Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vart kommer alla grejer ifrån?!??????? Tycker jag inte gör nåt annat än rensar, men ändå är här fullt av skit?!?! Bröööl, börjar snart gråta åt eländet!

//r
 
Jag har också börjat sälja och skänka bort ganska mycket av högarna med saker som varit orörda och bortglömda i flera år. Känns jätteskönt att jag blir av med dem och slipper tänka på förvaringsmöjligheter samtidigt som andra kan få glädje av dem!

Nu har jag kommit fram till min ganska stora CD-samling. Har ni några erfarenheter av att sälja sånt? Hemliga tips för att få ut så mycket som möjligt på t.ex. Tradera eller via andra kanaler?
 
Behöver hjälp...

Vi röjer i ladan. Där står en släde för häst. Den är gammal och behöver fixas till om den ska användas. Jag har ingen häst i storlek som kan dra den, och tänker inte skaffa nån heller. Alltså behöver jag inte släden.
MEN... jag fick den av en kär vän som gick bort för två år sen, och mitt hjärta går sönder när jag tänker på att jag ska göra mig av med släden som jag fick... Tanken har också funnits att göra iordning den och ha blommor i, men det kommer inte heller att hända.

Gah, hur ska man tänka och göra...?:crazy:
Ok, nu är det gjort. Har sålt släden. Och pengarna jag får ska jag sätta in på det kontot han hade som "istället för blommor" på begravningen.

Tror han hade gillat det. :heart
 
Nu har jag kommit fram till min ganska stora CD-samling. Har ni några erfarenheter av att sälja sånt? Hemliga tips för att få ut så mycket som möjligt på t.ex. Tradera eller via andra kanaler?
Svarar mig själv här. :D
Det jag har testat hittills är att lägga ut en genre per vecka och hänvisa till övriga auktioner i varje annons. Det verkar fungera bra hittills - folk söker antagligen först på en artist och sen ser de att jag även har liknande som de ibland också gillar. Valde 14 dagar som längd för att folk skulle hinna se dem. Första gänget annonser tog slut igår och det mesta blev sålt. I flera fall köpte samma köpare flera skivor av olika grupper. :)

Nu väntar jag bara på att de ska svara på frågorna jag har i det automatiska vinnarmailet. Ingen har gjort det. Alla köpare har namn som antyder att de är medelålders män. Är det bara mina fördomar eller är det lite väntat?
 
Nu har jag kommit igång igen och lagt upp en massa grejer till chihuahua till salu. Sålt lite grejer för helt okej priser så jag är nöjd. Jag har kastat en hel del grejer också som inte är fint längre.

Dessutom har jag behövt ge upp en byrålåda till mannen, så jag har fått göra plats för grejerna som låg i den någon annanstans och där har det också rensats ut en del.

Snart är det vår och till sommaren ska jag vara stenhård med allting jag inte använde under vintern men trodde att jag skulle använda. Har ett par riktigt fina nybörjarskidor som bara står som jag borde slänga ut på annons innan påsklovet.
 
Försöker rensa lite i "tyg hörnan" ... Jag har en låda på 45 liter med BARA skinnspill... Jag tog examen från skinnsömmerska utbildningen 2010... Vad tusan gör jag med det? "bra att ha" har jag tänkt, men på 8 år har jag knappt rört det... :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
97 98 99
Svar
1 976
· Visningar
86 887
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 931
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 674
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp