Allergivänliga djur. MED päls!

Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

irish soft coated Wheaten Terrier? vi har en sån hund, mycket
päls och gosa med! :) dom "fäller" inte plus att det var nåt med
huden..är ju inte allergiker själv men dom är kända som "allergi-hundar"
iaf.
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

Jag undrar om det blev något/några djur då tråden gjordes 2003 :D
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

Det finns Allergi katter och Allergi hundar ! :bump:
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

Det finns inga Helt allergivänliga djur men man kan ha Naken Marsvin dock är lite störe än vanliga och har lite päls. Har också hört att en hundras som heter doodle någonting är allergivänlig fast med päls :)
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

Hej!

Chinchillor brukar allergiker tåla.
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

*KL*

För att svara på en väldigt gammal fråga,ser att det står om iller,man kan bli lika allergisk mot iller som mot hund och katt,att man inte pratar så mycket om det är att det är ovanligt med iller jämfört med andra husdjur,bara senaste året har 3 st från samma illerforum fått lämna bort sina illrar pga allergi.
Så att en iller skulle vara ett bra djur för allergiker stämmer INTE.
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

LÄS DETTA! ÄR DU/NÅGON DU BOR MED ALLÄRGISK MOT PÄLSDJUR MEN DU JÄTTEGÄRNA VILL HA ETT SÅ LÄS HÄR!
DET FINNS HOPP!





Hej!
Båda mina föräldrar ät allärgiska mot päldjur, och jag älskar djur! Det har varit jätteledsamt och så sedan jag fyllde år för 2 år sedan. Både mamma och pappa var mycket medvetna om att jag mäst av allt ville ha ett husdjur, så de kom på en fiffig grej som ni alla djurälskare kan ha, utan att ha en ödla eller något sånt, ! Man kan ha en utekanin, och det fick jag också! Om kaninerna är ute så flyger ju inte deras hår runt i hemmet! Nu har jag 2 dvärgkaniner och de är de finaste som finns! Så jag lovar, det finns hopp! Fast självklart är detta ett problem om man bor i en lägenhet. Men man kan ju också ha en vattenhund, men det finns ju ingen garanti för att pälsallärgiker inte känner någonting, men iaf är allergin inte lika stark!:)
 
Sv: Allergivänliga djur. MED päls!

sibisisk katt brukar dem flesta alergiska tåla..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 499
Senast: Amha
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har velat ha hund så länge jag kan minnas. Är både katt och hundmänniska, men pga allergi så kan vi inte ha katt. Hund är inga...
41 42 43
Svar
845
· Visningar
37 155
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 387
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 038
Senast: Extrakonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp