste att kattmjäll hade gett höga värden men nu fick jag det bekräftat. En vän ska ta katten på prov, problemet är att katten är mycket speciell enmaskatt så jag hoppas med hela hjärtat att det kan gå vägen och att Maja kommer accepter sin nya matte. Ska återkomma om en månad till vet om hunden blivit bättre. Får bli torrfoder då min frys är så liten så det blir krångel men färskfoder, enligt vet ska dom märkerna hon gett förslag på vara bra för¨Frida då dom inte kommer innehålla ämnen hon är allergisk mot. Usch det är tungt i kväll:(. Älskar min lilla katt så mycket men vill ju att hunden ska må bra.
 
Sv: Allergifoder tips?

Lånar min egen knapp och vill bara hoppa in och göra ett glädjeskutt:bump:.
Katten har ny matte nu, går framåt med deras relation. Frida har gått på nytt foder en vecka och det blev James wellbeloved lamm och ris, sen har jag städat lägenheten så noga det bara går. Hon har varit nysfri i två dagar nu, jag har slutat med kortisonen också och hon börjar likna sitt gamla jag:). Det va katten hon reagerade på och fick nysningar av. Några dagar efter katten försvann så blev hon bättre. Har det varit vänner här som har katt och hon ligger nära deras kläder så blir hon tung i andningen igen. I dag är jag glad även om jag saknar min lilla katt något enormt:laugh:.
 
Sv: Allergifoder tips?

Kolla upp maten ID som finns att köpa hos veterinären. Vet många hundar med allergi som äter den maten, men som sagt kolla upp för jag vet inte ett skvatt om vem det är lämpat till.
 
Sv: Allergifoder tips?

Jag har redan ett allergifoder nu som fungerar, som inte innehåller ämnen hon hade höga värden på. Tack ändå:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Uttjatat ämne... jag vet. :o Hunden jag nu betalat handpenning på, han är född i oktober. Frågade om vilket foder han åt och hur länge...
2
Svar
27
· Visningar
2 180
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 864
Senast: tanten
·
Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: zelma123
·
Hundhälsa Hej Har en mops på 8 år som varit risig till och från i tre veckor. Han åt från början hills metabolic, kastrerad och lite mullig...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp