Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vad vi skulle behöva rensa här hemma :o
Livet har varit kaos en längre tid med alldeles för mycket att göra och det syns här hemma.
Skulle verkligen behöva en container eller två och rensa ur så mycket skräp!
Synd att inte sambon är på samma nivå bara O_o:meh:
Målet får nog bli att rensa ur framåt hösten...
Känns som att man inte hinner med något annat än fölet och hästarna, jobb och ett stundande bröllop :o
Grattis!
 
Men sådär!
En gåvagn har lämnat huset idag och jag har lagt ut ett skrivbord till skänkes. Om ingen hämtar det så lämnar vi in det till återvinningscentralen imorgon där de har ett TaTillVara-rum :up:

Dock hämtade jag hem ett annat skrivbord idag, men det är mindre iallafall :D
 
Efter att jag och @Matmissbrukaren svävat iväg lite väl mycket med positiva försäljningar i Gnälltråden :o kändes det som att vi behövde en ny tråd :bump:

Jag är i ett stadie i livet då jag blivit trött på att ha mycket saker. Så jag rensar, lite i taget, och sakerna försvinner grej för grej. Men det tar ju sån tid (jag har varit en samlare...)! Ibland tappar jag helt inspirationen till detta ibland till synes hopplösa projekt... Att läsa om andra som tappert kämpar på i sitt rensande brukar ge mig pepp att ta itu med ännu en grej som ska bort.

Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat? :)
Tack! Jag behöver verkligen en STOR spark i baken - igen... :crazy:
Ibland får jag ett ryck, men det är alldeles för sällan. Jag har dessutom fortfarande inte kommit igång med att lägga ut saker på Tradera som jag sagt för hundrade gången att jag ska :o
Men jag försöker vara flitig på diverse FB-grupper och helst kontaktar jag dom som lägger ut köpes-annonser ;)
Fast ibland slår det helt fel och jag kommer hem med saker istället, t.ex en jättefin harv som ponnyn och jag ska sladda ridbanan med istället för den hemmagjorda saken vi har :D
Eller när jag var till återvinningen sist och kom hem med en fin liten köks-ö som ska få bli planteringsbord hos mig...
 
Fast ibland slår det helt fel och jag kommer hem med saker istället,

Känner igen det där...
Vi ska åka iväg med ett hörnskåp till mormor. Men vi kommer få ett annat hörnskåp OCH en kökssoffa av henne :angel:
Tokarna hade ju tänkt skicka iväg dem till tippen men jag har så mycket minnen av mina morföräldrar i de möblerna så jag vill hellre ha dem här :love:
(Och dessutom kommer soffan passa perfekt här!)

Så nu måste jag ju rensa ännu mer för att kompensera det :bump:
 
Har också alldeles för mycket saker, framförallt för mycket kläder som inte används.
Fick ett ryck idag och rensade alla mina garderober och byråer. Hittade kläder jag mycket väl minns att jag haft på mig/använt mycket - när jag gick i 2:an. I grundskolan. :eek: Och de ligger fortfarande kvar i garderoben, 11 år senare.
Insåg också att jag bara har 1 par jeans i rätt storlek :cautious:

Måste shoppa meeer! :D
 
Skaffa sommarstuga med tillhörande lillstuga...:idea:
Nu blev jag ju sugen på att köpa sommarstuga, tänk vad mysigt med en liten stuga med möbler som är totalt omatchande men som liksom gör hela känslan i det lilla torpet. Och en liten kamin ska det vara, och en stor färgglad trasmatta på golvet. :love:

Men nej du, kom inte här med tokiga idéer, jag försöker faktiskt rensa i mitt liv :cautious:
 
Efter att jag och @Matmissbrukaren svävat iväg lite väl mycket med positiva försäljningar i Gnälltråden :o kändes det som att vi behövde en ny tråd :bump:

Jag är i ett stadie i livet då jag blivit trött på att ha mycket saker. Så jag rensar, lite i taget, och sakerna försvinner grej för grej. Men det tar ju sån tid (jag har varit en samlare...)! Ibland tappar jag helt inspirationen till detta ibland till synes hopplösa projekt... Att läsa om andra som tappert kämpar på i sitt rensande brukar ge mig pepp att ta itu med ännu en grej som ska bort.

Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat? :)

Sluta,du ger mig ångest! Jag har inte sål/slängt en enda pinyl från sonen,han fyller 4 snart... :o

Jag har dessutom ett jättestort uthus,perfekt att packa in grejer i. :angel:
 
Nu blev jag ju sugen på att köpa sommarstuga, tänk vad mysigt med en liten stuga med möbler som är totalt omatchande men som liksom gör hela känslan i det lilla torpet. Och en liten kamin ska det vara, och en stor färgglad trasmatta på golvet. :love:

Men nej du, kom inte här med tokiga idéer, jag försöker faktiskt rensa i mitt liv :cautious:
Min lillstuga är full med gamla häst-grejor sedan gammelman gick bort 2012. Båda stugorna har kamin...:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
91 063
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 971
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 571
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp