Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag samlar på mig ofta men blivit bättre på att rensa på senaste tiden :) jag vill helst sälja så jag får tillbaka nån liten slant :angel: nu på sommaren är det ju kanon att stå på loppis. Så länge man är realistisk med vad man har, om det är skit eller sånt folk vill köpa. Vet inte hur många man ser som står med gamla skidkläder från -75 eller nån ful prydnad som hade mått bättre att åka på tippen... :meh: Jag har hunnit med en vända på loppis och det gav 1000 kr ungefär, och jag blev av med mycket :D jag håller hellre låga priser och blir av med det än får packa med det hem igen :) räknar med att stå ett par gånger till i sommar om mamma rensar ut lite :)
 
Jag har mycket grejer. Av allt. Kläder, skor, hästgrejer, porslin, barnleksaker osv osv till tidens ände. Jag har rensat och det är ju ett steg åt rätt håll. Ska ju orka annonsera ut det också :cautious:
 
Myrorna har ställt en sådan 'kur' där man kan lämna hemtextiler, kläder och skor; fick ett ryck och lämnade bort typ halva garderoben förra veckan. :rofl:

Jag är en mästare på att samla på mig saker och kastar aldrig bort färdigskrivna block och annat som jag inte behöver. :o
 
Myrorna har ställt en sådan 'kur' där man kan lämna hemtextiler, kläder och skor; fick ett ryck och lämnade bort typ halva garderoben förra veckan. :rofl:

Jag är en mästare på att samla på mig saker och kastar aldrig bort färdigskrivna block och annat som jag inte behöver. :o
jag var sån med block förut, dessutom rev jag ut tomma sidor när det bara var några kvar "kunde ju vara bra om jag ska rita".... Nu river jag ut de använda papperna om det är mindre än en halva använd och sparar blocket. Är mer använt kastar jag hela :p
 
jag var sån med block förut, dessutom rev jag ut tomma sidor när det bara var några kvar "kunde ju vara bra om jag ska rita".... Nu river jag ut de använda papperna om det är mindre än en halva använd och sparar blocket. Är mer använt kastar jag hela :p

Jag kan seriöst spara ett block för en sida, dock så är jag expert på att köpa nya block hela tiden. 'Nu börjar ett nytt moment! Måste ha nytt block!', 'Åååh, vilket fiiiint block, måste ha! :love:' Fina tryck, roliga texter på framsidan, you name it. :angel:

Det är farligt att vi har en hurts som sväljer precis hur mycket som helst, det är bara att pressa ned alla skrivblock där. :D
 
Jag kan seriöst spara ett block för en sida, dock så är jag expert på att köpa nya block hela tiden. 'Nu börjar ett nytt moment! Måste ha nytt block!', 'Åååh, vilket fiiiint block, måste ha! :love:' Fina tryck, roliga texter på framsidan, you name it. :angel:

Det är farligt att vi har en hurts som sväljer precis hur mycket som helst, det är bara att pressa ned alla skrivblock där. :D
Bara börja kasta ;)
 
Jag har lagt ut över 50 böcker på en salu sida, hoppas bli av med en del där. Då och då ramlar det in en försäljning tack och lov. Sakta men säkert säljer jag av hästsaker. Vissa saker är heldött och annat säljs direkt. Svårt när man inte känner marknaden alls. Det som inte säljs nu ger jag en chans till i höst innan jag slänger. Priserna är låga, vill ju bara slippa slänga. Hela hemmet ska rensas men det tar sin tid.

Det som känns omöjligt att sälja gå till tippen, en skön känsla att bli av med skräpet! Sånt som känns ok men ändå svårsålt av olika skäl har jag gett bort till välgörenhet.
 
Blir jag lynchad om jag talar om att jag har skänkt bort typ alla mina leksaker jag hade som barn? :o

Det tycker jag väl inte att du borde bli, jag samlade ihop mina och skänkte till de som åker till barnhem i mer utsatta länder samt skänkte de mer lämpade till operationsavdelningen på sjukhuset så att de barn som blev opererade fick en innan de blev sövda. :heart

Jag sparade ett fåtal, de som jag älskat mest och som ändå är så luggslitna. :D
 
Det tycker jag väl inte att du borde bli, jag samlade ihop mina och skänkte till de som åker till barnhem i mer utsatta länder samt skänkte de mer lämpade till operationsavdelningen på sjukhuset så att de barn som blev opererade fick en innan de blev sövda. :heart

Jag sparade ett fåtal, de som jag älskat mest och som ändå är så luggslitna. :D
Ja mycket av mina leksaker åkte till en insamling för stadens kvinnojour :) Har sparat mina barbiedockor och lite småkrafs bara :) böcker däremot har jag svårare att göra mig av med, även barnböcker :meh:
 
Jag kan seriöst spara ett block för en sida, dock så är jag expert på att köpa nya block hela tiden. 'Nu börjar ett nytt moment! Måste ha nytt block!', 'Åååh, vilket fiiiint block, måste ha! :love:' Fina tryck, roliga texter på framsidan, you name it. :angel:

Det är farligt att vi har en hurts som sväljer precis hur mycket som helst, det är bara att pressa ned alla skrivblock där. :D

Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara besatt av block! Köpte precis ett nytt ikväll, där ska det noteras bröllopsplaner. Sambon skakar bara på huvudet och tycker att jag har tillräckligt. :p
 
Har rensat ur min garderob då jag gått från storlek XS till M. :eek: Lade ut allt till försäljning på Tradera, har blivit av med nästan allt utom 4 st klädesplagg. Komiskt nog trodde jag att det var dom som skulle gå åt först.
 
Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara besatt av block! Köpte precis ett nytt ikväll, där ska det noteras bröllopsplaner. Sambon skakar bara på huvudet och tycker att jag har tillräckligt. :p

Ännu en block-kamrat! Ja men det är ju så - ett nytt tillfälle kräver ett nytt block. Alltid. :love: Och grattis till bröllopsplanerna! :heart

Jag klämde på några block idag men lyckades hindra mig. Tur det. :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
96 97 98
Svar
1 956
· Visningar
86 173
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 414
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp