Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag avslutades mina auktioner med kläder på Tradera. 11 plagg sålda, 3 eller 4 bara för 1 kr, men det blev totalt 1200 kr :up: Skönt att det blev helt okej ändå.

Hur funkar det, måste man sälja om man bara får 1 kr för grejerna? Jag är lite rädd för att inte få några bud, och tvinga göra en massa jobb för verkligen inga pengar...
 
De här böckerna blir som tur väl är inte för gamla så lätt. Men jag vet att när jag läste var åtminstone en av dem jättesvår (och dyr!) att få tag i så kanske har de uppdaterat litterturlistan nu.. Synd, hade kunnat få in en slant där. Men men, annonserna får ligga ute tills böckerna är sålda. De stör inte så mycket där i bokhyllan. Värre med all annan bråte som ligger överallt.

Slängde precis ut två böcker till på Facebook. Får väl se om någon nappar. Desperat behov av att fylla på kontot just nu :angel:

Kan det inte vara så att det är fel tid då? Tänker att kurslitteratur är väldigt tidsberoende. Nu är det väl några veckor sedan terminsstart så de som behöver böckerna till denna kursomgång kanske redan har skaffat böckerna. Du kanske ska försöka tajma till samma vecka som kursen börjar nästa gång?
 
Kan det inte vara så att det är fel tid då? Tänker att kurslitteratur är väldigt tidsberoende. Nu är det väl några veckor sedan terminsstart så de som behöver böckerna till denna kursomgång kanske redan har skaffat böckerna. Du kanske ska försöka tajma till samma vecka som kursen börjar nästa gång?

Jag har försökt sälja i två år, både vår- och hösttermin. Det är helt enkelt svårsålda böcker.
 
Usch nej, så vansinnigt tråkiga! Bara massa statistik och skit, fattar inte hur jag tänkte som sökte den utbildningen såhär i efterhand..

Haha, men nu vet du det! :up:

(vågar knappt säga att jag tycker statistik är intressant :o...jag har dock redan alla statistikböcker jag behöver :D)
 
Hur funkar det, måste man sälja om man bara får 1 kr för grejerna? Jag är lite rädd för att inte få några bud, och tvinga göra en massa jobb för verkligen inga pengar...
Du kan sätta vilket utropspris som helst :)
Blir det inte sålt betalar du inget i provision, men får du ett bud är det 10%.
Minsta provisionen är dock 3 kr så om du säljer något för 1 kr går du back.

Jag brukar inte lägga ut saker jag tror jag kommer få mindre än 50 kr för. Ibland kan saken behöva ligga ute på auktion någon vecka innan någon klickar hem den men för mig gör det inte så mycket.
Hellre att den ligger ute på annons i tre veckor och jag får 50 kr för den än att den blir såld för en tia efter en vecka.
 
Jag drar mig lite för Tradera, jag vill inte behöva hålla på med att packa och posta, enklare med Blocket där de antingen får hämta på plats eller att man kommer överens, eller funkar det på Tradera med?

Jag tror mina prylar förökar sig som amöbor eller hydror, det känns som jag har i 10 års tid nu kört ett par trailerlass per år med prylar och det tar aldrig slut! :confused: Nu har jag skänkt massor med fina och dyra underkläder till en yngre släkting som blev jätteglad, rensat ut flera IKEA-kassar med sånt som ska till tippen och jag har knappt börjat! :nailbiting:

Jag har två kakelugnar jag ska lägga ut på annons, men hästsaker är faktiskt det jag har svårast att göra mig av med, så mycket minnen. :cry: Idag fick jag en sadel av en kompis, samtidigt som jag ska annonsera ut en annan. :angel:

Det roliga med att rensa är dock att jag återupptäcker vad jag har som ska vara kvar, saker och kläder som försvinner i röran av allt det andra. :)
 
Jag drar mig lite för Tradera, jag vill inte behöva hålla på med att packa och posta, enklare med Blocket där de antingen får hämta på plats eller att man kommer överens, eller funkar det på Tradera med?

Jag tror mina prylar förökar sig som amöbor eller hydror, det känns som jag har i 10 års tid nu kört ett par trailerlass per år med prylar och det tar aldrig slut! :confused: Nu har jag skänkt massor med fina och dyra underkläder till en yngre släkting som blev jätteglad, rensat ut flera IKEA-kassar med sånt som ska till tippen och jag har knappt börjat! :nailbiting:

Jag har två kakelugnar jag ska lägga ut på annons, men hästsaker är faktiskt det jag har svårast att göra mig av med, så mycket minnen. :cry: Idag fick jag en sadel av en kompis, samtidigt som jag ska annonsera ut en annan. :angel:

Det roliga med att rensa är dock att jag återupptäcker vad jag har som ska vara kvar, saker och kläder som försvinner i röran av allt det andra. :)
Här har du en till som tycker hon rensar och rensar men ändå har vi massor av prylar kvar!
Fast det blir faktiskt skillnad och det är så himla skönt :)

Så om tio år kanske jag har en mer vettig nivå på prylar!
 
Jag drar mig lite för Tradera, jag vill inte behöva hålla på med att packa och posta, enklare med Blocket där de antingen får hämta på plats eller att man kommer överens, eller funkar det på Tradera med?

Jadå, i fraktalternativ kan du välja avhämtning istället, men det begränsar nog antalet intressenter då man, såvitt jag vet, inte kan söka på annonser efter ort.
 
Jag drar mig lite för Tradera, jag vill inte behöva hålla på med att packa och posta, enklare med Blocket där de antingen får hämta på plats eller att man kommer överens, eller funkar det på Tradera med?

Jag tror mina prylar förökar sig som amöbor eller hydror, det känns som jag har i 10 års tid nu kört ett par trailerlass per år med prylar och det tar aldrig slut! :confused: Nu har jag skänkt massor med fina och dyra underkläder till en yngre släkting som blev jätteglad, rensat ut flera IKEA-kassar med sånt som ska till tippen och jag har knappt börjat! :nailbiting:

Jag har två kakelugnar jag ska lägga ut på annons, men hästsaker är faktiskt det jag har svårast att göra mig av med, så mycket minnen. :cry: Idag fick jag en sadel av en kompis, samtidigt som jag ska annonsera ut en annan. :angel:

Det roliga med att rensa är dock att jag återupptäcker vad jag har som ska vara kvar, saker och kläder som försvinner i röran av allt det andra. :)
Jag har hållit på och rensat i flera år nu och det känns som om inget händer.I somras körde jag flera lass till tippen och jag har gett bort flera möbler.
Har massor med saker ute till fösäljning men det går trögt.
 
Jag har hittat ett data spel här hemma, sim city 3000 world edition.

Är det någon som spelar det nu för tiden? Tror ni det går att sälja?
 
Jag har hittat ett data spel här hemma, sim city 3000 world edition.

Är det någon som spelar det nu för tiden? Tror ni det går att sälja?
sök efter det på tradera och blocket typ. Och spelsidor med begagnade spel. tveksam dock om det går att sälja. Jag har inte blivit av med mina sims 2 trots jag tagit typ 10 kr st...:meh:
 
Åh Simcity:love: Äldre dataspel är ingen ide att sälja. Köper ibland superbilligt på second hand men det är ingen större ruljans där heller :)
 
Ansluter mig till gänget/tråden i hopp om att bli av med en massa onödiga saker.

Är en tredje generationens samlare (alla av olika svårighetsgrad, blir dock mindre för var generation) som har på tok för mycket prylar och kläder här hemma. Vill även organisera upp allt och underlätta inför kommande flytt till eget boende (bor hemma hos föräldrarna och planerar lite smått att flytta hemifrån inom ett år).

Tänkte börja med att sortera bland alla kläder och skor. Har massvis som bara ligger och tar plats för att "det kan vara bra att ha i stallet" när jag ändå oftast åker till stallet i det jag har på mig den dagen.
 
Ansluter mig till gänget/tråden i hopp om att bli av med en massa onödiga saker.

Är en tredje generationens samlare (alla av olika svårighetsgrad, blir dock mindre för var generation) som har på tok för mycket prylar och kläder här hemma. Vill även organisera upp allt och underlätta inför kommande flytt till eget boende (bor hemma hos föräldrarna och planerar lite smått att flytta hemifrån inom ett år).

Tänkte börja med att sortera bland alla kläder och skor. Har massvis som bara ligger och tar plats för att "det kan vara bra att ha i stallet" när jag ändå oftast åker till stallet i det jag har på mig den dagen.
Välkommen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
95 96 97
Svar
1 921
· Visningar
84 565
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 902
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp