Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jippie! Sålt en hel del grejer på Tradera. Typ 15 kr styck så inga stora pengar in men det blir mer plats i min sy-hylla. Lagt ut lite andra sybehör på annons och hoppas på napp. Insett hur mycket prylar jag köpt och aldrig använt. Lika bra att sälja till någon som använder dem istället.
 
Nu rensar jag igen!

Har gett bort några regnställ som yngsta dottern växt ur till barnens kusiner. Även tre par barnskor och en vårjacka har jag gett bort.

Har lagt ut skrivaren vi inte har användning för längre till salu på Facebook. La även ut min balklänning på annons, men risken är att den börjar bli för omodern :o Men jag provar i alla fall.

Ska ta med mig barnen och rensa deras kläder ordentligt och ge bort det yngsta dottern växt ur. Det äldsta dottern växt ur kan yngsta ha senare. Har en del barnkläder för riktigt små i garderoben som jag kanske ska prova sälja, annars åker det till tippen eller Erikshjälpen.

Ska göra ett nytt försök att sälja westernsadeln också.
 
Idag åkte fyra paket till nya ägare! Känns bra. Fast jag kan ha köpt två böcker till :angel: nästan plus/minus noll då.
Ska göra ett nytt försök att sälja oanvända högklackade skor på tradera. Provat ett par gånger tidigare utan resultat. Men det är ju gratis om man inte får bud så vad har jag att förlora?
 
I januari gjorde jag en stor rensning i garderoberna, bokhyllan och köksskåp. Det blev 4 påsar till Sellpy! Nu i februari rensade jag ut lite annat smått och gott vilket såldes på Tradera så jag blev lite rikare. :up: I skrivande stund har jag två aktiva annonser på Tradera, ska bli spännande att se om det blir sålt.
 
Skrivaren såld! Bra att den blir använd istället för att stå i en garderob här. Jag har fått en rejälare via jobbet så därför behövs inte den längre.

Rensade kläder med barnen igår kväll. Två kassar med kläder och skor åker till stora kusinen och några plagg åker till lilla kusinen. Ska kolla igenom kassen med bäbiskläder också ifall jag får någon som vill ha det eller om vi skänker bort det.
 
Inomhusväxter räknas som nyttodjur och är bra att ha i överflöd. Vem vill inte ha en egen djungel liksom?

När jag hade som mest krukväxter har jag 76 stycken. I en etta på 32 kvadrat :angel:
Haha! Helt underbart :love:
Jag har nog bara hälften, men jag är fortfarande "ny" i mitt växtintresse. Har dock frösått palettblad, misstänker starkt att det kommer bli kruk-panik efter det :rofl:
 
Jag är för snäll! Sålt en bokhylla och dessutom erbjudit mig att köra in den till stan (ska ändå in och handla), och nu har jag gått med på att köra ända fram till dörren. Om hen prutar nu blir jag ju kokos! Det handlar om 75 spänn så hen borde inte pruta.
Jag hoppar hen inser att det är en liten hylla, inte fullstor. Lagt länk till IKEA i annonsen och bilden är tagen lite snett uppifrån så det borde hen väl fattat.

Sålt grejer för 450 kr den här månaden så det är ju bra.
 
Jag är för snäll! Sålt en bokhylla och dessutom erbjudit mig att köra in den till stan (ska ändå in och handla), och nu har jag gått med på att köra ända fram till dörren. Om hen prutar nu blir jag ju kokos! Det handlar om 75 spänn så hen borde inte pruta.
Jag hoppar hen inser att det är en liten hylla, inte fullstor. Lagt länk till IKEA i annonsen och bilden är tagen lite snett uppifrån så det borde hen väl fattat.

Sålt grejer för 450 kr den här månaden så det är ju bra.
Om du skrivit mått på bokhyllan borde det väl inte vara några problem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
96 97 98
Svar
1 956
· Visningar
86 203
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 431
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp