Bukefalos 28 år!

Allmänbildning?

Men det handlar ju liksom inte bara om fostran, om vi nu förutsätter att det är en vuxen människa vi pratar om. Vad är det för GIGANTISK sten man lever under om man aldrig sett en enda Star Wars-film?! Jag får ju nästan högt blodtryck av att det lever sådana människor bland oss.
Jag hör till kategorin. Varför? Jo pga bristande intresse. Skiter i om det är kult eller inte. Är ingen filmfreak och att se en film bara för att...nej nej nej.
 
Jag klassar mig själv som nörd och har inte sett filmerna.... *ställer mig i skamvrån*
Har nog sett en av de äldre en gång men jag kommer inte in i de och jag SKÄMS när jag pratar med vänner :o:D
De är ju verkligen inte bra om man har ett uns skepticism i sig när man tittar på dem. Pop Culture Detective på youtube har gjort en jätteintressant analys av Jedi-orderns totalt toxiska budskap, tex...
 
Har också försökt kolla på starwars, men tycker inte de är tillräckligt bra för att jag ska orka se hela :o Sambon hävdade att man måste ha sett Matrix, så vi kollade på den första i helgen :D

Jag älskar fantasy, men konstigt nog har jag inte läst Harry Potter även fast jag är i "rätt" årskull.

Störde mig på att en kompis inte visste vart "han har fastnat i vinkelvolten" kom ifrån, jag tycker det är så roligt :rofl:

Ehh. Kanske p.g.a ovan nämna saker jag inte har så många vänner :angel:
 
Haha! Kommer att tänka på en föreläsning i början av utbildningen som handlade om växthuseffekten och smältande isar. Person i salen ställer frågan "varför smälter isarna?". Föreläsaren gapade en stund innan hon svarade att temperaturen stiger. Följdfrågan vad "men VARFÖR blir det varmt?"

Notera att detta är en utbildning för blivande miljövetare.
 
Har också försökt kolla på starwars, men tycker inte de är tillräckligt bra för att jag ska orka se hela :o Sambon hävdade att man måste ha sett Matrix, så vi kollade på den första i helgen :D

Jag älskar fantasy, men konstigt nog har jag inte läst Harry Potter även fast jag är i "rätt" årskull.

Störde mig på att en kompis inte visste vart "han har fastnat i vinkelvolten" kom ifrån, jag tycker det är så roligt :rofl:

Ehh. Kanske p.g.a ovan nämna saker jag inte har så många vänner :angel:

JA! Man måste ha sett Matrix!
 
Haha! Kommer att tänka på en föreläsning i början av utbildningen som handlade om växthuseffekten och smältande isar. Person i salen ställer frågan "varför smälter isarna?". Föreläsaren gapade en stund innan hon svarade att temperaturen stiger. Följdfrågan vad "men VARFÖR blir det varmt?"

Notera att detta är en utbildning för blivande miljövetare.

Wow.

Ungefär lika ironiskt som när man får förklara den negativa innebörden av "vit feminism" för... just det, vita feminister. :D
 
Haha! Kommer att tänka på en föreläsning i början av utbildningen som handlade om växthuseffekten och smältande isar. Person i salen ställer frågan "varför smälter isarna?". Föreläsaren gapade en stund innan hon svarade att temperaturen stiger. Följdfrågan vad "men VARFÖR blir det varmt?"

Notera att detta är en utbildning för blivande miljövetare.

:rofl:

Jag har haft ett liknande moment sista året jag läste geologi. Då kändes det helt ok att jag nätt och jämt klarade tentorna (för mycket vin, män och sång under studietiden :angel:) för jag hade iaf LÄRT mig något! :D
 
Jag har gett upp om folks allmänbildning. Det är ingen idé :(

Det gäller speciellt historia och samhällskunskap. När jag pratat med yngre blir jag ofta gråtfärdig, det har alltför ofta noll koll på hur samhället fungerar (tex bakgrunden till varför vår militär inte tillåtits verka inom landet - Ådalen -31).
 
Jag hade omvärderat den vänskapsrelationen rejält. :cautious:
Det kan ju vara ett aktivt val. Jag har sett en. Gillar inte, men min man älskar dem. Han älskar f ö allt som har nåt med Stars i titeln... Å andra sidan är jag ett hängivet fan av Game of Thrones som han inte fattar nåt av.
 
Jag har sett en. Gillar inte, men min man älskar dem. Han älskar f ö allt som har nåt med Stars i titeln... Å andra sidan är jag ett hängivet fan av Game of

Det kan ju vara ett aktivt val. Jag har sett en och försökt se en till. Klarar mig utmärkt.

Ja, det gör du nog helt säkert, jag är inte till hundra procent seriös. ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
963
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 209
Senast: Sirap
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 875
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 103
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp