Bukefalos 28 år!

allergisk mot tomater?

ameo

Trådstartare
Moderator
OM jag inte minns fel har vi några tomatallergiker här.
(och kanske några med tomatallergiska i närheten)

Jag är bara nyfiken på hur det fungerar för er/dem med tomater i andra färger än rött? Tål ni gula, orange, eller vita tomater? Bruna? Gröna? osv
 
OM jag inte minns fel har vi några tomatallergiker här.
(och kanske några med tomatallergiska i närheten)

Jag är bara nyfiken på hur det fungerar för er/dem med tomater i andra färger än rött? Tål ni gula, orange, eller vita tomater? Bruna? Gröna? osv

Nej tål tyvärr inte det i andra färger heller men dock ingen reaktion på röd i sig om jag äter paprika t.ex.
Dock reaktion på citrusfrukter, ananas, mango och diverse annat som med är supergott enligt mig :cry:
Har turen att jag kan fuska och äta lite av egentligen vad som om jag äter lite och sällan av allt jag reagerar på, men avvägningen är hårfin och självdisciplinen dålig milt sagt.:o
Får utslag främst i armvecken så inget farligt men ser lite otrevligt ut och kliar och svider som :rage: .
Det hade ju varit värre om det slog sig på andningen men då hade ju självdisciplinen varit bättre helt klart milt sagt.
 
OM jag inte minns fel har vi några tomatallergiker här.
(och kanske några med tomatallergiska i närheten)

Jag är bara nyfiken på hur det fungerar för er/dem med tomater i andra färger än rött? Tål ni gula, orange, eller vita tomater? Bruna? Gröna? osv
Alltså, jag har bestämt för mig att du redan har startat en sådan här tråd (för ett bra tag sedan) och att du fick mga svar fr folk som tålde andra färger. Har jag drömt det??! :confused:
 
Jag tål visa sorter bättre än andra. Utländska reagerar jag mera på. Färg verkar inte spela någon roll.
 
OM jag inte minns fel har vi några tomatallergiker här.
(och kanske några med tomatallergiska i närheten)

Jag är bara nyfiken på hur det fungerar för er/dem med tomater i andra färger än rött? Tål ni gula, orange, eller vita tomater? Bruna? Gröna? osv

Jag äter gula tomater utan problem, resterande färger (utom möjligtvis grön?) har jag inte testat, men ska nog göra det framöver :)
 
Min mage rasar av cocktailtomater, både hemodlade och köpta. Tog ett tag att jag kopplade ihop toabesöken med mitt ibland överdrivna intag av små goda tomater. Vad är det "skarpa" som småtomater helt klart har mer av än större tomater.
 
Allergi är att överdriva men överkänslig är jag mot vissa tomater. Främst små cocktailtomater. Verkar dock som att små tomater som inte är cocktail men ungefär lika små, fungerar bra. Kliar som fan på tungan/munnen/halsen. Växthustomater går bäst eller bara allmänt riktigt stora tomater. Färg har jag inte reflekterat över.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 466
Senast: tuaphua
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 197
Kropp & Själ Jag har sedan ett par år tillbaka försökt få barn på egen hand genom donation. Det går skit. Trots att jag inte är så gammal ( är under...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 855
Senast: Nebraska
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 516
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp