Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tänkte jag hoppa in i denna tråd. =)

Jag har i dag varit i väg med en papperskasse köpta vhs filmer till röda korset. Disney m.m. Känns mycket bra.

Har många vhs band kvar i förrådet med olika inspelningar på och funderar på om jag ska lämna dem dit också eller om jag ska kasta dem. Det är olika filmer (m.m. som kan vara intressanta för någon, men jag vet inte...Slänga är kanske bäst?
 
Nu tänkte jag hoppa in i denna tråd. =)

Jag har i dag varit i väg med en papperskasse köpta vhs filmer till röda korset. Disney m.m. Känns mycket bra.

Har många vhs band kvar i förrådet med olika inspelningar på och funderar på om jag ska lämna dem dit också eller om jag ska kasta dem. Det är olika filmer (m.m. som kan vara intressanta för någon, men jag vet inte...Slänga är kanske bäst?
Är det videoinspelningar du vill bevara så¨går det att kopiera det på något vis.
Annars, släng ;)
 
Jag har äntligen sålt två hobby/samlarprylar som jag inte använde/ville ha kvar. Hobbyn är dock liten i Sverige så tyvärr blev det till underpris, men ändå fina 8500 in på kontot :) nu ska jag bara bestämma mig för om jag vill göra mig av med resten också eller återuppta hobbyn. I övrigt så är det garderobsrensning på gång här, samt rensning av typ ärvda strumpstickor och sånt :p
 
Har inte sålt ett dugg! Tror det hade varit bättre att stå på loppis, men tycker människor är jobbiga :D
Mm håller med.
Det är därför jag gillar Tradera, visst jag måste packa och posta, men jag slipper kontakten.
Tradera skickar vinnarmail, de tar emot betalningen och kontaktar mig när det är gjort, de skickar påminnelse om betalning. Skönt att slippa allt det :)
 
Du, jag har absolut ingen aning och vill inte veta heller :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: :D
Äsch då, trodde du hade stenkoll! :D

Men helt ärligt känns det knepigt det här med att sopsortera dem. Sådana med sladd, eller batteri, gissar att de ska sorteras som elektronik.
Sååå.. Bland kasserade radioapparater, gamla dvd och brödrostar kommer det ligga lite färggladare roliga prylar. Stackars pryda tanter och farbröder kommer få hjärtinfarkt:nailbiting:
 
Äsch då, trodde du hade stenkoll! :D

Men helt ärligt känns det knepigt det här med att sopsortera dem. Sådana med sladd, eller batteri, gissar att de ska sorteras som elektronik.
Sååå.. Bland kasserade radioapparater, gamla dvd och brödrostar kommer det ligga lite färggladare roliga prylar. Stackars pryda tanter och farbröder kommer få hjärtinfarkt:nailbiting:

Kan nästan se Expressen rubrikerna framför mig, om hur en stackars tant var tvungen att uppleva detta trauma.
 
Äsch då, trodde du hade stenkoll! :D

Men helt ärligt känns det knepigt det här med att sopsortera dem. Sådana med sladd, eller batteri, gissar att de ska sorteras som elektronik.
Sååå.. Bland kasserade radioapparater, gamla dvd och brödrostar kommer det ligga lite färggladare roliga prylar. Stackars pryda tanter och farbröder kommer få hjärtinfarkt:nailbiting:

Fantastiskt! :D Jag hade varit till återvinningen när det är som mest folk för att se minerna :rofl:
 
Hur går det för er som gör Smpls utmaningar? Eller gör... kanske en överdrift för fler än mig :p Rensade två väskor och la på mer lämplig plats i alla fall.
 
Fick du inget bekräftelsemail? Alla utmaningarna finns nog kvar på youtube sedan tidigare, denna gång återanvänds gamla :)
 
Tack tråden för ert stöd! Blir så mycket lättare att rensa när tråden hjälper mig att hålla fokus :)

Idag har jag börjat samla ihop prylar i en "skicka till Sellpy"- låda.
Har även rensat en bokhylla på både böcker och barndvd´s.
Bra med sjuka barn så jag fått vara hemma idag, har hunnit rensa lite mellan barnkanalen och näs-snyten.
 
Nu kom mailet! Najs, då ska jag vara med på utmaningen jag med.

Fick precis sålt en kursbok. 250 kr rakt in på kontot! Och en grej mindre i bokhyllan :up: Trodde ärligt talat att vissa av mina böcker skulle vara lättare att sälja. Priset är knappt hälften av nypris så tror inte det är det som är problemet. Kanske har kurserna bytt litteratur?

Nu ska jag upp på vinden och ta lite kort på mina skor och lägga ut på annons! Undrar vad som är bäst, Tradera eller facebook? Skor kostar ju en del att skicka så det avskräcker säkert många trots lågt utrop..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
88 797
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 947
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 091
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp